Z 1.6 ABU do 2.0 GTI 16V lub 2.9 VR6

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Z 1.6 ABU do 2.0 GTI 16V lub 2.9 VR6

Postprzez ares101 » 15 wrz 2012, o 21:24

Witam mam aktualnie silnik 1.6ABU zagazowany 2 generacją BINGO, i tak sobie mysle bo troszke brak mi mocy. Chciałem sie tutaj poradzic ktory z tych dwóch silnikow jest bardziej opłacalny, nie koniecznie tu chodzi o moc bo wiadomo ze pod tym wzgledem VR'a wygrywa, tylko mi chodzi koszt czesci, awaryjnosc, roznica spalania PB i LPG i oczywiscie koszt dobrego silnika i opis wszystkich zmian ktore trzeba przeprowadzic. Na teraz 2.0 dlamnie jest atutem, ponieważ na moje okolo bedzie tanszy w eksploatacji, lecz zato gdy slysze VR'e to wyglądam tak :-o
Prosze o wymienienie wad i zalet tych silnikow, ewentualnie doradzenie innego.
ares101
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 17 wrz 2011, o 00:17
Lokalizacja: Racibórz

Z 1.6 ABU do 2.0 GTI 16V lub 2.9 VR6

 

Postprzez strzeliniasty » 15 wrz 2012, o 21:39

ares101, zakladajac tu temat mysle ze chcesz meic w aucie LPG

najlepsze silniki do LPG to wszystkie 8zaworowe czyli 1.6, 1.8(najlepszy ABS 90KM), 2.0 8V 115km

ja mam ten ostatni i jest zagazowany, autko w ciagu roku zrobilo 50tys km i nic sie nie dzieje poza pierdolami (czujnik cisnienia oleju mi sie rozszczelnil), rozrzad kosztuje w granicach 80zl (pasek continentala i napinacz) ogolnie jestem zadowolony, wczesniej mialem 1.8 ABS (90KM) i rowniez sprawowal sie super

ogolnie wszystkie silniki 16V zle znosza prace na gazie ale wiele zalezy rozniez od instalacji i kto to montowal
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Postprzez Opik » 16 wrz 2012, o 01:21

Licz się z tym że większość ABFów jest już mocno styrana, a na pewno te, które uwzględniasz w swoim budżecie. Więc konieczny będzie remoncik takiego silnika, żeby go niedługo znowu nie wyciągać. Po wymianie tego co potrzeba lecisz do dobrego gaziarza i zakładasz sensowną instalację, z dobrze dobranym osprzętem. I silnik jest praktycznie jak nowy, więc jak wszystko będzie sensownie zrobione to nic się nie powinno dziać. A przynajmniej nie od razu.
Nie wiem jak z wytrzymałością gniazd zaworowych, 8v-ki VWowskie są idiotoodporne i możesz je przerobić na co zechcesz, lpg, cng, kisiel i dalej będą sobie śmigać. Tutaj w razie czego masz tych zaworów dwa razy więcej - dwa razy więcej wydatków w razie "w".

VRka - dźwięk i tutaj co byś z abfem nie zrobił to nie ma startu, jeden z lepszych brzmień silnika ever. Tylko jakoś szalenie wytrzymałe to te silniki nie są, dodatkowo - droższe części, większe ubezpieczenie bo przekraczasz 2.0 i licz się z tym że litr więcej pojemności nie sprawi że ten samochód będzie mało palił. Bo realnie liczyć trzeba 13-16 litrów, w zależności od jazdy.

VRki mają jeszcze to do siebie że jak były butowane to bardzo słabną, sporo jest w necie przypadków gdzie ludzie składali, przerabiali dolot, wydech (pro, nie zestawy z allegro za 50zł), niby miało pęknąć 200 kucy (z 2.8 - 174ps). A tutaj skucha bo one do serii się zbliżały dopiero, albo ledwo co ją przekraczały. I ludzie cieszą się jak robiąc generalkę hamują silnik i okazuje się że trzyma serię nadal.

ABFa można dość łatwo pomodzić tak że VRkę będzie brał. Tylko że VRkę też możemy pomodzić i wtedy już nam się n/a ABF nie popisze za specjalnie.

Określ się jaki masz budżet, bo od razu Ci mówię że z 3 tysiącami to nie masz co startować nawet. I co chcesz z tym silnikiem zrobić, serie zostawić, modzić go, gwałcić go na każdym prostym odcinku czy raz na jakiś czas delektować się zagłówkiem wbitym w potylicę.
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez trollu » 16 wrz 2012, o 12:01

strzeliniasty napisał(a):najlepsze silniki do LPG to wszystkie 8zaworowe czyli 1.6, 1.8(najlepszy ABS 90KM), 2.0 8V 115km

x2
strzeliniasty napisał(a):rozrzad kosztuje w granicach 80zl (pasek continentala i napinacz)

dokładnie nie pamiętam ale za sam pasek contiego dałem coś koło 100zł a rolka INA 150zł ;-) więc w sumie trochę drożej wychodzi
Opik napisał(a):Bo realnie liczyć trzeba 13-16 litrów, w zależności od jazdy.

to jest trochę porażka w przypadku vr6 :suchy: niby trochę większa pojemność, +2 gary, małe straty napędu FWD i niska masa golfa a swoje zeżre, wszystko jednak zależy jak zwykle od tego w jakim stanie jest silniki jak go użytkujemy. dlatego przy takiej pojemności wg mnie lepsze jest R6 innej marki ale to takie moje osobiste przemyślenia :]
co do tjuningów - w VR only turbo i ABF nie ma podejścia, zaturbianie VR jest opanowane na takim poziomie że niektórzy ludzie choćby z RF VRa z zamkniętymi oczami poskładają.
jak fura ma być do jazdy na codzień wokół komina i w wyścigach nie masz zamiaru startować to polecałbym 2.0 8v ADY czy AGG. do golfa wystarczy do żwawej jazdy. jak ma być więcej koni to ja bym szukał VR i cieszył się dźwiękiem i elastycznością silnika.
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez ares101 » 16 wrz 2012, o 13:34

Jezdzic to planuje ogolnie w miare spokojnie, tylko jak trzeba to dac potylica w zaglowek :lol: istnieje jeszcze opcja kupna calego golfa v vr`ce lub 2.0
ares101
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 17 wrz 2011, o 00:17
Lokalizacja: Racibórz


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości