1.4 aex - obroty biegu jałowego

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

1.4 aex - obroty biegu jałowego

Postprzez lukasrsv » 30 sty 2015, o 12:45

Mam pytanie dotyczące obrotów biegu jałowego w silniku 1.4 aex. W moim aucie na ciepłym silniku spadają one do 680-720 obr/min. Trochę są one za niskie bo silnik zaczyna się telepać i kultura pracy zaczyna spadać. Gdy silnik dopiero się nagrzewa to do ok 760 obr/min jest dobrze, lecz poniżej tej granicy zaczyna się nasilać telepanie. Dodam że gdy włączy się np. jakiś większy odbiornik prądu to na chwilę potrafią spaść aż do zaświecenia kontrolki oleju (ok 520 obr/min).
Avatar użytkownika
lukasrsv
Czytacz
 
Posty: 115
Dołączył(a): 21 lis 2012, o 20:54
Lokalizacja: POLSKA_POŁUDNIE

1.4 aex - obroty biegu jałowego

 

Postprzez Paweu » 30 sty 2015, o 12:49

przepustnica czysta?
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez lukasrsv » 30 sty 2015, o 12:58

Czyściutka, świece kolorek jasny brąz. Czy na PB czy na LPG różnicy nie ma.
Avatar użytkownika
lukasrsv
Czytacz
 
Posty: 115
Dołączył(a): 21 lis 2012, o 20:54
Lokalizacja: POLSKA_POŁUDNIE

Postprzez Thorsten » 30 sty 2015, o 13:06

silnik krokowy?
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez lukasrsv » 30 sty 2015, o 13:07

Thorsten, Czyli że krokowy kończy żywot? :-|
Avatar użytkownika
lukasrsv
Czytacz
 
Posty: 115
Dołączył(a): 21 lis 2012, o 20:54
Lokalizacja: POLSKA_POŁUDNIE

Postprzez Paweu » 30 sty 2015, o 13:22

brak błędów w sterowniku?
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez lukasrsv » 30 sty 2015, o 13:23

Co pewien czas pojawia się błąd czujnika spalania stukowego, ale czy go wykasuje, czy nie to nie wpływa na obroty.
Avatar użytkownika
lukasrsv
Czytacz
 
Posty: 115
Dołączył(a): 21 lis 2012, o 20:54
Lokalizacja: POLSKA_POŁUDNIE

Postprzez Thorsten » 30 sty 2015, o 13:48

lukasrsv, Wiesz kolego, tak rzuciłem hasło bo jeśli to nie przepustnica to w kolejce jest krokowy jeśli chodzi o obroty jałowe. Sam miałem z nim problemy i to w dwóch autach i jak słyszę " nie trzyma obrotów jałowych" od razu mówię silnik krokowy.
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez lukasrsv » 30 sty 2015, o 14:03

Thorsten, Aha, spoko i dzięki. Poszukam przepustnicy na próbę aby zobaczyć czy coś się zmieni na lepiej.
Avatar użytkownika
lukasrsv
Czytacz
 
Posty: 115
Dołączył(a): 21 lis 2012, o 20:54
Lokalizacja: POLSKA_POŁUDNIE

Postprzez shift00 » 30 sty 2015, o 14:06

Miałem podobnie, wyczyściłem przepustnice, wymieniłem sondę (nie wiem czy miała coś z tym wspólnego, ale stara miała problemy to poszła na śmietnik) i skoki obrotów zmalały znacząco. Na zimnym jakieś cuda się czasem dzieją, ale to sporadycznie.
Avatar użytkownika
shift00
Gaduła
 
Posty: 799
Dołączył(a): 20 kwi 2014, o 19:29
Rocznik: 96
Silnik: 1.8T++
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez lukasrsv » 30 sty 2015, o 14:07

shift00, Czyściłeś samą przepustnicę czy również styki silnika krokowego itp?
Avatar użytkownika
lukasrsv
Czytacz
 
Posty: 115
Dołączył(a): 21 lis 2012, o 20:54
Lokalizacja: POLSKA_POŁUDNIE

Postprzez shift00 » 30 sty 2015, o 14:09

lukasrsv, to było wyciągnięte, w środku przepustkinica wylizana, styki "odświeżone" aby nie wyszło że jakiś kabelek nie łączy bo się osad zebrał :wstyd:
Avatar użytkownika
shift00
Gaduła
 
Posty: 799
Dołączył(a): 20 kwi 2014, o 19:29
Rocznik: 96
Silnik: 1.8T++
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 32 gości