wyciek płynu chłodzącego

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

wyciek płynu chłodzącego

Postprzez slush » 15 wrz 2008, o 15:49

Witam,

Zauważyłem że od jakiegoś czasu znika mi płyn w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego, okazało się że mam nieszczelny układ chłodzenia. Nieszczelność dostrzegłem w miejscu gdzie znajduje się termostat, starałem się uszczelnić to miejsce silikonem ale moje próby okazały się bezskuteczne. Ma ktoś jakąś radę dla mnie jak to zrobić? Z góry dziękuję. A tak na marginesie ile kosztuje ta plastikowa obudowa w której znajduje się termostat i ile mechanicy biora za takową wymiane.
slush
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 31 sie 2008, o 10:56
Lokalizacja: Bytom

wyciek płynu chłodzącego

 

Postprzez adams » 15 wrz 2008, o 17:32

wymienisz to sobie sam, ale polecam zakup w ASO, nie jest tak bardzo drogie, wujek w ten sposob przegrzal Polówke. WYMIEN na NOWE !! podobno to standard w silnikach vw. Ze znajomych mi aut juz wieloletnich to wlasnie Polo i Passat B3 mialy to wymieniane. I zeby Ci nei przyswzlo do glowy kupic na szrocie uzywke, bo w kocu samochod zagotujesz i bedziuesz bluzgal ze poskapiles a silnik przegrzejesz. Pozdro

[ Dodano: 2008-09-15, 17:44 ]
a jesli chodzi o wymiane tego trojnika to chyba odkrecasz 2 srubki 6ki jesli dobrze pamietam i zdejmujesz te zabezpieczenia (trzeba je zacisnac dobrymi szczypcami bo to silnie sprezynuje) i sciagasz przewody (węze) dochodzace do tego trojnika i tylko przekladasz nowy termostat skrecasz i po krzyku, jak masz dobre szczypce do scisniecia tych objemek to Ci wymiana tego trojnika nie powinna sprawic problemu. Nie jestem pewny czy tylko te srubki wystarczy odkrecic, ale wydaje mi sie ze sam sie pokapujesz jak zdjemiesz przewody, chyba ze ktos Ci odpisze kto to wymienial u siebie . Potem jeszcze rzecz jasna po zalaniu nowym plynem odpowietrzyc uklad trzeba, a na to jak sie odpowietrza to kazdy ma swoj sposob i z tego co slyszalem i czytalem kazdy ma inny. POWODZENIA
Avatar użytkownika
adams
Gaduła
 
Posty: 562
Dołączył(a): 2 cze 2007, o 03:10
Lokalizacja: włocek
Rocznik: 1994
Silnik: ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez slush » 15 wrz 2008, o 18:01

ten trojnik wchodzi w blok silnika więc jego wymiana nie wiąże się z 2ma śrubkami tylko większą robotą niestety :( myślałem o płynie do uszczelniania chłodnic z prestona lub o takim proszku tylko nie wiem czy to skuteczne rozwiązanie
slush
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 31 sie 2008, o 10:56
Lokalizacja: Bytom

proszek uszczelniający do chłodnic

Postprzez slush » 15 wrz 2008, o 18:04

Czy warto użyć tego typu środka?
slush
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 31 sie 2008, o 10:56
Lokalizacja: Bytom

Postprzez mani51 » 15 wrz 2008, o 18:29

przeczytałem Twój inny temat ale zanim zdążyłem odpowiedzieć to go usunąłeś...za ten ten króciec dałem 50 zł tylko miał dwa miejsca na czujnik temperatury. dostałem zaślepkę i jest ok. Proszku nie syp bo zasyfisz sobie chłodnicę i nagrzewnicę a płyn uszczelniający raczej nie pomoże...króciec jest na dwóch śróbkach ale musisz też wszystkie węże poodpinać - mi to zajęł 2h
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez slush » 15 wrz 2008, o 19:18

co to jest ten króciec? masz jakąś fote? czy to te kolanko co z jednej strony przykręcane jest do pompy wodnej a z drugiej mocuje się wąż gumowy do chłodnicy? dlaczego te płyny uszczelniające są wg ciebie do dupy? czy kiedys jakiś stosowałeś?
slush
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 31 sie 2008, o 10:56
Lokalizacja: Bytom

Postprzez mani51 » 15 wrz 2008, o 19:38

slush napisał(a):co to jest ten króciec?


to jest ten plastik w którym masz termostat

te płyny i proszki nie uszczelniają plastiku tzn nie w sposób trwały, próbowałem u brata bo też mu się lało spod jakiegoś króćca i pomogło na tydzień...stosowałem to w ładzie samarze ale tam miałem dziurę w chłodnicy. Płyn w ogóle nie pomógł a proszek dal radę i do końca jak ją miałem ani grama płynu nie wlałem tzn ponad rok a dziura była taka że w cągu 5min 0.5l wyciekło,ale w golfiku szkoda ryzykować zapchaniem nagrzewnicy
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez slush » 15 wrz 2008, o 19:41

a powiedz mi jak jest ten krociec zamocowany, bo u mnie sa dwie sruby z tym ze jedna wkreca sie w plastik a druga wkreca sie w plastik, wychodzi z drugiej strony i jest tam jeszcze nakretka. Podejrzewam ze ktos juz przy tym szperal i ten gwint zjechal
slush
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 31 sie 2008, o 10:56
Lokalizacja: Bytom

Postprzez mani51 » 15 wrz 2008, o 19:42

w 1,8 temostat jest w króćcu przy pompie ale w 1,4 powinien być tak jak u mnie w 1,6 czyli pod aparatem zapłonowym po prawej stronie silnika a dochodzi do niego z 5 albo 6 węży

[ Dodano: 2008-09-15, 19:45 ]
slush,
najlepiej to Ty zrób zdjęcie i zaznacz gdzie masz wyciek bo wydaje mi się że tobie się leje spod kolanka pod którym jest termostat a nie spod całego króćca co jest do silnika przykręcony

[ Dodano: 2008-09-15, 19:47 ]
w orginalnym króćcu do którego przykręca się kolanko termostatu są metalowe tulejki z gwintem a w podróbach już tych tulejek nie ma więc trzeba ostrożnie dokręcać
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez slush » 15 wrz 2008, o 19:53

też prawda, zrobie zdjęcie i wtedy łatwiej będzie rozwiązać ten problem, tak czy siak dzieki za szybką odpowiedź
slush
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 31 sie 2008, o 10:56
Lokalizacja: Bytom

Wyciek płynu chłodniczego

Postprzez bzy_mar » 15 wrz 2008, o 19:53

Cześć golfiarze mam taki problem że mi ubywa płynu i muszę tak raz w miesiącu go dolewać, gdzie on się może podziewać, skoro nie dostaje się do środka auta przez centralkę, a jeśli dostawał by się na kanał wodno olejowy to by się pojawiała taka śmietana na bagnecie i na korku od oleju a tak nie jest! może ona dostawać się na pompę i ona tą wodę rozbryzguje że jej nawet nie widać? Proszę was o jakieś podpowiedzi, pozdro.
Dla słabych klęska, dla cierpliwych nadzieja, dla upartych zwycięstwo!
bzy_mar
Czytacz
 
Posty: 95
Dołączył(a): 12 lip 2008, o 17:54
Lokalizacja: Nowa Słupia

Postprzez mani51 » 15 wrz 2008, o 21:08

u brata było tak że ciekło spod króćca ale bardzo mało i wszystko odparowywało. dopiero jak pojawił się w tym miejscu nlot znależliśmy dziurkę. U mnie pociła się chłodnica i ale w takim miejscu że nie było widać i nie kapało ale raz zauważyłem jak z tamej okolicy wydobywał się obłoczek pary...tak więc jak jest mała nieszczelność to strasznie ciężko to namierzyć...pompa też może puszczać
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 26 gości