1.6 AEE po nocy reset zegarów

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

1.6 AEE po nocy reset zegarów

Postprzez Rot » 25 sty 2010, o 18:53

Witajcie!

Mam taki problem, teraz jak przyszły te spore mrozy to po nocy z rana jest mały problem przy odpaleniu, mianowicie jak wsiadam do auta przekręcam kluczyk to auto odpala tak jakby z przerwami i w miedzy czasie resetują się zegary ale w końcu odpala i to trwa dość krótko i za pierwszym przekręceniem kluczyka no ale ostatnio jest tak codziennie z rana za to później w ciągu dnia już jest ok. Kiedyś miałem podobny objaw nawet jak nie było zimno tylko jak auto postało dłużej i problem minął po wymianie rozrusznika (jakiś miesiąc temu jak tamten padł całkowicie) no ale teraz przy mrozach poniżej -10 znowu się to pojawia. Rozrusznik po regeneracji 6 miechów gwarancji. Akumulator jest nowy, klemy ok, olej wymieniany jakieś 11 tyś km temu. Czy ktoś wie co to może być albo spotkał się z takim problemem i może pomóc?
Avatar użytkownika
Rot
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 7 lis 2008, o 01:07
Lokalizacja: Warszawa

1.6 AEE po nocy reset zegarów

 

Postprzez K@mil » 25 sty 2010, o 19:06

moze byc tak ze wigloc sie dostala, a masz gdzies jakies kabelki bez izolacji i wilgoc zrobila swoje :P Sprawdz jeszcze klemy dokrec je dobrze :P
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez BialyUst » 25 sty 2010, o 19:06

miałem tak samo jak ty opisujesz w poprzednim golfie zmieniłem akumulator i problem minoł :) ale jak ty piszesz ze masz nowy to wsadz od kolegi na pare dni jakis inny i zobacz czy to bedzie to
Avatar użytkownika
BialyUst
Members
 
Posty: 1559
Dołączył(a): 3 lis 2008, o 21:31
Lokalizacja: GSL

Postprzez Goral1985 » 25 sty 2010, o 19:37

Mam bardzo podobnie!!!!tyle ze jak Golfik stal na dworze cala noc to bylo podobnie :-( wcczoraj byl w garazu(blaszaku) i dzis rano odpalil bez problemu :mrgreen: radze jakies 20 min przed odpaleniem podlaczyc pod prostownik pod aku i zobaczyc jak kreci ;-) ewentualnie sprawdzic klemy,w razie czego je przeczyscic!!! Bo ja mam slaby Aku tzn ma juz 5 lat dzialania pod ciezkim Audio :] wiec jestem pewien ze u mnie to wina AKUMULATORA!!!!!
Avatar użytkownika
Goral1985
Badacz tematu
 
Posty: 300
Dołączył(a): 22 gru 2009, o 19:48
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Postprzez Witias » 26 sty 2010, o 12:55

Witam mam ten sam problem od około 3 lat z silnikiem AEE identyczne objawy i nikt do tej pory nie potrafił mu poradzić słuszałem że może być to wina immobilisera dokładnie elementy przekażnika i trzeba go rozłączyć ale nie jest to takie proste, z uwagą będę śledzić ten temat
Witias
Witias
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 29 lis 2007, o 22:16
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne

Postprzez darius84 » 26 sty 2010, o 13:36

najprawdopodobniej przy odpalaniu rozrusznik zabiera cale napiecie z aku i pradu juz nie starcza na nic innego. moze kupiles zbyt maly akumulator. przy takich mrozach rozrusznik ma o wiele ciezej zakrecic silnikiem,dlatego ciagnie z akumulatora ile sie da. ja na Twoim miejscu podlaczyl bym go pod prostownik,lub zmienil na inny i wtedy zobaczyl. drugie wyjscie to zaczekac,az mrozy ustapia.
Avatar użytkownika
darius84
Badacz tematu
 
Posty: 191
Dołączył(a): 10 cze 2009, o 09:31
Lokalizacja: WCI

Postprzez pood181 » 26 sty 2010, o 17:18

to i ja dołożę swoje 5 groszy ;p mam/miałem taki sam problem i rozwiązanie u mnie jego jest proste: naładować porządnie aku przez calutka noc w domu. a w następne dni na chwil kilka włączać długie światła i co tam jeszcze ciągnie prąd. powinien odpalić od razu. dzieje się tak ponieważ w akumulatorach bezobsługowych przy takich temp. robi się galaretka zamiast tego roztworu i po prostu ona musi się ruszyć. u mnie to działa, będę śledzić temat ;-)
moj-golf/rolling-stones-by-signum-t19653.html <= gwint, smoked front, świeże fotki ost strona
Avatar użytkownika
pood181
Badacz tematu
 
Posty: 192
Dołączył(a): 7 gru 2008, o 13:25
Lokalizacja: koszalin

Postprzez marcinkoz2910 » 27 sty 2010, o 19:21

wyczyścić klemy, główną masę silnika, okablowanie rozrusznika oraz alternatora

oraz sprawdzić prąd ładowania i naładować AKU i problem zniknie

ogólnie autor ma problem z dużym spadkiem napięcia jaki jest podczas rozruch a co za tym idzie resetuje się licznik
Ostatnio edytowano 27 sty 2010, o 20:05 przez marcinkoz2910, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez BialyUst » 27 sty 2010, o 19:27

no to czyli to co ja mowiem ze wina akumulatora to jesz zmien na wiekszy i zobacz czy ten problem bedzie ci sie pojawiał
Avatar użytkownika
BialyUst
Members
 
Posty: 1559
Dołączył(a): 3 lis 2008, o 21:31
Lokalizacja: GSL

Postprzez kali » 2 lut 2010, o 20:53

kolego Rot napisz czy po problemie czy nadal jest sama regeneracja rozrusznika to nic ,trza jeszcze wymienić tulejkę w bloku
kali
Czytacz
 
Posty: 111
Dołączył(a): 2 cze 2008, o 07:36
Lokalizacja: malbork
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Rot » 3 lut 2010, o 08:05

na razie mrozy minęły i auto odpala bez problemu za to trzecie światło stop wysiadło :) zawsze coś...
Avatar użytkownika
Rot
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 7 lis 2008, o 01:07
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez swatu » 3 lut 2010, o 10:35

Rot napisał(a):za to trzecie światło stop wysiadło
albo wina lezy na przewodach,gdzies jest przebicie .poruszaj kablami i sprawdzaja czy swiatło sie zapala.
Avatar użytkownika
swatu
VIP
 
Posty: 4695
Dołączył(a): 9 wrz 2008, o 16:18
Lokalizacja: TKN Końskie
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 58 gości