1.4 AEX Nie pali jak jest wilgotno

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

1.4 AEX Nie pali jak jest wilgotno

Postprzez Bonix » 21 lis 2009, o 21:41

Witam. Dziś było w miarę wilgotno. Golf zapalił normalnie, ale po gwałtownym dodaniu gazu strzela kicha i inne cuda. Dodam też że jak zgaśnie nie idzie go odpalić czuć paliwo. Gdy odczekam pół godziny odpala ale znowu się dusi, dopiero gdy się trochę nagrzeje wszystko wraca do normy.Mam też stożek ale już z rana jak chciałem odpalić rano zrobiłem testa, odkręciłem stożek i go wysuszyłem, niestety nic to nie dało. Miał ktoś takie objawy w swoim 1.4 ?
Avatar użytkownika
Bonix
Badacz tematu
 
Posty: 342
Dołączył(a): 9 mar 2008, o 21:33
Lokalizacja: N.D.M

1.4 AEX Nie pali jak jest wilgotno

 

Postprzez krisss.79 » 21 lis 2009, o 22:53

Stawiam na czujnik temperatury cieczy chlodzacej,za bogata mieszanka i go zalewa :]
moj-golf/moja-golfina-t16966.html
Zapraszam do ogladania mojego golfa
Avatar użytkownika
krisss.79
Badacz tematu
 
Posty: 387
Dołączył(a): 21 paź 2008, o 17:29
Lokalizacja: zielona gora

Postprzez Bonix » 22 lis 2009, o 01:26

Ok. To w takim razie gdzie ten czujnik się znajduje i ile mniej więcej kosztuje ?
Avatar użytkownika
Bonix
Badacz tematu
 
Posty: 342
Dołączył(a): 9 mar 2008, o 21:33
Lokalizacja: N.D.M

Postprzez krisss.79 » 22 lis 2009, o 10:33

Na kruccu wodnym,tam gdzie termostat,otworzysz maske i masz go na wprost siebie,czujnik 4 pinowy,koszt w ASO okolo 70 zl,nie bierz zamiennikow ,to szajs.
moj-golf/moja-golfina-t16966.html
Zapraszam do ogladania mojego golfa
Avatar użytkownika
krisss.79
Badacz tematu
 
Posty: 387
Dołączył(a): 21 paź 2008, o 17:29
Lokalizacja: zielona gora

Postprzez prezesik » 22 lis 2009, o 11:38

Bonix napisał(a):Dziś było w miarę wilgotno.
to najczęściej jest wina starych przewodów WN - mają przebicie i iskra skacze po kablach na zewnątrz zamiast w nich. Kiedy je ostatnio wymieniałeś? Jak to było daaawno temu to radzę wymienić świece, kable WN, kopułkę i palec.
Przebicie na kablach WN bardzo łatwo sprawdzić. najlepiej w nocy gdy jest bardzo ciemno, wtedy przy lekko zwilżonych kablach na uruchomionym silniku można zaobserwować przeskoki iskier, często w pobliżu kopułki - ale musi być naprawdę super ciemno.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez krzysiudd » 22 lis 2009, o 13:42

u mnie bylo tak samo. wymieniłem kable, kopulke i palec lecz nadal tak bylo dopiero po wymianie cewki sie poprawiło. ale najpierw proponuje wymienic kable.
Avatar użytkownika
krzysiudd
Czytacz
 
Posty: 111
Dołączył(a): 6 wrz 2008, o 18:51
Lokalizacja: opoczno

Postprzez SotoM » 22 lis 2009, o 23:19

a ja proponuje podjechac na komputer i zobaczyc czy w zwiazku z tym problemem zapisał sie jakis błąd w ECU.
na początek pozdejmuj metalowe osłonki na fajkach świec.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez DJ_DARCO » 24 lis 2009, o 21:24

no to jest typowy objaw tego silnika kiedy temperatura jest bliska 3 do 5 st. Celcjusza i jest wilgotno. zwłaszcza gdy masz stożek. Rada ? jak odpalasz nie naciskaj gazu poczekaj aż zgaśnie kontrolka poziomu wody przed odpaleniem i poczekaj po odpaleniu okolo 5 sekund aż unormują się obroty... jak bedzie mu dalej odwalało to trzeba sprawdzić elektrykę WN.
pierwsze kable. Możesz sprawdzić czy pod kopułka jest wzystko czyste czy nie ma nalotu i sprawdź palec czy jest czysty jak nie to go od razu wymień. Cewka WN przed zgonem pęka, sprawdź całą obudowę cewki. najdrobniejsze pęknięcia prowadzą do zawilgnięcia cewki i różne cuda się dzieją...
Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców moj-golf/mk3-cl-by-dj-darco-t21179.html
Avatar użytkownika
DJ_DARCO
Czytacz
 
Posty: 101
Dołączył(a): 25 wrz 2009, o 18:04
Lokalizacja: Wadowice

Postprzez daro30j » 8 gru 2009, o 18:41

Ja mam podobny problem z tym tylko że kabelki i aparat zapłonowy jest nowy.Wszystko się zaczyna jak wjadę w kałużę i chlapnie od spodu na (no właśnie to chyba jakiś przekażnik ale nie jestem pewny)Ta złączka jest na lewo na dole.Wtedy wystarczy rozłączyć i wysuszyć 15 minut i znowu pali. [PS:Może ktoś wie jak nazywa się ta część i jak zabezpieczyć by to się nie powtórzyło.
Avatar użytkownika
daro30j
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 3 lip 2009, o 20:19
Lokalizacja: Woj Śląskie Chorzów

Postprzez prezesik » 9 gru 2009, o 07:10

daro30j napisał(a):Może ktoś wie jak nazywa się ta część i jak zabezpieczyć by to się nie powtórzyło.
owinąć folią, a na brzegach taśmą klejącą (np. taką mocną szarą do węży gumowych)w celu uszczelnienia.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez daro30j » 12 gru 2009, o 19:10

prezesso

Dzięki bardzo,szara taśma i silikon pomogły dodatkowo trochę wazeliny technicznej.Z foli zrezygnowałem,bałem się zaparowania co by wyszło na jedno :-D
Avatar użytkownika
daro30j
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 3 lip 2009, o 20:19
Lokalizacja: Woj Śląskie Chorzów

Postprzez Bonix » 12 gru 2009, o 22:53

Dłubałem ostatnio przy golfie i okazało się że to przewody. Iskra przeskakuje prawie na każdym.
Gdy patrzę na silniki 1.4 to one mają taką plastikową osłonę tych przewodów da radę gdzieś to kupić czy może lepiej zrobić to samemu ?
Avatar użytkownika
Bonix
Badacz tematu
 
Posty: 342
Dołączył(a): 9 mar 2008, o 21:33
Lokalizacja: N.D.M

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 29 gości