Wywala wodę na postoju.

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Wywala wodę na postoju.

Postprzez LechuPdg » 17 lis 2012, o 19:02

Witam, posiadam golfa 3 z silnikiem 1.4 z LPG. Problem polega na tym, że wywala wode na postoju. Podczas jazdy temperatura trzyma sie na 70*, na postoju rośnie do troche ponad 90*, włącza sie wentylator i temperatura maleje do 70*. W czasie wzrostu temperatury, wywala powoli wode przez korek. Ciśnienie w układzie jest ok (weże nie są mocno twarde).Pompa wody nowa, termostat nowy, czujnik temperatury nowy. Wody w oleju nie ma, kopcic na biało nie kopci. Korek zbiorniczka wymieniony na inny od VW T4, wężyk powrotu drożny, bo widać małą strużke wody w zbiorniczku. Pomocy, nie wiem o co chodzi a zaraz zima :cry:
LechuPdg
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 17 lis 2012, o 18:56
Lokalizacja: Toruń

Wywala wodę na postoju.

 

Postprzez prezesik » 17 lis 2012, o 20:30

Może być uszkodzony korek, nie trzyma odpowiedniego ciśnienia i wywala płyn. Węże układu chłodzenia przy prawidłowym ciśnieniu na gorącym silniku powinno się dać ścisnąć dwoma palcami.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez LechuPdg » 17 lis 2012, o 20:34

Korek wymienilem na taki od VW T4 2,4d używany, bo swój mialem bez uszczelki, węże, da rade ścisnąć, więc wydają mi się ok. Nie wiem co to może być...
LechuPdg
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 17 lis 2012, o 18:56
Lokalizacja: Toruń

Postprzez prezesik » 17 lis 2012, o 21:55

LechuPdg napisał(a):Korek wymienilem na taki od VW T4 2,4d używany
to wymień na nowy.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez LechuPdg » 17 lis 2012, o 21:57

Zrobie tak, jeśli nie pomoże uważasz, że może to być uszczelka pod głowicą??
LechuPdg
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 17 lis 2012, o 18:56
Lokalizacja: Toruń

Postprzez prezesik » 17 lis 2012, o 22:21

LechuPdg napisał(a):Zrobie tak, jeśli nie pomoże uważasz, że może to być uszczelka pod głowicą??
U mnie wywalało płyn jak była walnięta uszczelka pod głowicą, silnik przegrzewał się podczas jazdy (110-120 stopni), słabł, węże były jak kamienie.

Najlepszy sposób na sprawdzenie czy to uszczelka to odkręcenie korka (NA ZIMNYM SILNIKU!), uruchomienie silnika i patrzenie w zbiorniczek, czy idą bąble ze środka (szczególnie podczas dodania gazu). Jeżeli idą to niestety ... uszczelka - przerabiałem to u siebie 2x.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez LechuPdg » 17 lis 2012, o 23:14

Sprawdzałem i to, nic nie zauwazyłem, dlatego też kończą mi się pomysły co może być przyczyna takiego zachowania. Podczas jazdy trzyma równo temperature na 70*.
LechuPdg
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 17 lis 2012, o 18:56
Lokalizacja: Toruń

Postprzez pablomed » 18 lis 2012, o 00:24

Wymień korek na stuprocentowo pewny jak kolega wyżej radzi. I którędy woda leci, przez otwór z boku pod korkiem?
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez LechuPdg » 18 lis 2012, o 09:55

Korek niby jest pewny bo w tamtym aucie było wszystko ok, ale wezme nowy, leci spod korka.
LechuPdg
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 17 lis 2012, o 18:56
Lokalizacja: Toruń

Postprzez pablomed » 18 lis 2012, o 10:00

obejrzyj jeszcze czy zbiorniczek nie ma pęknięcia tam gdzie korek wkręcasz
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez michaal » 18 lis 2012, o 15:27

Podczas jazdy trzyma równo temperaturę na 70*.

Powinna być na 90 jak wskazuje na 70 to podejrzewam że masz nieoryginalny czujnik. Więc wychodzi że temperatury na liczniku oszukują
Co do możliwości gotowania to może za tym stać parownik albo uszczelka. Wiem że miałem podobny przypadek że woda się gotowała podczas jazdy ale to było jeszcze za czasów poloneza.
michaal
Badacz tematu
 
Posty: 349
Dołączył(a): 21 kwi 2009, o 17:37
Lokalizacja: Mierzyce/Wieluń

Postprzez LechuPdg » 18 lis 2012, o 16:42

Obejrzałem dokładnie zbiorniczek wyrównawczy, zdjąłem plastikową osłonę i sie okazało, że jeden z wylotów jest zaślepiony kawalkiem drewienka !! Wyjąłem to i jak narazie na postoju jest ok, zobacze po dłuższej jeździe. Masakra. Dzięki za pomocne wskazówki. Dam znać co i jak.
LechuPdg
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 17 lis 2012, o 18:56
Lokalizacja: Toruń

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

cron