1.6 AEK szarpie na zimnym.

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

1.6 AEK szarpie na zimnym.

Postprzez Darek » 24 lut 2011, o 00:52

Witam. Mam problem z moim golfem, z którym walczę już od dłuższego czasu i nie moge sobie poradzić. Mianowicie zaraz po odpaleniu (pali dobrze) na zimnym silniku chodzi równo na biegu jałowym jednak po dodaniu gazu zaczyna "szatkować" jakby nie chodził na jeden lub dwa cylindry. Również podczas jazdy szarpie podczas lekkiego przyspieszania. Po kilku minutach pracy sytuacja poprawia się i już normalnie chodzi na wszystkie cylindry, jednak jak np. jadę na 3 biegu i puszczę gaz, a po chwili dodam czuć na początku lekkie zająkniecie (na innych biegach jest podobnie). Jeszcze jednym objawem jest minimalne zamulenie podczas przyspieszania w okolicach 1800 obr/min. Vag nie wykrywa żadnych błedów, jedynym zastrzeżeniem jest czas wtrysku który na zimnym silniku dochodzi do 6ms a na ciepłym nie spada ponizej 4 ms. Pewnego dnia odpaliłem go na zimnym i chodził ok minuty po czym zgasilem i wykrecilem świece, okazało się ze były czarne i mokre od benzyny. Wymieniłem już świece, kable kopułkę, palec, cewkę i nic to nie dało. Jeśli ktoś z was miał podobny przypadek to proszę o pomoc.
Darek
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 24 lut 2011, o 00:34
Lokalizacja: Warszawa

1.6 AEK szarpie na zimnym.

 

Postprzez kaparri » 25 lut 2011, o 18:26

Hej
też mam 1.6 AEK, również mam wymienione świece, paluch kopułkę itd... i mam podobny problem tzn. odpalam na zimnym (szczególnie jak są niskie temperatury jak teraz) wrzucam pierwszy bieg ruszam zarzucam 2 i jak sobie jadę delikatnie przyśpieszając albo z tą samą prędkością to silnik "szarpie" i jest zamulony... dopiero po paru chwilach, jak już się kawałek przejedzie wraca do normalności... Zauważyłem, że jak na takim zimnym silniku przyciśnie się troszkę gazu to szary dymek jest z rury, a jak się rozgrzeje to nie. Dzieje się już tak drugą zimę...
Masz chwile:>? Zobacz moje MK3 :

moj-golf/1-6-gt-by-kaparri-t13858.html

Są takie które się podniecą starym VW-ikiem jak 600-tą :]
Avatar użytkownika
kaparri
Badacz tematu
 
Posty: 386
Dołączył(a): 24 gru 2008, o 01:28
Lokalizacja: Koszalin, Białogard

Postprzez Darek » 25 lut 2011, o 21:08

No wlasnie masz podobne objawy. Najgorsze jest to że bardzo mnie to denerwuje a nie mam się juz bardzo czego czepić, ponieważ oprócz rzeczy które podałem wyzej wymienione są wszystkie filtry, przepływomierz, czujnik temperatury , podmieniałem również sondę oraz zawór ciśnienia paliwa (ten w listwie wtryskowej), zawór obrotów jałowych. Zastanawiałem sie ostatnio nad czujnikiem halla i spalania stukowego (może źle koryguje zapłon) ale nie ma żadnego błędu więc to trochę bez sensu a wymiana na tzw. "pałę" to kolejne koszty.
Darek
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 24 lut 2011, o 00:34
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez kaparri » 26 lut 2011, o 00:04

koszty koszty koszty... dokładnie...
jak już mówiłem drugą zimę już tak mam (bo w sumie to druga zima golfiątka u mnie) przyjdzie wiosna dodatnie temperatury i wszystko jak ręką odjął... już nawet zacząłem myśleć, że "ten typ silnika tak ma"...
Masz chwile:>? Zobacz moje MK3 :

moj-golf/1-6-gt-by-kaparri-t13858.html

Są takie które się podniecą starym VW-ikiem jak 600-tą :]
Avatar użytkownika
kaparri
Badacz tematu
 
Posty: 386
Dołączył(a): 24 gru 2008, o 01:28
Lokalizacja: Koszalin, Białogard

Postprzez Darek » 26 lut 2011, o 00:29

U mnie latem tez się to dzieje tylko że w mniejszym stopniu wiec to nie jest rozwiązanie. I ten typ tak raczej nie ma bo mam to auto już prawie 3 lata i na początku tak nie było.
Darek
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 24 lut 2011, o 00:34
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez K@mil » 26 lut 2011, o 00:41

hmm a powiedzie czy tak samo jest jak np jest cieplo na dworzu (np. +10) albo w lato czy tak bylo ?

Bo moze to być Czujnik temperatury :mrgreen:
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez Darek » 26 lut 2011, o 12:57

Czujnik temperatury u mnie odpada ponieważ był wymieniany na oryginalny z serwisu, wskazania temperatury na vag'u tez są w miarę realne.

[ Dodano: 2011-02-26, 14:25 ]
Dzisiaj zdjąłem kopułkę z aparatu zapłonowego i zdziwiły mnie 2 rzeczy. Raz że styki na kopułce były przypalone pomimo ze je niedawno czyściłem, a drugą rzeczą jest to, że wałek, na którym jest umocowany palec ma luz góra-dół, a do tego jak go pociągnę do góry to obraca się lekko w jedną stronę, a gdy wpycham to w drugą, na boki nie ma żadnego luzu. Czy ten luz jest normalny? Czy przez niego mogą być przekłamania we wskazaniach czujnika halla g40?
Darek
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 24 lut 2011, o 00:34
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez killah » 26 lut 2011, o 16:21

jeśli masz walnięty halla to wszystko jasne.

u mnie jak był walnięty to na zimnym szarpało masakrycznie. a maks prędkość to 100-110 bo potem szarpanie.
killah
 

Postprzez kaparri » 26 lut 2011, o 18:58

u mnie tylko przy ruszaniu na zimnym i te pierwsze 100 metrów... potem normalnie jedzie jakby nigdy nic
Masz chwile:>? Zobacz moje MK3 :

moj-golf/1-6-gt-by-kaparri-t13858.html

Są takie które się podniecą starym VW-ikiem jak 600-tą :]
Avatar użytkownika
kaparri
Badacz tematu
 
Posty: 386
Dołączył(a): 24 gru 2008, o 01:28
Lokalizacja: Koszalin, Białogard

Postprzez Darek » 26 lut 2011, o 19:39

U mnie na ciepłym czuć tylko delikatne zawachanie podczas lekkiego dodawania gazu przy małych obrotach, przy większych obrotach jest ok i mocy tez mu nie brakuje. Kaparri sprawdzałeś u siebie ten aparat zapłonowy też masz taki luz ??
Darek
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 24 lut 2011, o 00:34
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez bercikhoop » 20 mar 2011, o 13:10

Ja tez mam podobny problem
jak jest zimno to niedziala mi ssanie a jak sie juz rozgrzeje to obroty faluja i ogolnie jak przyspieszam to szarpie badz ma mula dopiero zaczyna ciagnac powyze 2000
bercikhoop
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 16 mar 2011, o 10:15
Lokalizacja: Brodnica

Postprzez Gooffy » 8 gru 2013, o 18:31

Witam czy ktoś może rozwiązał zagadkę bo też mam podobne objawy ????
Gooffy
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 8 gru 2013, o 18:27
Lokalizacja: podkarpacie

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 22 gości

cron