1.6 aft

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

1.6 aft

Postprzez harry911 » 14 sty 2014, o 20:00

siema,
mam golfa 1.6 aft i pare problemow z nim
od kiedy go kupilem mam odpiety przeplywomierz, myslalem ze poprostu jest zepsuty i wymienilem na inny na 100% sprawny i nadal gdy podlanczam przeplywomierz to zaczyna mi nagle chodzic jak traktor po czym gasnie po chwili. kasowalem bledy kablem obd II lecz i tak wyskakuja.
mam tez blad sondy lambda.
ogolnie na benzynie spoko chodzi mimo tych bledow, obroty minimalnei faluja. tylko problem jest to ze zaczal mi brac olej teraz (mam polsyntetyk) i slyszlem ze sa niby jakies uszczelniacze do silnika czy cos zeby oleju nie bral, nie znam sie na tym az tak.
zaczal tez dymic jak szalony bialym dymem ale to chyba dlatego ze wywalilem katalizator jakies 3miesiace temu i dalem strumienice, a po daniu strumienicy przy dodaniu gazu (pociagnieciu go do 4,5-5,5tys) i odpuszczeniu na 2-3sec i ponownemu dodaniu jest wystrzal z rury dosc mocny i plomien, nie wiem czy to przez to tez moglo cos sie zepsuc czy jak
sorry ze tyle wypisalem ale wkoncu sie zebralem do napisania wszystkiego co sie dzieje nie tak z moim goferem. dzieki za pomoc z gory!:)
harry911
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 14 lip 2013, o 10:23
Lokalizacja: Zabrze

1.6 aft

 

Postprzez Przemo90 » 14 sty 2014, o 22:19

harry911 napisał(a):wymienilem na inny na 100% sprawny

- skąd wiesz że jest 100% sprawny?

harry911 napisał(a): kasowalem bledy kablem obd II lecz i tak wyskakuja.

mam tez blad sondy lambda.

jeżeli nie naprawiłeś problemy błędy bedą wyskakiwać

harry911 napisał(a):sa niby jakies uszczelniacze do silnika czy cos zeby oleju nie bral

chodzi Ci o uszczelniacze zaworów i pierścienie?

harry911 napisał(a):zaczal tez dymic jak szalony bialym dymem ale to chyba dlatego ze wywalilem katalizator jakies 3miesiace temu i dalem strumienice

od 3 miesiecy ci dymi? dymi nie przez kata tylko przez spalany olej ew, na bialo to przez uszczelke pod glowicą
2.0 GTI
Avatar użytkownika
Przemo90
Czytacz
 
Posty: 104
Dołączył(a): 10 gru 2012, o 23:19
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice DOA
Rocznik: 1997
Silnik: 2.0 AGG
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez harry911 » 15 sty 2014, o 00:00

na 100% sprawny bo od znajomego ktory sprzedawal golfa na zlom i on bledu nie mial z przeplywka wiec wnioskuje ze sprawna.
uszczelniacze to mam na mysli jakies pierdy z norauto do uszczelaniania uszczelek itp zeby oleju nie bral.
dzis dokladnie jeszcze sprawdzilem olej to bierze mi tak hmm na 6-8tys przejechane litr oleju.
za to strasznie plyn chlodniczy ubywa, tak co 2miesiace z podzialki max mam juz ponizej minimum i musze dolewac. kopici tylko na zimnym i to od kiedy katalizator wywalilem, wczesniej nie widzialem zeby kopcil (chodz tez lato bylo to inaczej)
a z tym plomieniem z wydechu to nie jest czasem przez opozniony zaplon? moze to szkodzic silnikowi?
harry911
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 14 lip 2013, o 10:23
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez Przemo90 » 15 sty 2014, o 21:38

żeby oleju nie brał to wymien uszczelniacze zaworów i pierscienie ew wymiana uszczelniaczy trzonkow zaworów, na inne dziadostwo z norauto szkoda kasy i roboty
co do ubywającego płynu sprawdz weze ukladu chlodzenia czy sa twarde czy nie oraz dym z komina ma szczegolny slodki zapach, te dwa czynniki wskazuja na uszczelke pod glowica
albo masz wyciek w malo widocznym miejscu i szybko odparowywuje
przyczyną dymu moze byc poprostu roznica temperatur
a ogien z rury poniewaz przelewa, nie dopala mieszanki idzie w wydech i się zapala przy wysokiej temperaturze spowodowane niewlasci
opozniony zaplon to strzal w rure a przyspieszony strzal w kolektor ssacy i zmulony samochod
2.0 GTI
Avatar użytkownika
Przemo90
Czytacz
 
