Wysokie obroty przy odpalaniu na LPG

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Wysokie obroty przy odpalaniu na LPG

Postprzez Vaxonful » 2 sty 2014, o 17:37

Witam, niedawno kupiłem Golfa III i robiąc wszystkie rzeczy tak żeby był "czysty" po poprzednim właścicielu napotkałem dziwny błąd po ok. miesiącu użytkowania. Mianowicie od dwóch dni mam problem z odpaleniem na gazie. Na benzynie, gdy silnik jest zimny odpala idealnie "od strzała" i wtedy nic się nie dzieje obroty są prawidłowe po rozgrzaniu i przełączeniu na LPG również. Problem pojawia się, gdy gdzieś pojadę dajmy na to przykładowo do sklepu gaszę auto, zostawiam i po powrocie przy próbie odpaleniu na LPG ciężko pali trzeba trochę pokręcić żeby załapał, a jak już to się dzieje to wtedy obroty zwiększają się niemiłosiernie bywa, że ponad 4 tyś. po ok. 3 sekundach spadają do normalnej wartości czyli 1 tyś., ale niestety bywa też tak, że przy spadaniu zatrzyma się przy 2 tysiącach i wtedy podczas jazdy trzeba uważać ze sprzęgłem. Dodam, że moim zdaniem czuć delikatnie benzyną przy odpalaniu na LPG. Od czego zacząć sprawdzanie? Pompa paliwowa nie zamyka? Znalazłem jako taki sposób na to - odpalam mając przełącznik w punkcie "0" po czym przełączam na gaz, ale i tutaj czasem potrafi zawyć.
- wymiana alternatora (100 zł)
- wymiana szczotek w rozruszniku (50 zł)
- wymiana tarczy, klocków hamulcowych (przód), łożyska (250 zł)
- wymiana reflektorów (240 zł)
Vaxonful
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 24 gru 2013, o 09:29
Lokalizacja: Mazury

Wysokie obroty przy odpalaniu na LPG

 

Postprzez pietrasiak2 » 2 sty 2014, o 19:51

Po pierwsze mając instalkę LPG to powinno odpalać się silnik na PB.
Nawet jak masz założoną instalację LPG :-)
Co do :
Vaxonful napisał(a):Dodam, że moim zdaniem czuć delikatnie benzyną przy odpalaniu na LPG. Od czego zacząć sprawdzanie? Pompa paliwowa nie zamyka?

To podczas pracy silnika na LPG to i tak pompa paliwa pracuje jedynie elektrycznie odłączany jest wtryskiwacz paliwa (jeśli mowa o silniku 1,8 monowtrysk bo nie podałeś kodu gdybam tylko po opisie instalki LPG)
Ja bym zrobił reset ECU i zostawił tak jak jest skoro piszesz :
Vaxonful napisał(a): Na benzynie, gdy silnik jest zimny odpala idealnie "od strzała" i wtedy nic się nie dzieje obroty są prawidłowe po rozgrzaniu i przełączeniu na LPG również.

Także czy na zimnym czy ciepłym powinieneś odpalać go na PB dopiero przełączać na LPG :-) :-) :-) :-) :-)
Jedynie możesz odwiedzić gazownika by przejżał stan instalki i ewentualnie stan filterka bo podejrzewam , że instalka ma pow 2 lat i zdało by się tym zainteresować
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez Vaxonful » 2 sty 2014, o 20:21

Po pierwsze mając instalkę LPG to powinno odpalać się silnik na PB.
Nawet jak masz założoną instalację LPG :-)

Tak wiem o tym, ale u mnie mając ciepły silnik na PB o wiele ciężej pali niż na LPG. Co do stanu instalacji to racja ma ona już swoje lata, filtry te co się dało to wyczyściłem, były w dobrym stanie dlatego nie zmieniałem ich od razu dopiero niedługo kupię i powymieniam ;) dziękuję za radę zresetuję ECU mam nadzieję, że to pomoże ;)
- wymiana alternatora (100 zł)
- wymiana szczotek w rozruszniku (50 zł)
- wymiana tarczy, klocków hamulcowych (przód), łożyska (250 zł)
- wymiana reflektorów (240 zł)
Vaxonful
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 24 gru 2013, o 09:29
Lokalizacja: Mazury

Postprzez pietrasiak2 » 2 sty 2014, o 21:24

Wymiana filterka gazu czas ok 10 minut koszt 8-12 PLN i nie ma sensu go czyścić bo może być gożej , jeszcze jedno może zlanie smoły z parownika jeszcze coś pomóc następne 10 min :-) :-) :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez Vaxonful » 2 sty 2014, o 21:38

Tak wiem, że nie są to drogie rzeczy ;) jedynie przedmuchałem ten filterek sprężonym powietrzem, bo robiłem coś innego i tak mi do głowy jeszcze ten drobiazg wpadł ;) przy następnych odwiedzinach sklepu kupię nowy i wymienię ;) trochę roboty mam jeszcze z elektryką, bo poprzedni właściciel totalną prowizorkę wszędzie stosował... Ale to nie od tego temat ;) dziękuję jeszcze raz za wskazówki jutro zabieram się do roboty


Update: Miałem już zabierać się do zmiany filtru, kiedy to zauważyłem pęknięcie na przewodzie od filtra powietrza i ot cała przyczyna Golfik łapał mi lewe powietrze ponadto obroty na gazie się rozregulowały z niewiadomych mi przyczyn aż 6 obrotów musiałem wykonać, aby przeszło do idealnej wartości tysiąca obrotów ;)
- wymiana alternatora (100 zł)
- wymiana szczotek w rozruszniku (50 zł)
- wymiana tarczy, klocków hamulcowych (przód), łożyska (250 zł)
- wymiana reflektorów (240 zł)
Vaxonful
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 24 gru 2013, o 09:29
Lokalizacja: Mazury


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości