Wytrzymałość kopułki i nie jeździ na benzynie

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Wytrzymałość kopułki i nie jeździ na benzynie

Postprzez AdamPLSieradz » 30 gru 2011, o 21:07

Witajcie koledzy ( i koleżanki )
Pytanie numer 1: mojemu ojcu w VW POLO 1.0 spaliła się kopułka oraz palec rozdzielacza i autko chwilowo nie chodzi. Nasuwa mi się pytanie: często robię trasy i ogólnie sporo ostatnio jeżdżę więc zależy mi na możliwie bezawaryjnej pracy. Ile lat/kilometrów przy normalnej typowej jeździe wytrzymuje kopułka i palec rozdzielacza? Nie chcę unierouchomenia na trasie. Wymieniłem niedawno cewkę na porządną a także świece na NGK. Po nowym roku zamierzam zrobić też przewody WN.
Pytanie numer 2: mam problemy z jazdą na benzynie. Na gazie 0 jakichkolwiek problemów.
Na benzynie sprawa wygląda tak że : auto stało powiedzmy noc, przychodzę rano odpalam na benzynie bez zająknięcia, ruszam jadę kawałek ( rożnie to bywa, raz 500 m , raz 1 km ) i auto przerywa i jeżeli nie przerzucę na gaz to po prostu zgaśnie. Po tym nie da się uruchomic auta na benzynie. Dopiero po pewnym czasie znowu mozna odpalic i kawalek ujechac. Na pierwszym biegu da radę jechac dosć daleko, na 2 troche mniej itp. Kilka faktów:
-pompa paliwa podaje, dziala, sprawdzana, ( chyba że sie przycina )
-do baku zalałem drogi preparat do czyszczenia wtrysków, niby pomogło na chwilę, albo zbieg okoliczności,
-wymieniłem filtr paliwa - może tam jakaś nieszczelność i się zapowietrza?


Na co stawiacie?
Avatar użytkownika
AdamPLSieradz
Badacz tematu
 
Posty: 315
Dołączył(a): 26 kwi 2011, o 15:13
Lokalizacja: Sieradz

Wytrzymałość kopułki i nie jeździ na benzynie

 

Postprzez prezesik » 30 gru 2011, o 21:25

AdamPLSieradz napisał(a):Ile lat/kilometrów przy normalnej typowej jeździe wytrzymuje kopułka i palec rozdzielacza? Nie chcę unierouchomenia na trasie.
wymiana co 20-30 tys.km lub co 2 lata, podobnie z kablami WN i świecami.
AdamPLSieradz napisał(a):Po nowym roku zamierzam zrobić też przewody WN.
chyba wymienić na nowe..
AdamPLSieradz napisał(a):Na gazie 0 jakichkolwiek problemów.
Na benzynie sprawa wygląda tak że : auto stało powiedzmy noc, przychodzę rano odpalam na benzynie bez zająknięcia, ruszam jadę kawałek ( rożnie to bywa, raz 500 m , raz 1 km ) i auto przerywa i jeżeli nie przerzucę na gaz to po prostu zgaśnie. Po tym nie da się uruchomic auta na benzynie.

czujnik temperatury może już być wadliwie działający. Na zimnym silniku odpala, jest OK, ale jak się silnik rozgrzewa to czujnik moze podawać złe parametry do kompa, a ten źle dobiera mieszankę paliwowo-powietrzną, dlatego silnik zaczyna gasnąć itp.
-pompa paliwa podaje, dziala, sprawdzana, ( chyba że sie przycina )
podaje - OK, ale pod jakim ciśnieniem? - może być zbyt słabe...
AdamPLSieradz napisał(a):-do baku zalałem drogi preparat do czyszczenia wtrysków, niby pomogło na chwilę, albo zbieg okoliczności,
pomóc zawsze pomoże
AdamPLSieradz napisał(a):-wymieniłem filtr paliwa - może tam jakaś nieszczelność i się zapowietrza?
jak nie ma wycieków to będzie OK, chyba, ze zamontowałeś go odwrotnie... na filtrze lub na króćcach do węży są strzałki kierunku przepływu paliwa, powinny być skierowane w stronę silnika.

Obstawiam czujnik temperatury.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez AdamPLSieradz » 1 sty 2012, o 12:04

Czujnik temperatury faktycznie jest bardzo prawdopodobny, bowiem jakis czas temu zaczęła mi mrugac tak bez powodu czerwona lapmka od temperatury - i potem auto nie chcialo juz jezdzic na benzynie. Mam jeszcze pytanie: czy to da się jakoś wyłączyc/usunąć i czy wtedy silnik będzie pracował poprawnie? Gdzieś czytałem że podobno tak
Avatar użytkownika
AdamPLSieradz
Badacz tematu
 
Posty: 315
Dołączył(a): 26 kwi 2011, o 15:13
Lokalizacja: Sieradz

Postprzez prezesik » 1 sty 2012, o 13:17

przy zdjetej wtyczce z czujnika temp. silnik bedzie chodzil w trybie awaryjnym, bedzie mial lekko podwyzszone obroty i bedzie wiecej palil.
Sprawdz - jak pisalem - czy silnik bedzie chodzil po zdjeciu wtyczki z czujnika.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez AdamPLSieradz » 1 sty 2012, o 14:55

Super dzięki, a czy kolega mógłby mi w jakis sposób zobrazowac gdzie znajdje się ta wtyczka? A na gazie też będzie pracował w trybie awaryjnym?
Avatar użytkownika
AdamPLSieradz
Badacz tematu
 
Posty: 315
Dołączył(a): 26 kwi 2011, o 15:13
Lokalizacja: Sieradz

Postprzez prezesik » 1 sty 2012, o 15:25

AdamPLSieradz napisał(a):Super dzięki, a czy kolega mógłby mi w jakis sposób zobrazowac gdzie znajdje się ta wtyczka?

Poniższe zdjęcie pokazuje gdzie szukać czujnika - 4-pinowy w króćcu skąd wychodzi wąż na chłodnicę.

Obrazek

AdamPLSieradz napisał(a):A na gazie też będzie pracował w trybie awaryjnym?

Zależy jaką masz instalację LPG.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez pablomed » 1 sty 2012, o 19:09

AdamPLSieradz, napisz dane tego silnika, rocznik chociaż, markę wtrysku najlepiej i generację instalacji LPG. Dobra kopułka i palec działają bardzo długo, z 150-200 tys. , zamienniki - czyszczenie styków z tlenków co 10 tysięcy wymiana co 20. Moja rada - nigdy nie zmieniać fabrycznej kopułki jeśli wizualnie wygląda dobrze, znaczy niema pęknięć, węgielek nie wypalony styki nie wypalone. Lepiej w oryginalnym Boschu wyczyścić styki niż zakładac szmelc, albo zmieniać ale tez na Boscha.
Pozostałe problemy mogą się wiązać z instalacją LPG, czyli błędy w sterowniku silnika, uszkodzenie układu odcinającego wtrysk benzyny w czasie jazdy na LPG, i sporo innych rzeczy
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez AdamPLSieradz » 5 sty 2012, o 18:53

Golfik posiada silnik 1.8 ABS , rocznik 1993, instalacja BRC drugiej generacji. Marki wtrysku nie znam ( nie wiem jak sprawdzic ) Mój Golf ma 322 715 km przebiegu a wiec sporo, chociaż ten silnik powinien jeszcze trochę wytrzymac, ale jak rozpoznac czy posiadam oryginalną kopułkę czy podróbkę?

[ Dodano: 2012-01-05, 17:52 ]
http://allegro.pl/czujnik...1984986164.html

czy to jest ten czujnik o ktorym kolega mowil?
_________________

[ Dodano: 2012-01-05, 18:02 ]
Czy może to: http://allegro.pl/czujnik-temperatury-c ... 40062.html

[ Dodano: 2012-01-05, 18:30 ]
Albo coś takiego ? Bo już nie wiem co u mnie nawaliło bo są dwa czujniki tak? OD TEMPERATURY SILNIKA I OD TEMPERATURY CIECZY CHŁODZĄCEJ?
Avatar użytkownika
AdamPLSieradz
Badacz tematu
 
Posty: 315
Dołączył(a): 26 kwi 2011, o 15:13
Lokalizacja: Sieradz


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości