wskazania lambdy na testerze

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

wskazania lambdy na testerze

Postprzez majkel2424 » 8 paź 2009, o 18:20

Cesc wszystkim!!
zainstalowałem sobie dzisiaj tester sondy lambda w aucie, zeby podejrzec zachowanie sondy w trakcie jazdy, oto co zauwazylem (silnik nagrzany):

JAZDA NA BENZYNIE:
na postoju mieszanka uboga, jedynka, gaz i zaczyna falowac od 0 do ok 0.5-0.6 volta. Jade sobie prosta droga trójeczka i sonda dalej sobie lata miedzy uboga a 0.5-0.6 (co chyba jest dobrze). Przy puszczeniu gazu, spada do ubogiej i jak nacisne gaz, znowu wzbogaca i faluje. Przełączam na gaz

JAZDA NA GAZIE:
jedynka, ruszam sonda wskakuje na 0.5-0.6 volta i stoi, jade dalej, trójka i dalej do samo, stoi niemalze caly czas na 0.5-0.6, puszczam gaz, a ona dalej pokazuje 0.5 i dopiero po pewnym czasie zubaza, nie tak jak na benzynie - momentalnie.

Moje pytanie brzmi czy to jest dobrze czy zle? wydaje mi sie ze nie najlepiej, bo wychodzi na to ze w czasie jazdy podaje mi ciagle stala mieszanke gaz-powietrze, co gorsza przy puszczniu gazu, dalej podaje chyba wiecej niz mu trzeba?! Podpowiedzcie czy mam racje czy sie myle i na co mozna zwrocic uwage - jezeli jest zle, zeby dobierala mieszanke w proporcjach zblizonych do benzyny. Z gory dziekuje pozdrawiam

silnik 1.8 ABS
sterownik LPG: stag-l plus
parownik: tomassetto
Avatar użytkownika
majkel2424
Czytacz
 
Posty: 106
Dołączył(a): 8 mar 2009, o 15:05
Lokalizacja: biała podlaska

wskazania lambdy na testerze

 

Postprzez pablomed » 8 paź 2009, o 19:40

wolna reakcja, czyli to że musisz poczekać na reakcję sondy jest przy zasilaniu lpg normą, co wynika z wolnego działania silniczka krokowego od gazu. Pod obciążeniem mieszanka jest cały czas za bogata, zapene twój testerek trochę przekłamuje i sonda nie podaje 0,6 ale jakieś 0,8 - 0,9 V ale nieważne. Trzeba jechać do gazownika, musi ujać kroków, czyli przestawić komputerek LPG tak żeby krokowiec mniej sie otwierał. Natomiast falowanie sondy na postoju osiągniesz łatwo wkręcając dużą śróbę na parowniku. Przy czym normą będzie jak zmiany napięcia będą nawet co 4-5 sekund (z powodu wolnego działania krokowca). Pod obciążeniem zmiany powinny trwać sekundę półtorej najwyżej
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez majkel2424 » 8 paź 2009, o 22:23

w tym sek ze tego sterownika nie ustawia sie pod komputerem :/ licze na to ze uda mi sie cos samemu pokrecic przy tym, tylko potrzebuje jakis wskazówek :)
Avatar użytkownika
majkel2424
Czytacz
 
Posty: 106
Dołączył(a): 8 mar 2009, o 15:05
Lokalizacja: biała podlaska

Postprzez pablomed » 8 paź 2009, o 22:31

majkel2424 napisał(a):nie ustawia sie pod komputerem
nie piszę że pod komputerem. Przecież zapodano ci linka z opisem staga plusa na przyjaznym forum więc się nie powtarzam
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez majkel2424 » 8 paź 2009, o 22:50

instrukcja instrukcja to raz a praktyka co innego, licze na to ze ktos mial podobna bolaczke i zrobil to po swojemu i bangla, to po pierwsze. Po drugie ze poruszylem ten temat na innym forum nie znaczy ze na obu forach siedza Ci sami ludzie ;]
Avatar użytkownika
majkel2424
Czytacz
 
Posty: 106
Dołączył(a): 8 mar 2009, o 15:05
Lokalizacja: biała podlaska


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości