przez pablomed » 10 mar 2013, o 14:06
Zacznijmy od tego że założenie śruby zamiast krokowca to partactwo. Nawet bez działającej sondy można Bingo ustawić interfejsem ustawić tak że korkowiec ustawi się w jednej pozycji PWA i będzie stał ale będzie działać.
Problemy z silnikem 2E przy LPG nie sa większe jak w 1,8 , jedyny problem to uszkodzenie przepływki od strzału, po 12 latach jeżdżenia na LPG z tym silnikiem mogę napisać że problem ten nie istnieje przy podstawowej dbałości o kable i świece - po przejachaniu 250 tysięcy na LPG (łącznie 400) padł i tylko raz przepływomierz, który zresztą naprawiłem i leży sobie na wypadek w garażu.
Sondę wypada sprawdzić na benzynie, interfejs do Bingo daje takie możliwości - dopiero wówczas masz pewność czy padła czy nie. Ale biorąc pod uwagę "solidność" gazowników trzeba się upewnieć czy to nie jakaś prosta sprawa typu urwany kabel sygnałowy sondy - szczególnie w miejscu gdzie dochodzą do niego kable od BINGO.
Załóżmy że sprawa z sondą jest wyjaśniona, czyli połączenia naprawione lub wymieniona na nową.
W tym momencie trzeba się upewnić czy przyczyną gaśnięcie jest tn regulator wolnych, czy inna usterka. Najczęstsze usterki w 2E dająca gaśniecie to nieszczelność w dolocie, źle ustawiona przepustnica, błąd w ustawieniu rozrządu lyb zapłonu - wszystko jest opisane jak sprawdzić. Dopiero jak jesteś pewny i wszystko jest ok na benzynie to zabierasz się regulację LPG.
Tu mała uwaga: nie reguluje się LPG na analizatorze, chyba że pozostajesz przy śrubie zamiast krokowca czego nie polecam. analizator to się wtyka na stacji diagnostycznej żeby przegląd podbili. Po to jest w programie Bingo wykres pracy sondy żeby się na nim oprzeć