wtyczka sondy- lutowany przewód

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

wtyczka sondy- lutowany przewód

Postprzez dani3lo » 23 kwi 2012, o 13:53

Witam, zabieram się za wymianę sondy w 1.8 ABS i mam do was pytanie czy moze być tak połaczony przewód? Z tego co czytałem nie powinien być lutowany, jednak tak juz było zrobione jak zakupiłem auto. Przewód sygnałowy nie łaczył wiec przylutowałem dokładnie i nałozyłem rurkę termok. Czy może być tak zrobione czy lepiej rozlutować i połaczyc tulejka zaciskowa? Widze ze tam jest też jeszcze jeden przewód lutowany ( tez juz tak bylo przed wymiana sondy).
Na zdjeciu 2 jest podłaczona obcięta wtyczka od sondy

zdjęcie
zdjecie 2
dani3lo
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 25 wrz 2009, o 11:51
Lokalizacja: Radomsko

wtyczka sondy- lutowany przewód

 

Postprzez trojeczkaGT » 23 kwi 2012, o 14:19

ja mam zakrecona sonde haha bez lutowania czy sciskania i nie mam problemow narazie
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez dani3lo » 23 kwi 2012, o 14:23

ale tez miałes gdzies przerwany przewód?
dani3lo
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 25 wrz 2009, o 11:51
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez trojeczkaGT » 23 kwi 2012, o 16:02

tak od tyczki ze starosci mi sie urwal wiec polaczylem na skretke i git :) patrzylem nawet na prace sondy dzis i napiecia skacze od 0,1 do 0,7 czy tam 0,8...
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez dani3lo » 23 kwi 2012, o 16:08

Ok dzieki za inf :) a sygnałowy Ci sie urwał czy jakis inny?? :D
dani3lo
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 25 wrz 2009, o 11:51
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez trojeczkaGT » 23 kwi 2012, o 18:15

sygnalowy bo mam sonde jedno
przewodowa
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez zybi » 23 kwi 2012, o 18:32

nie powinno lutować się przewodów od sondy. Usuń lut,nałóż koszulkę termokurczliwa,skręć i zaizoluj zapalniczką ;)
Avatar użytkownika
zybi
Badacz tematu
 
Posty: 285
Dołączył(a): 8 lut 2012, o 09:35
Lokalizacja: Bydgoszcz
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez dani3lo » 24 kwi 2012, o 11:21

Znalazłem u siebie kilka nowych konektorów rurkowych to połacze przewód tymi konektorami. Mysle ze chyba powinno być ok.
dani3lo
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 25 wrz 2009, o 11:51
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez zybi » 24 kwi 2012, o 14:56

Może być nawet skręcony i zaizolowany,byle nie lutować ;-)
Avatar użytkownika
zybi
Badacz tematu
 
Posty: 285
Dołączył(a): 8 lut 2012, o 09:35
Lokalizacja: Bydgoszcz
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 24 kwi 2012, o 23:15

sygnałowy nie powinien być lutowany ponieważ między między drucikami kabla sygnałowego musi pozostać przestrzeń pusta która służy do "przewietrzania" wnętrza sondy, jest to konieczne bo sonda działa dzięki różnicy stężeń tlenu w spalinach i w jej wnętrzu, pozostałe przewody jeśli to sonda 4-kablowa mogą być lutowane ale po to sa złączki zaciskowe dodawana do sond uniwersalnych żeby ich używać. A jesli już ktoś wcześniej zlutował, to należy odizolować kawałeczek kabla od lutu w stronę sondy na tyle żeby dosteać się do miejsca gzie już lutu niema i jakoś go potem zabezpieczyć ale nie na szczelno, taśmą parcianą, luźną osłonką itp
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości