Wymiana silnika z wielopunktu na jednopunkt a LPG

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Wymiana silnika z wielopunktu na jednopunkt a LPG

Postprzez Zuzula » 11 kwi 2012, o 19:17

Witam,
mam GOLF III silnik 1,4 wielopunkt z instalacją gazową sekwencyjną. Silnik jest na wykończeniu i myślę nad jego wymianą na 1.8 jednopunkt. Czy opłaca mi się taka operacja? Co będę musiał zmienić w instalacji LPG i jaki to mniej więcej będzie koszt? Czy nie będzie to kolidowało z przegubami, skrzynią biegów i komputerem?
Proszę o pomoc. Bardzo zależy mi na czasie.
Pozdrawiam
Zuzula
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 11 kwi 2012, o 19:09
Lokalizacja: kuj.pom

Wymiana silnika z wielopunktu na jednopunkt a LPG

 

Postprzez PiJey88 » 11 kwi 2012, o 19:42

zmiana słupka silnika = zmiana całego osprzętu + komputer + przeważnie skrzynia (choć tu nie koniecznie), wydech raczej nie pasuje, hamulce i przeguby mogą zostać, do zmiany pewnie też pompa paliwa, instalacja gazowa nie wiem bo się na tym nie znam
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Wymiana silnika z wielopunktu na jednopunkt a LPG

Postprzez Zuzula » 11 kwi 2012, o 19:46

Czyli roboty dużo. A koszty? Opłaca się? W sumie nie wiem co mam zrobić teraz bo boję się gdzieś jechać bo nie wiem czy wrócę. A chciałbym coś mocniejszego niż 1.4. Nie znam się kompletnie na tym, więc jak pojadę do mechanika to mi wszystko wmówi.
Zuzula
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 11 kwi 2012, o 19:09
Lokalizacja: kuj.pom

Postprzez PiJey88 » 11 kwi 2012, o 20:20

jak się nie znasz to nie przełożysz silnika sam, a u mechanika krzykną ci spore pieniądze, pozostaje remontować lub zmienić auto, chyba że masz kasę na zapłacenie za przekładkę silnika + kupno takiego silnika
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Zuzula » 11 kwi 2012, o 20:28

Jeśli chodzi o przełożenie to mam osobę która mi go przełoży a jeśli chodzi o lpg to bym musiał zajechać do gaźnika. Nie wiem tylko czy to mi się opłaca. Polecano mi też silniki na wielopunkcie z serii AEE 1.6 101km patrzyłem na allegro i ceny wahają się od 800 do 1000 zł ale zauważyłem, że AFT i AKS też są na wielopunkcie i AFT jest trochę tańszy zastanawiam się czy AFT też może być?
Zuzula
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 11 kwi 2012, o 19:09
Lokalizacja: kuj.pom

Postprzez Radzio918 » 11 kwi 2012, o 20:34

Myślę, że lepiej by Ci było sprzedać to auto i kupić drugiego golfa z mocniejszym silnikiem. Bo w serwisie za wymianę silnika spokojnie zapłacisz z 6 stówek (oczywiście zależy czy to będzie ASO czy Mietek co ma kanał :-D ) plus drugi silnik 6-7 stówek, komputer 100, skrzynia (jeśli nie pasuje 5-6 stówek) itd. Do tego jeszcze dojdzie na pewno regulacja gazu do mocniejszego silnika. Ewentualnie, przeróbka na gaz sekwencyjny. Według mnie nie opłaca się. Wychodzę z założenia, że jeżeli w fabryce włożyli 1.4 to znaczy, że ma tam być 1.4 :-) po fabryce się nie poprawia ktoś siedział, myślał nad tym i wziął za to pieniądze :-P i tak ma być.
Pozdrawiam. ;-)
Avatar użytkownika
Radzio918
Czytacz
 
Posty: 100
Dołączył(a): 4 kwi 2012, o 22:08
Lokalizacja: Łódź

Postprzez pablomed » 11 kwi 2012, o 23:26

Możesz założyć każdy silnik który chcesz jeśli jesteś zakochany w swoim golfie, ale opłacalne jest wyłącznie założenia takiego samego, szczególnie że masz sekwencję która nie nadaje sie do silnika 1,8 na wtrysku jednopunktowym więc to byłaby kolejna strata. Przekładka na taki sam silnik będzie prosta, potrwa kilka godzin, za dwie - trzy stówki można to zrobić plus cena silinika (AEX kod twojego i takiego szukaj na na allegro z gwarancją rozruchową od sprawdzonego sprzedawcy)
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Zuzula » 12 kwi 2012, o 09:13

he he no właśnie nie ma za dużego wyboru w AEX. są a dwa
Zuzula
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 11 kwi 2012, o 19:09
Lokalizacja: kuj.pom

Postprzez gawior » 13 kwi 2012, o 13:25

Przy wymianie silnika na jedno punk musisz zmienić praktycznie cała instalację gazową. Zostanie ci tylko butla i przewody do parownika. To co dalej, to do wymiany: parownik, elektrozawór/filtr, przewody, do tego mikser i autator ( krokowy od dawki gazu ) i sterownik gazu.

Ewentualnie możesz zmienić na silnik też wielopunktowy, wtedy tylko masz wtryski prawdopodobnie gazowe do wymiany ( chociaż nie koniecznie ).

Jednakże wybór silnika np. ABS ( 1.8 8v 90KM ) to dobry wybór. Prosty, tanie części, idealny pod gaz.
gawior
Gaduła
 
Posty: 497
Dołączył(a): 12 kwi 2012, o 20:02
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez Zuzula » 13 kwi 2012, o 18:13

Dzięki za pomoc. Sprawa jednak chyba zmierzy w innym kierunku ponieważ prawdopodobnie silnik nie będzie do wymiany. Poprostu tylko kilka usterek dało efekt taki jaki wyszedł i myślałem, że silnik jest kaput
Zuzula
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 11 kwi 2012, o 19:09
Lokalizacja: kuj.pom


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 61 gości