1.6 ABU - Falujace obroty - co dalej ? POMOC!!!!

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

1.6 ABU - Falujace obroty - co dalej ? POMOC!!!!

Postprzez Jacol » 24 sty 2009, o 20:16

Witam! (temat troche przemodelowany)

Jako, ze falowaly mi obroty na jalowym, zabralem sie wczoraj do czyszczenia przepustnicy oraz odmy. Silnik 1.6 ABY, 183tys nakukane na nim. Wczesniej zamowilem w ASO uszczelke pod wtrysk ale o niej pozniej.

Samo zdjecie przepustnicy to banal. Trzyma sie ona na 6 srub, 3 po lewej i 3 po prawej. 4z nich sa uzywane do trzymania jej do podstawy wtrysku, pozostale 2 lacza sama przepustnice, gdyz jest ona elementem dwuczesciowym i pomiedzy tymi czesciami znajduje sie uszczelka, ktora kupilem (14,40 zł aso). Po jej zdjeciu okazalo sie, ze jest czysciutka, wyglada lepiej niz jakby wyjechala z fabryki, poprostu lustro. Bylem zdziwiony bo nastawialem sie na czyszczenie a tu nici. Ale zerknalem na podstawe wtrysku i na krawedzi otworu jest lekko uszczerbiona, podstawa jest gumowa. I teraz dwa klopoty po drodze: pierwszy to brak mozliwosci rozmontowania samej przepustnicy na pol, bo te 2 sruby ktore ja trzymaja sa dziwne. Jak wiadomo, calosc trzyma sie na 6 srub, z czego 4 trzymaja przepustnice na podstawie i sa to sruby imbusowe. Natomiast te 2 pozostale maja jakby taki jeden zabek z jednej strony i nie mam pomyslu jakiegos klucza uzyc aby rozkrecic ja na pol i zmienic uszczelke ktora kupilem. Jak ktos ma info co i jak to prosze o pomoc.

Problem z podstawa: jest to element wymienny, w katalogu FOTA widnieje cala podstawa za okolo 120zl wiec jeszcze az tak wielkiego dramatu nie ma, ale no wlasnie... Znowu nie da sie odkrecic bo ona nie jest na sruby tylko na jakies nity albo bolce i nie mam pomyslu jak to wyciagnac. Znowu przydalby sie ktos, kto ma na to sposob.

Tak wiec, przepustnica byla czysta wiec wyczyscilem tylko jej podstawe z zapieczonej gumy na tyle ile sie dalo (nie chcialem uzywac papieru sciernego wiec tylko szmatka i benzyna i jechana) oraz podstawe wtrysku. Dokrecilem mocno przepustnice do podstawy aby jakos zaciesnic te gumowe polaczenie i aby zniwelowac nieszczelnosc na tym uszczerbku na podstawie.

Nastepna w kolejce odma. Jako, ze dostep do niej w ABU jest wyjatkowo sredni, bo puszka jest pod kolektorem i nie ialem jak sie do niej dostac to wyczyscilem tylko gruby waz od odmy, oraz uwaga, ta plastikowa obudowe przepustnicy! Okazalo sie, ze jest tam kanalik, z ktorym laczy sie od dolu mniejsza rurka od odmy i jest tam pelno zoltego budyniu. W grubej rurze to samo. Wiec kapiel w benzynie, nie oszczedzalem i zuzylem cala butelke benzyny aby dokladnie przeplukac plastikowa obudowe (jest tam takie jakby siteczko i dosc dlugo to zolte kupa sie wyplukuje tego miejsca) oraz rury. Na gruba rure znalazlem sposob: zakretka od pudelki pasowala idealnie jako korek na jeden wylot rury wiec ja zalozylem, nalalem benzyny do rury, zatkalem palcem drugi koniec i Shake It Baby wiele razy. Wyplukac syf, czynnosc powtorzyc i tak az zacznie wylatywac czysta benzyna.

Po tym zabiegu obroty sie zdecydowanie poprawily chociaz male wachniecia nie ustapily ale i tak jest lepiej. Zobaczymy jutro rano jak sie ma sprawa na zmarznietym silniku. Adaptacja oczywiscie przeprowadzona. (zrobilem dwie, na zimnym siliki i na rozgrzanym tak dla hecy)


Po dwoch dniac, zimny silnik po odpaleniu trzyma rowno obroty na 1000-1100 rpm, ale jak juz wejdzie na polssanie czyli okolo 950 rpm to zaczyna sie falowanie, a raczej takie rwania, jakby kopniecia. I ch uj juz mnie strzela bo jak sie ma wywalona poduszke pod skrzynia/silnikiem to domyslacie sie jak telepie przy rwania i obrotach ponizej 800.... Jak sie silnik zagrzeje to jest to samo, ale tylko w nieznacznie mniejszym wydaniu.

No nie mam ku rwa pomyslu, zly jestem jak cholera. Musi dac sie jakos naprawic te obroty. Do mechanika nie chce narazie oddawac bo te palanty wymienia pol auta i dalej nie znajda rozwiazania a za usluge wiadomo skasuja. Tylko po co jak jedyne co mam popsute w golfie to te pier dolone obroty!
Ostatnio edytowano 26 sty 2009, o 21:45 przez Jacol, łącznie edytowano 1 raz
GOLF 3 - 1.6 75KM - ABU - GL 5D


kontakt: gg 4684235 / mail: clau&tlen$pl
Avatar użytkownika
Jacol
Badacz tematu
 
Posty: 354
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 22:06
Lokalizacja: no czesc

1.6 ABU - Falujace obroty - co dalej ? POMOC!!!!

 

Postprzez kruchy_ » 25 sty 2009, o 00:04

nie wnikalem jeszcze dokladnie w ABU, ale... tam chyba kat sie z grubsza ustawia, a potem samoregulacja reszte robi... pewny nie jestem
Avatar użytkownika
kruchy_
Badacz tematu
 
Posty: 205
Dołączył(a): 25 wrz 2008, o 23:01
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Jacol » 26 sty 2009, o 21:46

Niech ktos sie tym zajmie i pomoze bo szalu dostaje... W tym moim pieprzonym walbrzychu to nawet mechanika dobrego nie ma....
GOLF 3 - 1.6 75KM - ABU - GL 5D


kontakt: gg 4684235 / mail: clau&tlen$pl
Avatar użytkownika
Jacol
Badacz tematu
 
Posty: 354
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 22:06
Lokalizacja: no czesc

Postprzez KristoF » 26 sty 2009, o 23:21

podstawę wtrysku odkrecisz od dołu kolektora.Podstawa wtrysku ma długie szpilki.Z dołu masz nakrętki.Dostęp nie jest łatwy ale da się zrobić na wyczucie.Myśle że powinieneś podłączyć auto pod komputer moze pokaże jakieś błędy.Jeśli nie pokaże to trzeba sprawdzić w programie jak sie zachowuje silnik(przebiegi sygnałów).Sprawdx wszystkie przewody wchodzące do kolektora od pochłaniacza par paliwa, serwa.To tak wygląda jakby silnik dostawał jakies lewe powietrze po nagrzaniu...Albo poprostu silniczek krokowy sie kończy.
Był Golf3- największy błąd mojego życia...
a teraz...
Elegancja, komfort , nienaganna jakość i aksamitnie pracujący silnik Millera ;]
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez Jacol » 27 sty 2009, o 08:57

Sprawdzalem na vagu i nie ma bledow. Skanowalem dwa razy na wylaczonym silniku oraz na pracujacym. Na wylaczonym wiadomo blad polozenia walka rozrzadu (hall) czyli ten co zawsze.
Wlasnie ogladalem schemat w Etce i chyba dalem dupy. Jak sie zdejmie przepustnice i popatrzy na ta gumowa podstawe od gory, to guma jest wbita czterema bolcami. Ale ta guma jest osadzona na "blaszce" ktora to jest przykrecona dlugimi szpilkami i chyba ich poprostu nie zauwazylem... A moglem to juz odkrecic w tamten weekend... Wiec jak cos to chyba podstawe bede mogl wymienic. No coz, czlowiek nie spojrzy dokladnie to tak jest. Sprawdze jeszcze uszczelke pod ta plastikowa pokrywa z logo VW oraz przeczyszcze krokowca chociaz zdaje mi sie, ze bede musial poszukac jakiegos nowego, uzywanego.
GOLF 3 - 1.6 75KM - ABU - GL 5D


kontakt: gg 4684235 / mail: clau&tlen$pl
Avatar użytkownika
Jacol
Badacz tematu
 
Posty: 354
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 22:06
Lokalizacja: no czesc

Postprzez mani51 » 27 sty 2009, o 10:46

Jacol napisał(a):ta guma jest osadzona na "blaszce" ktora to jest przykrecona dlugimi szpilkami i chyba ich poprostu nie zauwazylem


czytaj uważnie

krissmysticblau napisał(a):podstawę wtrysku odkrecisz od dołu kolektora.Podstawa wtrysku ma długie szpilki.Z dołu masz nakrętki


nowa podstawa też powinna mieć te szpilki przymocowane do blachy na stałe - przynajmniej ja tak miałem jak kupiłem a jeśli ich nie ma to dali Ci złą :-P

tylko jeszcze się zastanawiam o jakich dwóch śrubkach piszesz bo ja jak odkręciłem te 4 na imbus to już przepustnica rozeszła się na 2 części a samo czyszczenie jak już zauważyłeś nie ma sensu bo przecież wtrysk benzyny jest nad przepustnicą więc jest cały czas myta

a co do obrotów to u mnie też coś nie fafa jak się trochę silnik zagrzeje a zaraz po odpaleniu jest dobrze...obawiam się że coś z wtryskiem jest nie tak bo na gazie jest wszystko ok a na benzynie jakby przerywał albo nie chodził na wszystkie gary...krokowy jest ok bo obroty utrzymuje takie jak trzeba. Nie wiem czy czasem sonda coś nie kuleje bo jak podpiąłem tester to dosyć dziwnie zachowują się kontrolki tzn oscylują między 0 a 0,8V a powinny między 0,2 a 0,8V i na gazie nie mogę ustawić tak żeby było około 0,5V bo jak przykręcam to dochodzę do 0,7V a później wszystkie gasną tzn nie ma sygnału z sondy
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez Jacol » 27 sty 2009, o 11:20

No w porzadku, rozumiem, tylko robilem to kilka dni temu i myslalem, o bolcach trzymajacych gume a nie cala podstawe wiec stad ta rozbieznosc. Przepustnica sie nie rozeszla na pol, bo jest na 6 srub. 4 odkreca sie aby ja zdjac i pozostale dwie trzymaja jej polowki, przynajmniej tak to wyglada. Zobaczymy za tydzien jak znowu to rozkrece. W tym silniku gazu nigdy nie bylo i mam nadzieje, ze to tylko albo i az krokowiec.


Nowe swiece NGK, filtr oleju, filtr paliwa i nowy olej Mobil polsyntetyk.
GOLF 3 - 1.6 75KM - ABU - GL 5D


kontakt: gg 4684235 / mail: clau&tlen$pl
Avatar użytkownika
Jacol
Badacz tematu
 
Posty: 354
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 22:06
Lokalizacja: no czesc


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 73 gości