1.6 AFT przedwczesna odcinka 5000tys obr CO MU JEST ? ;/

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

1.6 AFT przedwczesna odcinka 5000tys obr CO MU JEST ? ;/

Postprzez MArcinGOLF » 17 wrz 2013, o 22:16

Witam pewnie dla wielu temat znany i nie raz zakładany ale nie mam czasu odkopywać tematów :) Mam mały problem w moim drugim golfie w którym znajduje sie silnik 1.6 AFT odcina mi zapłon przy 5000tys obrotów nie jest zbyt żwawy dużo pali praktycznie lipa ;/ W ostatnim czasie zostało bardzo dużo zrobione a natomiast zmieniony cały sterownik silnika z immi etc ,aparat zapłonowy,czujnik położenia wału itd dużo by wymieniać . I problem nadal ten sam już po prostu mam dość wkładania ciągle coś w niego a na prawdę szkoda go sprzedawać auto kupione od pierwszego właściciela z niemiec 182tys przebiegu silnik igła suchy nie poci sie nic grama oleju nie bierze ale co z tego .

wiem że wielu miało to samo ten sam problem prosił bym bardzo o pomoc .
MArcinGOLF
Czytacz
 
Posty: 68
Dołączył(a): 23 wrz 2011, o 07:37
Lokalizacja: Kruszwica

1.6 AFT przedwczesna odcinka 5000tys obr CO MU JEST ? ;/

 

Postprzez łukasz1983 » 17 wrz 2013, o 22:48

Podłącz pod kompa i posprawdzaj błędy,bo prawdopodobnie jest w trybie awaryjnym jak odcina ci przy 5 tyś
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez paxstor » 17 wrz 2013, o 22:59

MArcinGOLF, A czujnik halla G40 zmieniałeś? też mam AFT i miałem ten czujnik padnięty co powodowało zamulenie auta trochę większe spalanie i odcinał przy 5tys
Avatar użytkownika
paxstor
Members
 
Posty: 752
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 21:08
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez trollu » 18 wrz 2013, o 01:41

jak paxstor napisał, przypadłość typowa dla padniętego halla. w trybie awaryjnym jest i VAG nic nie pokaże, nie ma sensu podpinać
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez MArcinGOLF » 18 wrz 2013, o 07:20

Czujnik halla byl ponoć też wymieniany jak przekladali sterownik silnika po padnieciu starego .
MArcinGOLF
Czytacz
 
Posty: 68
Dołączył(a): 23 wrz 2011, o 07:37
Lokalizacja: Kruszwica

Postprzez trollu » 18 wrz 2013, o 11:55

założyli używkę, jakieś porządniejszy zamiennik czy chinola? jak u mnie padł to gadałem z jednym elektrykiem i opowiadał że bujał się kiedyś z gościem który chciał żeby było tanio i raz w tygodniu zakładali mu nowego chinola bo nie chciał lepszego kupić :lol:
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez pablos » 18 wrz 2013, o 14:16

tak jak koledzy wyżej piszą najprawdopodobniej jest to czujnik halla, ale najpierw radzę podłączyć pod vaga i sprawdzić błedy, u mnie zamulenie po zakupie powodowała przerwa na kablach od czujnika spalania stukowego przez co też sterownik pracował w trybie awaryjnym, a i jeszcze jedno jaki masz aparat zapłonowy bo sa dwa rodzaje SAGEM i BOSCH, skoro miałeś go wymianiany to czy napewno był taki sam jak poprzednio?
pablos
Czytacz
 
Posty: 77
Dołączył(a): 9 sty 2012, o 01:18
Lokalizacja: Chełm

Postprzez MArcinGOLF » 18 wrz 2013, o 14:23

Aparat zapłonowy założony z 1.8 Boscha bo praktycznie jest taki sam numeracja tylko inna co do halla nie wiem nic co było zakładane jak i dla czego kasa została zapłacona za całą robociznę i po temacie . na starym aparacie odcinka była 5400 około na tym jest 5000 tys i grama więcej .. Po prostu brak sił i tyle do póki robiłem auta sam zawsze wszystko było ok a gdy zmieniło sie pracę i nie ma sie czasu na to nie mam nawet siły zaglądać
:zdegustowany:

[ Dodano: 2013-09-18, 13:24 ]
Po za tym panowie po co go mam podpinać po raz kolejny pod kompa jak jest zero błędów tu trzeba działać metodą prób i błędów
:zalamany:
MArcinGOLF
Czytacz
 
Posty: 68
Dołączył(a): 23 wrz 2011, o 07:37
Lokalizacja: Kruszwica

Postprzez trollu » 19 wrz 2013, o 00:01

halla trzeba w ciemno wymienić, VAG nic nie pokaże bo hall zawsze wyskakuje czy jest uwalony czy dobry a na oscyloskopie nikt Ci go mierzyć nie będzie, to nie część za parę tys zł żeby się szczypać. kup jakiegoś lepszego zamiennika typu EPS i będzie git jak bosch za drogi
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez pablomed » 19 wrz 2013, o 14:29

MArcinGOLF napisał(a):Aparat zapłonowy założony z 1.8 Boscha
nie nadaje się, zwóć uwagę na ilość przerw na przesłonie czujnika Halla, masz mieć jedną, czyli jeśli stary był niesprawny to nadal masz nieprawny więc tego się trzymaj. Jedną przesłonę mają silniki z czyjnikiem położenia wału np 2.0 AGG, ADY, 1.6 na wtrysku wielpunktowym 100 konne czyli taki jak ty masz sa ich trzyu typy AFT, AKS AEK ale fizycznie nie wiem czy pasuje aparat z 2.0 , możesz wyjąc z obnecnego czunik halla i przełożyć do starego.
Ważny jest sprawny hall w aparacie z właściwą przesłoną (element wirujący) oraz ważne włożenie aparatu w odpowiedniej pozycji, co może być kłopotliwe jeśli ktoś wczesniej przy zmianie rozrządu nie ustawił właściwie wałka pośredniego.
Idzie to wyczytac z VAGA, nie siedzę w Vagu ale trzeba wiedzieć gdzie patrzyc żeby stwierdzić niesynchronizację czujnika halla w aparacie z czujnikiem wału
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości