1.4 ABD, problem z odpaleniem - pilna sprawa

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

1.4 ABD, problem z odpaleniem - pilna sprawa

Postprzez BartheZz_3 » 30 paź 2011, o 09:21

Witam was!!
Problem dotyczy Golfa MKIII poj. 1.4 kod silnika prawdopodobnie ABD (wg tematu na forum - w aucie brak wlepy i czegokolwiek, w razie co dorzucam foty silnika)
Auto NIE posiada instalacji gazowej. Problem polega na tym ze auto kreci, a nie chce odpalic natomiast jak sie podejdzie po kilkunastu minutach to zacznie niby odpalac ale i tak nie da rady, trzeba przygazowac zeby odpalil jak zacznie zaskakiwac :-/
W aucie zostaly wymienione swiece, kopulka, przewody WN, palec...
Czy to moze byc wina silniczka krokowego poniewaz juz sie takie insynuacje pojawily od strony starszych kolegow z pracy, prosze o pomoc, pilna sprawa, auto nie nalezy do mnie tylko do mamy a niedlugo ma wazny wyjazd!!
Dzike pozdrawiam.
Fotki silnika:
ObrazekObrazekObrazek
R.I.P Mystic B. [*]
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

1.4 ABD, problem z odpaleniem - pilna sprawa

 

Postprzez rafal9119 » 30 paź 2011, o 09:44

prawdopodobnie przepustnica. o ile ten golf posiada ja bo za bardzo sie nie orientuje
MĄDRA SOWA RADZI: LEGALIZOWAC I SADZIĆ!!!!
rafal9119
Members
 
Posty: 943
Dołączył(a): 16 paź 2011, o 19:26
Lokalizacja: Pisz- NPI

Postprzez BartheZz_3 » 30 paź 2011, o 09:53

No niestety tez sie nie orientuje poniewaz nie znam sie tak zaawansowanie na mechanice silnika...
R.I.P Mystic B. [*]
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez prezesik » 30 paź 2011, o 15:24

rafal9119 napisał(a):prawdopodobnie przepustnica. o ile ten golf posiada ja bo za bardzo sie nie orientuje
przepustnicę posiada każdy golf :) Ten jest na jednopunktowym wtrysku paliwa tak jak nowsze ABD z filtrem powietrza z boku.


Ooo identyczny silniczek jak mój :-D

Kolego zdejmij wtyczkę z czujnika tempepratury ( w króćcu skąd wychodzą węże na wodę 4-pinowy ). Jak odpali od strzała to masz ten czujnik do wymiany - on dawkuje paliwo w zależności od temp. płynu.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez BartheZz_3 » 31 paź 2011, o 09:39

prezesik25 napisał(a):Kolego zdejmij wtyczkę z czujnika tempepratury ( w króćcu skąd wychodzą węże na wodę 4-pinowy ). Jak odpali od strzała to masz ten czujnik do wymiany - on dawkuje paliwo w zależności od temp. płynu.

Ok sprobuje tak zrobic, dodam jeszcze ze kiedy odpali to nierowno chodzi jakby nie na wszystkie "gary" :-P
Jak ruszy albo troche postoi to zacznie rowno pracowac, o ile na postoju nie zgasnie...
R.I.P Mystic B. [*]
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Rafael3 » 1 lis 2011, o 10:31

Najlepiej zobacz jakie masz błędy w kompie a potem będziesz myślał dalej
Rafael3
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 13 mar 2011, o 10:28
Lokalizacja: Szprotawa

Postprzez BartheZz_3 » 20 lis 2011, o 22:10

Rafael3 napisał(a):Najlepiej zobacz jakie masz błędy w kompie a potem będziesz myślał dalej

A wiesz ze nigdzie tam nie mam podlaczenia do kompa ??
W standardowym miejscu nie ma nic jest jeden caly plastik...
No zreszta gdyby byl to bym juz sprawdzil :cisza: :zabawa:

EDIT!!!
Wiec sprawdzilem z ojcem wspomniany przez prezesika czujnik i sprawa wyglada nastepujaco:
Na zimnym odpalil od strzala, odpialem czujnik a obroty sie ustabilizowaly, podpialem to zaczal pierdziec i troche wahaly sie obroty, odpialem i znow spokoj z obrotami.
Obserwacje:
Na podpietym czujniku auto zaczyna chodzic nierowno i wahaja sie obroty, na odpietym sie wszystko stabilizuje.

Dzisiaj po przejechaniu 20km do pracy zgasilem rozgrzany silnik i juz go nie moglem odpalic...
Odlaczylem czujnik ale to tez nic nie pomoglo, przygazowalem go - odpalil, kolejne proby (gaszenie - zapalanie) byly bezproblemowe na wylaczonym czujniku...
Help bo zwatpilem...
Wymienie ten czujnik ale jak on sie fachowo nazywa ??

[ Dodano: 2011-11-20, 21:09 ]
Czujnik wymienilem i auto chodzi calkiem inaczej, lepiej, nie ma falujacych obrotow ani nie puszcza bakow, dzieki prezesik25, punkt ode mnie :ok:
R.I.P Mystic B. [*]
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Andreew » 21 lis 2011, o 17:26

Witam koledzy ja mam podobny problem z golfikiem 1.4ABD ten nowszy typ z filtrem z boku. a problem moj wiaze sie z tym ze na zimnym silniku tzn musi postac dzien do całkowitego wychłodzenia to jak sie właczy samochod to chodzi rowno po 10 sekundach zaczyna tak jak by nie pracował na jednym z cylinderkow jak tak troszke pochodzi i sie pogazuje lekko to juz wszystko jest ok, wymieniłem kable dałem z beru swiece nowe z ngk bo było widac juz iskrzenie sie po kablach i swiecach teraz tego nie ma, pytanie co jest moimu golfikowi??
Andreew
Czytacz
 
Posty: 76
Dołączył(a): 16 paź 2011, o 12:32
Lokalizacja: okl

Postprzez BartheZz_3 » 21 lis 2011, o 17:30

Sprawdz ten czujnik co ja mialem, u mnie byly podobne objawy, czasami jak zgasilo sie go na cieplym to juz nie chcial odpalic...
R.I.P Mystic B. [*]
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Andreew » 21 lis 2011, o 17:35

ale u mnie odpala za kazdym razem nie mam problemow z tym zimny czy goracy odpali bez kłopotu :-)
Andreew
Czytacz
 
Posty: 76
Dołączył(a): 16 paź 2011, o 12:32
Lokalizacja: okl

Postprzez prezesik » 21 lis 2011, o 17:55

Sprawdź ciśnienie na tłokach. Może być coś takiego, ze po każdym postoju przez nieszczelną uszczelkę pod głowicą kapie ci płyn do cylindra i po odpaleniu nie chodzi właśnie na ten cylinder, dopiero po przepłukaniu mieszanką paliwowo-powietrzną zaczyna chodzić.
W węże chłodzenia pasz twarde, czy miękkie przy rozgrzanym aucie ( powinieneś móc je ścisnąć dwoma palcami ).
A czy nie masz czasem bulgotania w zbiorniczku wyrównawczym po przygazowaniu?
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Andreew » 21 lis 2011, o 18:03

weze mozna scisnac. a bulgotania w zbiorniczku nie ma, zapomniałem dodac ze swiece ktore wymieniałem były całe okopcone czarne, i gdy sie jedzie na tym zimnym silniku ze tak to nazwe to jak mu sie doda gazu to nie reaguje tak jak by go zalewało paliwo. i rurze wydechowej jest czarna sadza ale nie kopci z wydechu..
Andreew
Czytacz
 
Posty: 76
Dołączył(a): 16 paź 2011, o 12:32
Lokalizacja: okl


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 17 gości