źle pracuje silnik jak zimny

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

źle pracuje silnik jak zimny

Postprzez Buull » 29 sty 2009, o 15:20

witam. mam taki problem: gdy odpalam samochód rano to on mi strasznie nie równo chodzi tak jakby maluch chodził na jednej świecy ale jak troszke pochodzi lub go przegazuje na wyższe obroty to już zaczyna w miare równo pracować. mam tak kable kopułka palec nowe. tylko z tym że koleś patrzył i powiedział że mi iskra lata po gablach i może być od tego. drugi koleś powiedział że mi sie zalewa silnik i to musi być wina czujnika temperatury. co Wy o tym myślicie?? powiem że też mi wzrosło spalanie... i też widziałem że mi sie poci koło przepustnicy gdzieś tam...
Buull
Gaduła
 
Posty: 451
Dołączył(a): 18 kwi 2008, o 11:27
Lokalizacja: Płock

źle pracuje silnik jak zimny

 

Postprzez TomekKutno » 29 sty 2009, o 16:00

kolo przepustnicy jak sie poci... to mozliwe, ze uszczelka pod deklem poszla w tamtym miejscu i dlatego... mogę się mylić...

w kazdym badz razie podpinam sie pod temat, bo mam podobny problem ze swoim. 1.8 abs + lpg jak zimny, to pracuje jak traktor i trzepie calym samochodem (na benzynie)... na gazie pracuje rowno, ale jak puszcze noge z gazu to gasnie.

a jak zlapie gdzies 60-70 stopni, to smiga jak zegareczek. zaplon ustawiony, silnik po remoncie.
Nie wiem, czy ty wiesz, ale ja lubię tak, kiedy widzę jak na Twego OPLA nasrał ptak. :)
Avatar użytkownika
TomekKutno
Czytacz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 25 lip 2008, o 16:30
Lokalizacja: Kutno

Postprzez marcinkoz2910 » 29 sty 2009, o 16:01

Buull napisał(a):powiem że też mi wzrosło spalanie...
tzn ile konkretnie bo to może być objaw zimy lub uszkodzonej sondy lambdy...

kiedy ostatnio zmieniałeś swiece?

warto sprawdzic czy na każdym przewodzie masz iskrę jeśli tak to wymień świece są to grosze a dobra świeca to podstawa

Kod: Zaznacz cały
Niezależnie od rodzaju silnika świece pełnią ważną rolę. Muszą być sprawne, bo ich niewłaściwa eksploatacja może doprowadzić do poważnych awarii.
 
Świece zapłonowe
 
Silnik benzynowy nie będzie pracował bez świec zapłonowych. Mieszanka paliwowa zapala się dopiero w momencie przeskoku iskry elektrycznej pomiędzy elektrodami świecy. Jeśli występują przerwy w zapłonach, niespalona mieszanka trafia do katalizatora i tam spala się powodując jego szybkie zużycie. Najważniejszym parametrem świecy jest wartość cieplna. Jeśli będzie źle dobrana, to świeca nie będzie się oczyszczać z nagarów lub będzie się przegrzewać, co spowoduje zakłócenia w pracy silnika.
Wygląd świecy świadczy o stanie silnika. Zużyta świeca w sprawnej jednostce napędowej powinna być pozbawiona nagaru i mieć jasnobrązowy kolor. Pokryta czarnym nalotem świadczy o zbyt bogatej mieszance lub źle dobranej ciepłocie świecy. Nadtopienie elektrody powstaje w wyniku samozapłonów i spalania zbyt ubogich mieszanek.
 
Ze względu na trudne warunki, w jakich pracują świece (wysokie ciśnienia i temperatury w komorze spalania, zmienne warunki atmosferyczne) należy pamiętać o regularnej ich wymianie. Powinno się jej dokonywać co 30 do 60 tys. km. Jeśli są to świece np. platynowe trwałość sięga nawet 120 tys. km. W silnikach zasilanych gazem LPG zaleca się częstszą wymianę oraz stosowanie lepszych jakościowo świec, np. irydowych. Wysokie wymagania stwarzają silniki z wtryskiem bezpośrednim. W komorze spalania jest ładunek uwarstwiony i bardzo ważne jest właściwe położenie elektrod. Zastosowanie świec o niewłaściwej długości elektrod spowoduje zaburzenia w pracy silnika, gdyż w innym miejscu będzie pojawiała się iskra
Ceny świec wynoszą średnio 20 zł za sztukę. Świece platynowe lub irydowe są nawet trzykrotnie droższe.
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez TomekKutno » 29 sty 2009, o 16:08

ja swieczki wstawilem irydowe denso do lpg... miesiac temu
Nie wiem, czy ty wiesz, ale ja lubię tak, kiedy widzę jak na Twego OPLA nasrał ptak. :)
Avatar użytkownika
TomekKutno
Czytacz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 25 lip 2008, o 16:30
Lokalizacja: Kutno

Postprzez marcinkoz2910 » 29 sty 2009, o 16:11

TomekKutno napisał(a):ja swieczki wstawilem irydowe denso do lpg... miesiac temu
no OK poczekamy jeszcze na odpowiedz kolegi Buull, a puki co to ja sądzę że warto podłączyć golfa pod kompa i sprawdzic czy coś w elektronice nie zdycha
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Buull » 29 sty 2009, o 20:02

marcinkoz2910, świece NGK, kable kopułka i palec sa nowe, silink też mam po remoncie, sonde lambde wymieniłem na nową a spalnaie wzrosło tzn tak pali z 14l gazu ale przykręciłem sam troche ten gaz i mniej pali ale troszke zamulony jest... więc co o tym myslisz?? pozdrawiam.
Buull
Gaduła
 
Posty: 451
Dołączył(a): 18 kwi 2008, o 11:27
Lokalizacja: Płock

Postprzez marcinkoz2910 » 29 sty 2009, o 22:09

Buull napisał(a):tzn tak pali z 14l gazu
żle wyregulowany lub powrót zimy zwiększył spalanie

a co to nierównych obrotów to jeśli nie zajedziesz na kompa to wymień uszczelkę podstawy wtrysku
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Kaoz » 30 sty 2009, o 10:26

Miałem, podobny problemik jak koledzy, na szczęście u mnie pomogła wymiana świec i kabli i na zimnym ustało trzepanie. Buull, sprawdź sobie najlepiej wieczorkiem czy nie przeskakuje Ci jakaś iskra na kablach wysokiego, skoro mechanior tak zasugerował.
Moje Bordowe MK3
Projektory BBS on board.
Avatar użytkownika
Kaoz
Czytacz
 
Posty: 125
Dołączył(a): 1 wrz 2008, o 22:08
Lokalizacja: Niepołomice/Kraków

Postprzez tomasz291 » 30 sty 2009, o 21:21

Kaoz, Ja sprawdzałem czy nie przeskakuje iskra blachy z fajek ściągłem świece wymieniałem 2 lata temu kable w zeszłym roku i nie wierze żeby je już szlag trafił :?:
Avatar użytkownika
tomasz291
Czytacz
 
Posty: 108
Dołączył(a): 10 sie 2008, o 14:09
Lokalizacja: czechowice-dziedzice

Postprzez Kaoz » 1 lut 2009, o 12:57

tomasz291, możliwe że to nie jest to, ale to akurat możesz sprawdzić sam, a istnieje szansa że dostałeś np. wadliwe kabelki lub miałeś je gorszej jakości. Moim zdaniem lepiej sprawdzić najpierw to, przynajmniej będziesz miał 100% pewności że tu jest wszystko ok, ja kable miałem wymieniane jakieś 1,5 roku temu przez poprzedniego właściciela, iskry na nich generalnie nie zauważyłem, wymieniłem profilaktycznie i problem znikł.
Moje Bordowe MK3
Projektory BBS on board.
Avatar użytkownika
Kaoz
Czytacz
 
Posty: 125
Dołączył(a): 1 wrz 2008, o 22:08
Lokalizacja: Niepołomice/Kraków

Postprzez Vwmori » 1 lut 2009, o 21:50

Podpiąc się pod VAG-a bo to moze być czujnik temp, że tak chodzi jak by nie na wszystkich garach, A jeszcze jedno pokazuje Ci temperature 90' C ? Bo spalanie moze być duże bo Lambda juz mogła odmówić, a drugie to termostat możesz mieć otwarty i sie auto niedogrzewa i pali 14 gazu. ( U mojego ojca termostat walniety i też takie spalanie) tylko ze 1.8 75 KM
Vwmori
Czytacz
 
Posty: 75
Dołączył(a): 16 sty 2009, o 10:21
Lokalizacja: Warszawa/Babice/Koczargi

Postprzez tomasz291 » 2 lut 2009, o 22:29

Vwmori, Temperatura 90 st. niedawno wymieniałem termostat bo góra dochodziło do 85st. teraz jest ok Co ma czujnik temperatury że przerywa?Możesz to wyjaśnić ??
Avatar użytkownika
tomasz291
Czytacz
 
Posty: 108
Dołączył(a): 10 sie 2008, o 14:09
Lokalizacja: czechowice-dziedzice

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości