1.6 ABU, znika przyczyna nie znana

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

1.6 ABU, znika przyczyna nie znana

Postprzez bla.zej » 25 lis 2009, o 21:00

Witam, jestesm posiadaczem mk3 1.6 ABU, mam kilka pytań, mianowicie, ile wchodzi oleju do tego silnika ? Przy wymianie wlali mi 3 litry, lecz nie jestem pewien czy to wystarczająco, ponieważ SC 900cm3 mojego ojca jest zalewane taką samą ilością oleju :-o
Druga sprawa, to zauwarzyłem ubytek oleju, ale nie wiem co jest przyczyną, plam w garażu nie ma, auto nie kopci (tzn. teraz przykopci, ale to pewnie wina temp., i kopci na biało). Silnik nie sprawia problemów, odpala dobrze, spala ok. 7.5-8 l/100km, nie szarpie, chodzi równo, obroty nie skaczą, mocy też nie traci. Więc nie wiem dlaczego ten olej się traci... Zauwarzyłem też majonez pod korkiem, ale przyczyna jest znana, krótkie odcinki, 9 km w jedną stronę, 8 godz. postoju i 9 w drugą... za ten czas silnik nie zdąży się nawet dobrze zagrzać... Macie jakieś pomysły ?
Czy odma może być przyczyną ?
z góry dzięki za pomoc
bla.zej
Czytacz
 
Posty: 85
Dołączył(a): 8 wrz 2009, o 20:49
Lokalizacja: z Polski

1.6 ABU, znika przyczyna nie znana

 

Postprzez sirGrzesio » 25 lis 2009, o 21:20

do ABU wchodzi 3,5 litra oleju razem licząc z wypełnionym filtrem
Avatar użytkownika
sirGrzesio
Gaduła
 
Posty: 405
Dołączył(a): 24 kwi 2008, o 18:08
Lokalizacja: Łódź
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 25 lis 2009, o 23:51

majnez na małych dystansach jest normą. Odma ma być drożna i znajdzisz mnóstwo opisów o tym, bywają problemy z nią w 1.4 czy 1.6 rzadziej. A co do ubywania oleju to nie piszesz ile na jakich dystansach. Jeśli wlali 3 litry oleju to pół litra z tego weszło w filtr i teraz masz olej na bagnecie na minimum, więc dolej
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez bla.zej » 26 lis 2009, o 15:26

No tak, wlali 3 litry, i zaraz po wlaniu sprawdzał i było mniej więcej w połowie między max/min, puźniej szczerze mówiąc zapomniałem sprawzać stan :kwasny: Teraz jak sprawdziłem było sporo pod minimum, lecz kontrolka się jescze nie świeciła. Dolałem jeden litr i teraz jest troche więcej niż wtedy zaraz po zmianie.
W najbliższym czasie jade sprawdzić kompresje w cylindrach, myślę że to powinno dużo wyjaśnić.

Aha,i w między czasie przejechałem 1500km.
bla.zej
Czytacz
 
Posty: 85
Dołączył(a): 8 wrz 2009, o 20:49
Lokalizacja: z Polski

Postprzez lukas2087 » 26 lis 2009, o 18:43

dolej olej pomiedzy min i max i bedzie dobrze
Łukasz.
Avatar użytkownika
lukas2087
Badacz tematu
 
Posty: 215
Dołączył(a): 19 paź 2007, o 18:21
Lokalizacja: Wroclaw/ Twardogóra

Postprzez SotoM » 27 lis 2009, o 08:19

moze jest wszystko ok tylko na warsztacie cię oszukali z olejem aby sobie na handel jak najwiecej zostawić - mechanicy tak robią aby parę ziarek wpadło na fajki i piwo...
postaw auto na równej powierzchni.
otwórz maskę ,wyjmij bagnet - wytrzyj , włóż , wyciagnij i zobacz stan leju.
odpal silnik na minutę. zgaś.
chwilke odczekaj, wyjmij bagnet i zobacz stan oleju. powinno być 3/4 na miarce. jak mniej to dolewaj po 50ml aby nie przesadzić. i potem obserwój.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez bla.zej » 28 lis 2009, o 15:45

Dzisiaj byłem sprawdzić kompresje, i nie jest najlepiej...
10.3
9.5
8.5
6

Ten ostatni gar do bani...
Co wg. Was należałoby zrobić ?
Dodam że jak narazie z silinikeim nie mam problemów, dużo nie pali, mocy mi wystarcza...
bla.zej
Czytacz
 
Posty: 85
Dołączył(a): 8 wrz 2009, o 20:49
Lokalizacja: z Polski

Postprzez K@mil » 28 lis 2009, o 15:49

sprawdzic czy to zawory czy pierscienie :) ... obstawiam ze beda to pierscienie bo jak bierze ci olej... sprawdz dokladnie ile tego oleju bierze Ci na 1000km... i napisz
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez SotoM » 28 lis 2009, o 16:18

to w sumie nie ważne czy zawory czy pierścienie. jak robic to po komplecie. głowica i tak pójdzie do planowania itd. a jak juz głowica jest zdjęta to co za problem zrzucić michę olejową i podbić tłoki do góry i zmienic pierscienie... ja bynajmniej bym tak zrobił - wiem mi łatwo mówi bo ktoś kto jest mechanikiem to tyle jest do przodu ze koszt poniesie za czesci...
bla.zej, no ten 4ty gar rewelacyjny nie jest. gorsze jezdżą po polsce auta ktore maja spalanie oleju silnikowego na czas...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez bla.zej » 28 lis 2009, o 16:48

SotoM jaki orientacyjny koszt napraw które wymieniłeś ?
Jest w ogóle opłacalna taka naprawa w 15 letnim aucie ?
bla.zej
Czytacz
 
Posty: 85
Dołączył(a): 8 wrz 2009, o 20:49
Lokalizacja: z Polski

Postprzez SotoM » 28 lis 2009, o 17:02

czy jest opłacalna.... a co zrobisz.... jak robic to na odwal sie to juz lepiej go sprzedac za mniej żeby ktoś zrobił to sobie.chyba ze bedziesz miał farta i sprzedasz auto jakiemuś mamutowi.
to zalezy tez czy ty to auto masz zamiar długo trzymać...
ogolnie w takim prostym silniku bierze sie za robocizne około 1000zł
plus koszt firmy która zrobi głowice. planowanie, docieranie zaworów, wymiana uszczleniaczy zaworowych
no i koszt czesci (uszczelek) - myśle że ze wszystkim sie powinieneś zmieści w 1500zł
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez sitek699 » 28 lis 2009, o 18:12

:-o podepne sie mam 1,4 silnik ABD slychac juz szklanki nie wiem czy jedna czy wszystkie :( zaczyna brac olej poci sie pod uszczelka glowicy z lewej str wiec jak chlopaki pisza albo sprzedaj albo zrob dla siebie :) ps ja kombinuje kase na 2 silnik pozdro (za 1500 masz juz silniczek z Niemiec ......namiar.....Strzegowo woj.Mazowieckie)
Wódka 25zł; Kieliszki 5zł ;spojrzenie matki gdy wracasz do domu nad ranem--bezcenne
moj-golf/bordowy-metalic-by-sitos-banditos-t23878.html
Avatar użytkownika
sitek699
Members
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 13 maja 2008, o 19:06
Lokalizacja: ...WPN...

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 21 gości