1.4 ABD szarpie i gaśnie.

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

1.4 ABD szarpie i gaśnie.

Postprzez Pro100 » 8 maja 2009, o 19:57

Witam. Zdarzył mi się taki właśnie o to incydent... Dawno dawno temu... :D Gdy jechałem sobie moim gwiezdnym pomykaczem zaczął szarpać ale zredukowałem bieg dodałem gazu i przestał (redukcja nie była wymuszona prędkością 90km/h 5ty bieg), kilka dni temu pojechałem do swojej Love zgasiłem auto po 2-3h wracam do auta i kilka krotnie nie chciał odpalić rozrusznik kręci ale bez skutku... Otworzyłem maskę no ale nic ciekawego tam nie zobaczyłem :mrgreen: poruszałem kablem (tym co idzie od cewki) a raczej wyjąłem go i włożyłem, wsiadłem do auta i odpalil :mur: . Dzisiaj wyjeżdżałem z garażu odpalił bez problemu, zajechałem na stacje zatankowałem wsiadam i :-x znów ten sam objaw rozrusznik kręci i nic... Ale w końcu po jakiś 4 próbach odpalił... Przejechałem jakieś 500m auto zaczęło szarpać i zgasło... Nie dało się od razu zapalić mimo kilku prób, otworzyłem maskę i znów wyjąłem ten kabel od cewki i włożyłem wsiadłem i odpalił...

Teraz moje pytanie do obeznanych czy może to być przez kable WN? Lub przez świece? Dodam że cewka była kupowana nówka jakieś pół roku temu (zamiennik ale nówka)
Avatar użytkownika
Pro100
VIP
 
Posty: 2623
Dołączył(a): 22 cze 2008, o 16:38
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Rocznik: 93
Silnik: R32
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

1.4 ABD szarpie i gaśnie.

 

Postprzez prezesik » 8 maja 2009, o 23:27

a kiedy były wymieniane przewody WN?? Może należałoby je wymienić - sama podpowiedź się nasuwa nt. kabli WN, ze przy wyciągnięciu i włożeniu przewodu na cewce samochód reaguje, chyba jest coś nie tak z tym kablem. Zobacz, czy czasem nie ma zaśniedziałej na zielono metalowej końcówki w środku. Jeżeli będzie zaśniedziała to kable mogą nadawać się do wyrzucenia, bo nie trzymają szczelności i do styku dostaje się wilgoć.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Pro100 » 9 maja 2009, o 10:38

Dziś rano zabrałem się za wymianę kabli (JANMOR) i świec (NGK). I tak jak mówiłeś kolego na końcówkach kabli był taki jasny zielony osad :mrgreen: co więcej przy niektórych na końcach była popękana guma. Po wymianie przejechałem się no i auto nie szarpało zgasiłem kilka krotnie zapalałem i jak na razie wszystko gra :) mam nadzieję że właśnie kable były przyczyną szarpania i gaśnięcia.

[ Dodano: 2009-05-10, 08:21 ]
No i niestety problem się powtórzył :-x zgasiłem auto i nie mogłem odpalić nie grzebałem nic pod maską i w końcu za którymś razem odpalił. Ma ktoś pomysł co to może być :-x
Avatar użytkownika
Pro100
VIP
 
Posty: 2623
Dołączył(a): 22 cze 2008, o 16:38
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Rocznik: 93
Silnik: R32
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez radekg819 » 10 maja 2009, o 20:35

sprawdz czy wszystkie kable ci dobrze łączą!!!!bo gdzieś gubi prąd!!!! :zalamany:
radekg819
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 28 lut 2009, o 20:23
Lokalizacja: CRA VW

Postprzez kruchy_ » 10 maja 2009, o 22:34

ja mam też inną propozycję... zajrzyj pod kopułkę i zobacz czy nie ma tam śladów wilgoci... u mojego ojca też szarpał i pewnego razu zdjęliśmy kopułkę z ciekawości i była tam wilgoć... skąd? nie wiem... ale może to samo się dzieje u ciebie... my wymieniliśmy kopułkę i działa

[ Dodano: 2009-05-10, 22:35 ]
a poza tym może śniedź jest na stykach i palcu
Avatar użytkownika
kruchy_
Badacz tematu
 
Posty: 205
Dołączył(a): 25 wrz 2008, o 23:01
Lokalizacja: Lublin

Postprzez KristoF » 10 maja 2009, o 22:48

przewody zapłonowe masz wymienione.Jak juz robisz układ zapłonowy to powinieneś tez zmienić kopułke i palec rozdzielacza.Ja miałem kiedyś podobny problem i pomogła wymiana kabli, kopułki i palca...zwłaszcza palec rozdzielacza lubi pękac i przez to gubić iskre czasami...
Był Golf3- największy błąd mojego życia...
a teraz...
Elegancja, komfort , nienaganna jakość i aksamitnie pracujący silnik Millera ;]
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez Pro100 » 11 maja 2009, o 08:41

Panowie może to też być sonda lambda?

[ Dodano: 2009-05-11, 10:16 ]
Dziś przeczyściłem kopułkę i palec fakt trochę tam syfu było... I zdziwiło mnie te napisy vw audi wiec może nie było wymieniane od nowości... :-o jeśli to od tego to myślę że przeczyszczenie tego też powinno pomóc :...: a jak Wy myślicie na allegro znalazłem takie coś http://www.allegro.pl/item625168103_kop ... _nowe.html
Avatar użytkownika
Pro100
VIP
 
Posty: 2623
Dołączył(a): 22 cze 2008, o 16:38
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Rocznik: 93
Silnik: R32
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Sky » 11 maja 2009, o 10:21

mialem podobne a nawet identyczne obiawy ale w Uniaku. wykrecilem modul zaplonowy wyczyscilem wszystkie styki wysuszylem i jezdzi do dzisiaj.
live to ride
Sky
Czytacz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 3 wrz 2007, o 20:12
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez Pro100 » 11 maja 2009, o 11:17

Powiem Ci kolego że też przed chwilą wyczyściłem palec i te 4 bolce przy których się kręci i chyba pomogło byłem się przejechać zgaszałem auto i zapalałem nie było problemu ale zauważyłem że na palcu jest pęknięcie... i teraz nie wiem czy te zamienniki które podałem w linku wyżej będą pasować?? I czy jest sens kupowania zamienników ( czy ich żywotność nie jest tygodniowa :) )
Avatar użytkownika
Pro100
VIP
 
Posty: 2623
Dołączył(a): 22 cze 2008, o 16:38
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Rocznik: 93
Silnik: R32
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości