1.6 ABU, znika przyczyna nie znana

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez bla.zej » 28 lis 2009, o 20:37

No tak... nie wiem co teraz robić, silnik jak wspominałem nie sprawia żadnych problemów (no oprócz tego oleju) ale nie wplywa to w ogóle w użytkowanie auta.
SotoM, mówisz zależy jak będę długo nim jeździł, jaki czas mogę dać radę jeździć w takim stanie rzeczy ? rok ? dwa ?
bla.zej
Czytacz
 
Posty: 85
Dołączył(a): 8 wrz 2009, o 20:49
Lokalizacja: z Polski

 

Postprzez SotoM » 30 lis 2009, o 19:20

tego nikt nie jest wstanie powiedzieć - to tylko wie silnik ile motogodzin da radę dobrze pracować.... no chyba ze sie znajdzie jakiś maszynowy jasnowidz...
no to juz twoja decyzja.
pojeździj po warsztatach niech ci porobią wstępną wycenę - powiedz co chcesz wymienić zrobic czyli - wymina pierscieni i regeneracja głowicy. + do tego cena częsci - uszczelki. komplet uszczelek do tego silnika z erlinga albo gaitz kosztuje niecałe 300zł(wszystkie) z 200zł komplet pierścieni na 4 tłoki... no i regeneracja głowicy podejżewam miedzy 300 a 400zł. + robocizna mechanika.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez bla.zej » 30 lis 2009, o 20:23

SotoM, czy jeżeli będę nadal jeździł z takim stanem rzeczy, to czy jest możliwe że jeszcze bardziej pogorszę sytuację ? Bo powiem szczerze że nie wiem czy warto to remontować... Jak już pisałem, to że bierze ten olej mi nie przeszkadza, a reszta jest w porządku, więc być może będę jeździł do póki rzeczywiście będzie się coś dziać...

Aha, i dzisiaj z ciekawości odpaliłem auto, było dosyć ciepło, więc mówie kopcić z powodu różnicy temperatur nie powinien... i odpalam, przegazowuje i nic, ani dymka... więc już nie wiem gdzie ten olej znika...
Jeszcze istnieje możliwość że ten ubytek oleju to moje urojenie, a mechanik podał mi błędne wartości mierząc te ciśnienia (sam nie widziałem pomiarów,byłem w aucie).
bla.zej
Czytacz
 
Posty: 85
Dołączył(a): 8 wrz 2009, o 20:49
Lokalizacja: z Polski

Postprzez SotoM » 30 lis 2009, o 22:57

dobrze - wiec narazie zrób tak jak ci napisałem powyzej z tym olejem. dolej do stanu 3/4 - jeździj i obserwój stan oleju. patrz na przejechane km.
a narazie nie napinaj sie z remontem. bo fakt faktem te przyrzady pomiarowe z biewgiem czasu sie zuzywaja... ja kiedyś też o mały wlos facetowi nie zrobiłem wyminay pierscieni. ale podkusiło mnie aby od znajomka wziąc przyrząd no i okazało sie ze mój nadaje sie ale do smieci...
takze obserwój...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez bla.zej » 11 gru 2009, o 14:08

Czy przyczyną tak niksiej kompresji mogą być uszczelniacze ? BO przyczyną znikania oleju na pewno mogą być...
Jaki koszt jest wymiany tych uszczelniaczy wraz z robocizną ?
bla.zej
Czytacz
 
Posty: 85
Dołączył(a): 8 wrz 2009, o 20:49
Lokalizacja: z Polski

Postprzez SotoM » 11 gru 2009, o 14:35

300zł. zalaży jak ten ktoś bedzie robił...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez bla.zej » 1 sty 2010, o 19:11

Więc tak, po ok. 1000 km, ubyło ok. 0.5 litra oleju. Nie jest dobrze. Ale, przez ten czas silnik nie sprawiał żadnych problemów, odpalał za każdym razem, nawet przy mrozach -20 stopni, mocy nie brakowało, spalanie w okolicach 8 litrów, gdy temperatura się podniosła do ok. 15 stopni, to po przejechaniu kilkunastu kilometrów nie kopcił... Przy obecnych temp. kopci na biało, ale jak dla mnie to para wodna. Więc nie wiem co robić...
Na wiosnę planuję zrobić remont.
Trochę to dziwne dla mnie, bo tyle ile łyka tego oleju to nie jest mało, ale ten silnik nie wygląda na skatowany. Plam na podłodze też nie zauważyłem, jedynie na osłonie rozrządu, od połowy w dół widać ślady oleju...

Co radzicie ?
bla.zej
Czytacz
 
Posty: 85
Dołączył(a): 8 wrz 2009, o 20:49
Lokalizacja: z Polski

Postprzez SotoM » 1 sty 2010, o 23:13

bla.zej napisał(a):Na wiosnę planuję zrobić remont.

:super: fantastycznie....
bla.zej napisał(a):Co radzicie ?
pierwqsze co to zrób
jedynie na osłonie rozrządu, od połowy w dół widać ślady oleju...
zrób to i obserwuj.
bez sensu bylo by rozbierac motor-wymieniac sprawne dobre częsci na nowe jeśli okaze sie ze wystarczyło tylko zniwelowa wyciek i olej przestanie znika. skoro od rozrządu jest wyciek. to albo :
-uszczelka pokrywy
-uszczelniacz wałka rozrzadu
- uszczelniacz przedni wału korbowego.
-w najgorszym przypadku uszczelka pod głowicą pekniecie kanału olejowego i z tamtąd moze lecie (w co watpię)
Tak wiec auto do mechanika i niech zobaczy skad to leci. to taka moja sugestia.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez bla.zej » 2 sty 2010, o 11:44

OK. ale w takim razie skąd ten brak kompresji ? (zakładając że pomiary nie były przekłamane), bo chyba uszczelki ww. przez Ciebie nie mają wpływu na to ( na kompresję).

Uszczelka pod głowicą... płynu nie ubywa, aczkolwiek przy odpalaniu puszcza dymek o jakimś dziwnym zapachu :-|
bla.zej
Czytacz
 
Posty: 85
Dołączył(a): 8 wrz 2009, o 20:49
Lokalizacja: z Polski

Postprzez KristoF » 2 sty 2010, o 12:16

a może o zapachu spalonego oleju....
Olej przez uszczelniacze może palić, Brak kompresji przez nieszczelne gniazda zaworowe i zawory. Czemu mechanik nie zrobił próby olejowej przy pomiarze kompresji ?? byłoby wiadomo czy pierścienie puszczają czy coś innego.

[ Dodano: 2010-01-02, 11:17 ]
aha brak kompresji na tym jednym cylindrze to powinien ładnie nierówno pracować jak jest zimny a jak jest??
Był Golf3- największy błąd mojego życia...
a teraz...
Elegancja, komfort , nienaganna jakość i aksamitnie pracujący silnik Millera ;]
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez bla.zej » 2 sty 2010, o 13:01

Po odpaleniu chodzi równo, obroty nie falują, jak chodzi na ssaniu to ok 1100 rpm, potem ok 850 rpm. Z tym że pali trochę ciężko, lecz to chyba wina akumulatora, mianowicie, zanim zapali to rozrusznik musi ze 4-5 razy przekręcić, gdy jest zimny, jak jest zagrzany to pali za pierwszym. Może to być też wina słabej kompresji ?
bla.zej
Czytacz
 
Posty: 85
Dołączył(a): 8 wrz 2009, o 20:49
Lokalizacja: z Polski

Postprzez SotoM » 3 sty 2010, o 01:18

dobra dzieciaki ;-) prosze bardzo i przewinac sobie na strone 100 i poczyta o zuzyciu oleju.
http://gluszko.com.pl/gIII/instrukcja_o ... olfIII.pdf
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 55 gości