zaswieciła się kontrolka oleju, POMOCY

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

zaswieciła się kontrolka oleju, POMOCY

Postprzez bynioo » 17 maja 2012, o 22:54

Witam,

autko Golf 3, 1.6 benz+gaz 75KM ABU 94'

a więc, jak auto kupiłem 10dni temu. oleju było gdzies w 3/4 wskaznika..3 dni temu sprawdzałem stan oleju i było jakoś ponad połowe..
pojawił się problem.. autem dziś zrobiłem jakies 60-80km,na koniec dnia po tym "wysiłku" podjechałem na myjnie i po odpaleniu i przejechaniu 500m zaczęła mrugać kontrolka oleju, więc odrazu zjechałem na najblizszy parking. Podniosłem maske i sprawdziłem olej, było na MIN, odkreciłem korek od oleju i delikatnie parowało chwilke. temperatura była w normie, tzn wskaznik pokazywal 90 podczas jazdy.. po 15 minutach wyzywania, jeszcze raz sprawdziłem poziom oleju, było prawie przy połowie.. odpaliłem auto a kontrolka dalej mrugała, postanowiłem dojechać pod dom (jakies 4km) na bardzo niskich obrotach śledząc temperature.... i nagle po 100m przestało mrugać.

auto dymi na siwo (nie mało i nie jakoś dużo, ciężko opisać, ale jest to dobrze widoczne),
poci się spod aparatu zapłonowego, jutro wymieniam uszczelke

jutro rano sprawdze jaki jest poziom oleju i oznaczenie, wymienie uszczelke aparatu zaplonowego.. chciałem takze wymieniać rozrząd, ale już sam nie wiem

niepokoje się, bo w czasie pracy silnika zeszło tak nisko, nie wiem czy dalej jest na MIN czy już jest przy połowie.. od kupna zrobiłem jakies 500-600km/10dni
bynioo
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 7 maja 2012, o 14:20
Lokalizacja: Sosnowiec

zaswieciła się kontrolka oleju, POMOCY

 

Postprzez bogib184 » 17 maja 2012, o 23:31

A stan płynu chłodniczego jest ? Żeby przypadkiem nie poszła uszczelka pod głowicą, a ty przypadkiem dzięki temu przytarłeś wał... Takie mruganie kontrolki oleju u mnie kiedyś w pierwszym VW nie objawiło się niczym fajnym :/
Pomogę w montażu i wyborze sprzętu Car Audio :)
Clarion DRX-788 RUSB>Helix Esprit H400>Phase CFS 165>Helix B2 Precision>Phase CFS Tweeter>Helix H1000 Esprit>u-Dimension RM 210SL
bogib184
Gaduła
 
Posty: 652
Dołączył(a): 16 maja 2012, o 13:13
Lokalizacja: MAZOWSZE

Postprzez Kutasinski » 17 maja 2012, o 23:41

bynioo napisał(a):podjechałem na myjnie i po odpaleniu i przejechaniu 500m zaczęła mrugać kontrolka oleju,


To może świadczyć o tym,że chochlik spowodowała woda..

bynioo napisał(a):auto dymi na siwo (nie mało i nie jakoś dużo, ciężko opisać, ale jest to dobrze widoczne),


Dymi na siwo..
Temat rzeka niemal..
Mojemu kumplowi też "dymiło na siwo", ale w tym przypadku problem rozwiązała flaszka denaturatu i zatankowanie dobrego paliwa.
Sprawdź więc,czy spaliny śmierdzą olejem.
Biorąc pod uwagę przebieg jaki zrobileś od zakupu auta,ciężko uwierzyć,że jakiś wielki ubytek to kwestia żarcia oleju.
Sprawdź też więc podłączenie elektryczne czujnika ciśnienia oleju.
Nie mam GG ale coś trzeba było wpisać..
Kutasinski
Czytacz
 
Posty: 122
Dołączył(a): 20 mar 2012, o 12:44
Lokalizacja: Kraków

Postprzez bynioo » 18 maja 2012, o 00:06

A stan płynu chłodniczego jest ? Żeby przypadkiem nie poszła uszczelka pod głowicą, a ty przypadkiem dzięki temu przytarłeś wał... Takie mruganie kontrolki oleju u mnie kiedyś w pierwszym VW nie objawiło się niczym fajnym :/


stan płynu chłodniczego jest, temp trzyma na 90.

To może świadczyć o tym,że chochlik spowodowała woda..

ale oleju faktycznie było na min ;/

Sprawdź więc,czy spaliny śmierdzą olejem.
Biorąc pod uwagę przebieg jaki zrobileś od zakupu auta,ciężko uwierzyć,że jakiś wielki ubytek to kwestia żarcia oleju.
Sprawdź też więc podłączenie elektryczne czujnika ciśnienia oleju.

wydaje mi się, że lekko zalatuje olejem.

jak sprawdzić podłączenie elektryczne czujnika? rozumiem że od niego wychodzi jakaś kostka i mam sprawdzić czy daje napiecie ?
bynioo
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 7 maja 2012, o 14:20
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez Kutasinski » 18 maja 2012, o 00:21

Ok.
Sprawdź raz jeszcze stan oleju,to raz.
ABU,o ile coś mi się nie pomerdało ma 2 czujniki ciśnienia oleju-rzucę później okiem na schemat.
Po 500-600 km raczej nie powinien "zeżrzeć" 1,5-2L oleju.
No,chyba że to mega-padlina :-?
Poza tym,obejrzyj silnik od dołu,bo jeśli masz taki ubytek to może to kwestia wycieku.
Ps.A ma toto siłę jeździć?
Nie mam GG ale coś trzeba było wpisać..
Kutasinski
Czytacz
 
Posty: 122
Dołączył(a): 20 mar 2012, o 12:44
Lokalizacja: Kraków

Postprzez bynioo » 18 maja 2012, o 00:35

Kutasinski napisał(a):Ok.
Sprawdź raz jeszcze stan oleju,to raz.
ABU,o ile coś mi się nie pomerdało ma 2 czujniki ciśnienia oleju-rzucę później okiem na schemat.
Po 500-600 km raczej nie powinien "zeżrzeć" 1,5-2L oleju.
No,chyba że to mega-padlina :-?
Poza tym,obejrzyj silnik od dołu,bo jeśli masz taki ubytek to może to kwestia wycieku.
Ps.A ma toto siłę jeździć?


jutro będe wszystko oglądał i mam nadzieje, że sie coś wyjaśni..

hm.. siły ma tyle żeby ruszyć i jechać. wiadomo to 75 KM, niby niczego specjalnego wymagać nie można, ale jestem bardziej przy tym że zamula niż przy tym że jest ok. fakt faktem trzeba przyzylować jak pod gorke ruszam większą, zeby nie zgasł
bynioo
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 7 maja 2012, o 14:20
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez michaal » 18 maja 2012, o 10:09

Kolego temat poruszany kilkanaście razy na tym forum. Poszukaj sobie tamtych tematów. W skrócie mogę ci napisać tyle:
Co do stanu po jeździe zawsze będziesz miał mniej niż wtedy gdy on stoi dłuższy czas i olej ścieknie do miski. Olej zawsze sprawdza się po co najmniej 10 minutach po zgaszeniu silnika wtedy masz właściwy wynik.
Co do zaświecenia się lampki powinieneś jechać na stacje kontroli pojazdów lub do mechanika gdzie zmierzą ci ciśnienie oleju. Jak będziesz miał pewność że ciśnienie jest właściwe to wymienisz czujnik oleju i powinno być dobrze.
michaal
Badacz tematu
 
Posty: 349
Dołączył(a): 21 kwi 2009, o 17:37
Lokalizacja: Mierzyce/Wieluń

Postprzez bynioo » 18 maja 2012, o 12:05

No więc,

rano sprawdziłem poziom oleju, była prawie przy połowie... odpaliłem silnik i wszedłem na wysokie obroty, z tyłu poszło dużo dymu.. kumpel mowi ze bialo-niebieski, ale to było raz i na początku, później normalnie kopcił na siwo. kontrolka się nie świeciła..po gazowaniu sprawdziłem olej i było na MIN, pewnie dlatego że olej jeszcze nie ściekł. pojechałem i zrobiłem jakies 25km, kontrolkka ani razu nie migała, wszystko było w normie

wymieniłem oring na aparacie załonowym (20zł ori -.-) bo się pocił. ogolnie wszedłem pod auto i zauważyłem że do wymiany jest raczej uszczelka pod miską, micha jest zarzygana, a przy korku spustowym była kropla oleju rano i poźniej po tych 20km też. wytrałem wszystko i pojde skontrolować to za jakiś czas.
chciałbym wymienić tez uszczelke pod michą, znajomy mowi ze to w cholere roboty i jak bede to robil pierwszy raz moge coś tam połamać.. jakies rady?

po wszystkim dolałem 0.3l oleju, jak ścieknie i zobacze ile go tam jest to doleje ewentualnie więcej.

z silnika wychodzi przeźroczysty wąż, do odmy, widać że po pracy silnika jest para, a jak postoi przez noc to jest tam delikatnie wody, czy to znak żeby przeczyscic odme ?

sprawdzając kompresje tłoków będę wiedział czy pierscienie puszczaja olej i dostaje się do komory spalania ? jakie powinno być odpowiednie cisnienie ?
bynioo
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 7 maja 2012, o 14:20
Lokalizacja: Sosnowiec


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości