przez pablomed » 9 lis 2011, o 20:49
tuchel, trzeba register wkręcać do momentu ąż wyczujesz że auto jest słabsze, od tej pozycji wykręcić z pół obrotu i tak jeździć. Powinien się mieścić w 11 litrach. Jesli się nie uda to do przejrzenia są wszystkie elementy instalacji LPG, szczególnie mixer: nie może być za mały - 38 mm przelotu najlepiej, nie może być żadnych dodatkowych zwężek w dolocie często niepotrzebnie i wręcz szkodliwie dla osiągów zakładanych przez gazowników, tak samo częsta jest niepotrzebna blokada klapki pod filtrem. Warto też żebyś wiedział ile auto pali benzyny, bo może problem jest w samym silniku - jakiś błąd ustawienia zapłonu czy rozrządu.
W każdym razie przy tym przebiegu na LPG parownik będzie ok, filterek gazu na 90 procent też nie wymaga jeszcze zmiany, więc przy założeniu że silnik jest sprawny zostają ci dwie rzeczy które wymieniłem: mikser i włąściwa regulacja.
A tak nadmienię że ja mam Vento 2.0 z II generacją LPG sprawną, po zamontowaniu LPG spalanie wynosiło średnio 12L, wystarczyło że zmieniłem średnicę mixera na większa z 32 na 37mm , kompletnie nic nie modyfikowałem samej regulacji i spalanie spadło do 10 litrów a moc na obu paliwach wzrosła wyraźnie, więc warto to sprawdzić. I potem znaleźć takiego gaziarza któremu będzie się chciało porządnie wyregulować II generację a nie wkładać registra. A jeszcze lepiej zakupić interfejs i regulowac samemu, masę opisów i propozycji ustawień jest w necie.