"znowu" temperatura silnika

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

"znowu" temperatura silnika

Postprzez seneka » 17 gru 2008, o 13:22

Witam!
od razu uprzedzam, że takie coś jak "szukaj" mam obcykane, z problemem walczę od jakiegoś czasu i kilka sposobów na usunięcie potencjalnej usterki znalazłem. Przeczytałem dziesiątki tematów zahaczających o problemy z temperaturą silnika, na kilku forach. To wydaje się najbardziej kompetentne, więc tutaj proszę o pomoc.

samochód:
mk3, silnik 1,6 75KM ABU z 94 roku, raczej pierwsza połowa, choć rejestracja z września 1994

problem:
- długi okres nagrzewania się silnika wedle wskazań wskaźnika. właściwie to dopiero teraz na jesieni takie coś się stało, latem normalne wskazania na poziomie ok 85-90 stopni w zależności od stylu jazdy, dodam że latem nawet było widać na wskażniku wychylenia wskaźnika gdy "szalałem" 130 km/h, teraz nic

poczynione naprawy/sprawdzenia:
- wymiana termostatu [po wizycie u mechanika i robieniu głowicy okazało się, że termostat jest na 87 stopni kiedy powinien być na 84, wymieniony na Wahlera
- sprawdzenie nowego termostatu, szczelny, działa, otwiera się przy 84 stopniach [prosty test z termometrem]
- wskaźnik temperatury, sprawdzony po prawidłowych wskazaniach omomierza, też metoda z termometrem i gorącą wodą, dodatkowo i tak wymieniony, bez rezultatu
- uszczelka pod głowicą robiona ponad pół roku temu, nie widać, żeby coś się działo w tym zakresie, temperatura nigdy nie przekroczyła 95 stopni w korku w duże upały, więc raczej nic nie wywaliło

inne obserwacje:
- temperatura w zbiorniczku wyrównawczym [temp cieczy wpadającej do zbiorniczka] zdaje się sugerować, że temperatura silnika jest ok, na poziomie 85-89 stopni
- poziom rezystancji w czujniku temperatury przy nagrzanym silniku też wskazuje na przynajmniej 80-85 stopni
w obu powyższych przypadkach wskażnik na desce rozdzielczej pokazuje ledwo powyżej 70 stopni
- załączenie się wentylatora chłodnicy [czujnik na chłodnicy zmieniany] gdy na wskaźniku ok 90 stopni, wyłączenie gdy już poniżej 80

moje pytanie:
czy jest możliwość sprawdzenia wskaźnika temperatury, czy to możliwe, że to tylko ten wskaźnik mnie oszukuje i jak ewentualnie to naprawić/wymienić

z góry dziękuję za pomocne odpowiedzi

Pozdrawiam!
Ostatnio edytowano 17 gru 2008, o 13:28 przez seneka, łącznie edytowano 1 raz
"...krocz spokojnie wśród zgiełku i pospiechu..."
seneka
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 28 maja 2008, o 20:43
Lokalizacja: Bramki

"znowu" temperatura silnika

 

Postprzez pablomed » 17 gru 2008, o 17:14

seneka napisał(a):poziom rezystancji w czujniku temperatury przy nagrzanym silniku też wskazuje na przynajmniej 80-85 stopni
na obu parach pinów? Bo są 4 a normy do pary 1.3 są inne jak dla 2 i 4.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez mani51 » 17 gru 2008, o 17:54

seneka,

mam dokładnie ten sam silnik co Ty i też mam wrażenie że oszukuje mnie wskaźnik temperatury tylko że ja nie sprawdzałem tego aż tak dokładnie jak Ty ale na podstawie obserwacji załączania się wentylatora stwierdziłem że wskaźnik pokazuje mi o jakieś 5°C za mało bo w czasie normalnej jazdy jest około 80°C a czasem mniej a na postoju nie dochodzi do 90°C i już załącza się wentylator..moja rada choć pewnie wyda Ci się wkurzająca jest taka żebyś się przyzwyczaił do tych wskazań i uznał je za normalne a wszelkie odchyłki od tego będą oznaką że coś jest nie tak bo z tego co piszesz to już długo z tym "walczysz" i pewnie trochę kasy już wydałeś
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez seneka » 17 gru 2008, o 20:05

dla pinów 1,3, takie znalazłem w sieci z jakiegoś tam programu, pomiar na tych samych co przy testowaniu w wodzie z termometrem

wydać jeszcze nie wydałem, bo jak tez oczywiście wyczytałem na forach, "nie kupować części na zapas"
"...krocz spokojnie wśród zgiełku i pospiechu..."
seneka
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 28 maja 2008, o 20:43
Lokalizacja: Bramki

Postprzez Grzes99 » 20 gru 2008, o 10:47

Witam!!!
A co jeśli wskazówka od kontrolki wogóle nie drga?? płyny sa w porzadku.
Co moze byc nie tak??
Proszę o pomoc?? Z góry dziekuje
Grzes99
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 29 lut 2008, o 00:06
Lokalizacja: Kraków, Nowy Sącz

Postprzez seneka » 21 gru 2008, o 14:22

Tutaj to akurat pewnie problem tkwi w braku połaczenia wskaźnika z czujnikiem, sprawdź to zwierając piny 4 i chyba 2 [na kostce nie na czujniku ;p] powinna się zaświecić kontrolka przegrzania na wskaźniku a wskaźnik wychylić się maksymalnie w prawo.

a propos mojego problemu to mam pewien pomysł jak sprawdzić czy wskaźnik nawala a nie wykosztować się zanadto, ale zanim cokolwiek napiszę to muszę poczynić przygotowania

tymczasem czekam nadal na ewentualne wskazówki tudzież rady jak to naprawić

pzdr!
"...krocz spokojnie wśród zgiełku i pospiechu..."
seneka
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 28 maja 2008, o 20:43
Lokalizacja: Bramki

Postprzez Grzes99 » 21 gru 2008, o 16:34

zwarłem 4 z 2 i nic :(
Grzes99
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 29 lut 2008, o 00:06
Lokalizacja: Kraków, Nowy Sącz

Postprzez mani51 » 21 gru 2008, o 17:42

Grzes99 napisał(a):zwarłem 4 z 2 i nic
mam nadzieję, że zrobiłeś to na włączonym zapłonie...trzeba teraz sprawdzić czy jest zasilanie czujnika bo na jednym z tych pinów powinno być napięcie ale nie wiem jakie bo na drugiej parze tzn na 1 lub 3 powinno być 5V ale to jest obwód od sterowania silnika a 2 i 4 od wskaźnika na pulpicie...najlepiej zmierzyć miernikiem czy w ogóle jakieś jest a jak to ustalisz to będziesz wiedział po którym kablu iść żeby szukać przyczyny
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości