wplyw sondy lambda na lpg

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Postprzez mateusz_918 » 6 mar 2013, o 19:00

mnie to sie wydaje że 2E nie są do gazu poprostu stworzone :cisza: każdy kto posiada instalacje lpg na silniku 2E ma lub miał z nia problemy i w tym ja.
ja zrobiłem coś takiego tez mi tak chodziła instalacja i na bp też żle chodził poprostu zabrałem się za demontaż ustrojstwa jakies 2 dni pojeźdźiłem na BP i sytuacja diametralnie się zmieniła autko chodziło iś perfect do dziś mimo braku przepływomierza więc nie wiem jak czytam temat gasnie na lpg i patrze 2e to poprostu myśle wywal tego demona(lpg) ale jak się mówi wszystko idzię zrobić potrzeba tylko $$ i czasu z cierpliwosćią, na twoim miejscu kupił bym blosa, siąsiad tez ma 2E i miał problemy ze spalaniem regulacja gazu zakupił prostego blosa i wyjechał z bananem na sznupie :lol: autko hula na lpg
mateusz_918
Gaduła
 
Posty: 444
Dołączył(a): 28 paź 2012, o 17:51
Lokalizacja: Lech Poznań
Rocznik: 96
Silnik: 1.9 AFN
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

 

Postprzez Radekb351 » 6 mar 2013, o 20:10

Jeśli masz interfejs do bingo to możesz sprawdzić czy sonda na rozgrzanym silniku działa, utrzymując ok 2500 obrotów i patrzeć na ekran laptopa czy zmienia się woltaż sondy i pozycja korkowca czyli kroki. Soft do bingo jest tak dopracowany ze pięknie pokazuje oscylacja sondy na wykresie.
Avatar użytkownika
Radekb351
Gaduła
 
Posty: 720
Dołączył(a): 12 lut 2011, o 22:53
Lokalizacja: STW

Postprzez pepi » 9 mar 2013, o 19:26

Panowie byłem u gazowników no i żebyczywiście jak padnięta sonda to ten krokowy od gazu wcale się nie rusza. Wsadzili mi śrubę taka i od razu spadło spalanie, tylko nie wyeliminowało mi to gaśnięcia jak wrzuce na luz i strzela mi po nocy jak przerzucam na gaz (gaz mówi, że to może cewka bo świece i przewody nowe)
Mam pytanie co to jest:
znajduje się to koło wtrysków i ta "rurka" prowadzi do kolektora wylotowego
Obrazek
Obrazek
pepi
Czytacz
 
Posty: 76
Dołączył(a): 6 lip 2012, o 07:18
Lokalizacja: Minsk Mazowiecki

Postprzez Radekb351 » 10 mar 2013, o 09:47

To rurka kontrolna do analizatora spalin dzięki niej można sprawdzić stan katalizatora.
pepi napisał(a):ylko nie wyeliminowało mi to gaśnięcia jak wrzuce na luz i strzela mi po nocy jak przerzucam na gaz

A na parowniku reduktorze ile nalatane ? Możliwe za membrany sztywne i zasyfiony.
Avatar użytkownika
Radekb351
Gaduła
 
Posty: 720
Dołączył(a): 12 lut 2011, o 22:53
Lokalizacja: STW

Postprzez pepi » 10 mar 2013, o 13:00

Parownik ma miesiac z 1000 km moze przejechane, ciezko idzie na zimnym.
pepi
Czytacz
 
Posty: 76
Dołączył(a): 6 lip 2012, o 07:18
Lokalizacja: Minsk Mazowiecki

Postprzez Radekb351 » 10 mar 2013, o 13:31

A gazownik ustawił gaz na analizatorze ?
Masz katalizator ?
Avatar użytkownika
Radekb351
Gaduła
 
Posty: 720
Dołączył(a): 12 lut 2011, o 22:53
Lokalizacja: STW

Postprzez pablomed » 10 mar 2013, o 14:06

Zacznijmy od tego że założenie śruby zamiast krokowca to partactwo. Nawet bez działającej sondy można Bingo ustawić interfejsem ustawić tak że korkowiec ustawi się w jednej pozycji PWA i będzie stał ale będzie działać.
Problemy z silnikem 2E przy LPG nie sa większe jak w 1,8 , jedyny problem to uszkodzenie przepływki od strzału, po 12 latach jeżdżenia na LPG z tym silnikiem mogę napisać że problem ten nie istnieje przy podstawowej dbałości o kable i świece - po przejachaniu 250 tysięcy na LPG (łącznie 400) padł i tylko raz przepływomierz, który zresztą naprawiłem i leży sobie na wypadek w garażu.
Sondę wypada sprawdzić na benzynie, interfejs do Bingo daje takie możliwości - dopiero wówczas masz pewność czy padła czy nie. Ale biorąc pod uwagę "solidność" gazowników trzeba się upewnieć czy to nie jakaś prosta sprawa typu urwany kabel sygnałowy sondy - szczególnie w miejscu gdzie dochodzą do niego kable od BINGO.
Załóżmy że sprawa z sondą jest wyjaśniona, czyli połączenia naprawione lub wymieniona na nową.
W tym momencie trzeba się upewnić czy przyczyną gaśnięcie jest tn regulator wolnych, czy inna usterka. Najczęstsze usterki w 2E dająca gaśniecie to nieszczelność w dolocie, źle ustawiona przepustnica, błąd w ustawieniu rozrządu lyb zapłonu - wszystko jest opisane jak sprawdzić. Dopiero jak jesteś pewny i wszystko jest ok na benzynie to zabierasz się regulację LPG.
Tu mała uwaga: nie reguluje się LPG na analizatorze, chyba że pozostajesz przy śrubie zamiast krokowca czego nie polecam. analizator to się wtyka na stacji diagnostycznej żeby przegląd podbili. Po to jest w programie Bingo wykres pracy sondy żeby się na nim oprzeć
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Radekb351 » 10 mar 2013, o 14:29

Jak ma śrubę na wężu gazowym to jedynym słusznym sposobem jest ustawienie na analizatorze
Avatar użytkownika
Radekb351
Gaduła
 
Posty: 720
Dołączył(a): 12 lut 2011, o 22:53
Lokalizacja: STW

Postprzez pepi » 11 mar 2013, o 09:06

Czy sąde lambda to wypienia się po prostu przez włożenie i podpięcie czy trzeba ją jakoś zmotywować do działania?
Czy musi to być boscha czy np. dedykowany zamiennik firmy (HP)
pepi
Czytacz
 
Posty: 76
Dołączył(a): 6 lip 2012, o 07:18
Lokalizacja: Minsk Mazowiecki

Postprzez Radekb351 » 11 mar 2013, o 18:16

Sonda lepiej brać jaką lepsza, z tanimi zamiennikami rożnie bywa.
Avatar użytkownika
Radekb351
Gaduła
 
Posty: 720
Dołączył(a): 12 lut 2011, o 22:53
Lokalizacja: STW

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 64 gości