Posty: 104
Dołączył(a): 10 gru 2012, o 23:19
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice DOA
Rocznik: 1997
Silnik: 2.0 AGG
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez harry911 » 15 sty 2014, o 23:51

te uszczelniacze zaworow i pierscienie jestem w stanie sam wymienic? jaki to koszt jest?
jutro sprawdze jaki to zapach dokladnie (a nie smierdzi teraz bardziej przez brak katalizatora? bo jak wywalilem go to juz sie znajomi moi smiali ze smrod nieziemski jest)
zeby wszystko ok bylo to weze chlodnicy maja byc twarde czy miekkie?
jak ustawic zaplon zeby bylo lepiej? (na gazie tylko strzela mi, na benzynie nie)

[ Dodano: 2014-01-16, 08:44 ]
tu mam linki z czyms co zauwazylem
https://plus.google.com/photos/11420159 ... fW9i_31ogE
ps co to jest na ostatnim zdjeciu zaznaczone? od kupna mam to na jakies kabelki polutowane bo sprawdzalem juz

a co do chlodnicy to 1 wąż jest twardy a drugi miękki
harry911
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 14 lip 2013, o 10:23
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez Przemo90 » 16 sty 2014, o 20:37

teoretycznie mozesz samemu to naprawic ale jest to skomplikowany proces najlepiej niech zrobi to ktos doswiadczony co do uszczelniaczy to rozbirasz rozrzad, sciagasz walek rozrzadu ale nie mozesz sie pomylic dobrze go poskladac bo inaczej bedzie lipa druga sprawa to popychacze jak wyjmiesz tak musisz wlozyc nie poprzestawiac do springow na zaworach uzyc sciagacza uszczelki wybic i dokladnie wbic i tak dalej bla bla bla... duzo zabawy a pierscienie to najlepiej miec piecor na wierzchu wtedy jest najlepszy dostep

jak nagrzejesz silnik pusci termostat wskazówka trzyma pion a weze miekkie zeby zginac
te weze co zaznaczyles to podcisnienie a ostatnie zdjecie to czujnik temp. musi byc oryginalnie na wtyczce bez zadnego lutowania bo moze szwankowac
2.0 GTI
Avatar użytkownika
Przemo90
Czytacz
 
Posty: 104
Dołączył(a): 10 gru 2012, o 23:19
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice DOA
Rocznik: 1997
Silnik: 2.0 AGG
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez harry911 » 16 sty 2014, o 23:20

o kurde to do mechanika musze oddac
a to te wezyki co sie poca to mam cos zrobic zeby sie nie pocily?
fuck, to kupie nowy czujnik temperatury bo to moze tez cos pierdzielic no nie?
harry911
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 14 lip 2013, o 10:23
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez Przemo90 » 16 sty 2014, o 23:37

musisz wyczyscic odme bo te połączenia z tego co widze na jakimś sylikonie nie są zbyt szczelne, zapchana odmma i podcisnienie wypycha ta połączeniach, czujnik temperatury potrafi wiele procesów zakłocic
2.0 GTI
Avatar użytkownika
Przemo90
Czytacz
 
Posty: 104
Dołączył(a): 10 gru 2012, o 23:19
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice DOA
Rocznik: 1997
Silnik: 2.0 AGG
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez harry911 » 17 sty 2014, o 00:47

to mam ta odme zdjac przeczyscic i na co takiego najlepiej zlapac zeby szczelna byla?
znajde czujnik temperatury z kablami ? czy jak mam to zrobic bo moze czujnik jest ok ale te kable sa jakos smiesznie polutowane
harry911
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 14 lip 2013, o 10:23
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez Przemo90 » 19 sty 2014, o 16:56

niczym łapac, albo dobre skręcane opaski albo nowe weże
czujnika z kablami nie znajdziesz bo czujnik ma piny musisz miec kostke ori
2.0 GTI
Avatar użytkownika
Przemo90
Czytacz
 
Posty: 104
Dołączył(a): 10 gru 2012, o 23:19
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice DOA
Rocznik: 1997
Silnik: 2.0 AGG
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez harry911 » 19 sty 2014, o 19:37

no ok ogarne to, tylko nie pokazuje mi na kompie ze jest blad czujnika temperatury.
mam tylko blad przeplywomierza (a mam go odpiety bo z podlaczonym tragicznie chodzi i gasnie po chwili)
a i dodatwkowo po polutowaniu kabli z sondy lambda bo byly przerwane przewody zniknal mi blad sondy (zwarcie na plusie itp) za to mam blad 537 sonda lambda. poza specyfikacja - wartość dolna
co to oznacza?
harry911
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 14 lip 2013, o 10:23
Lokalizacja: Zabrze


- - - kancelaria notarialna zielonki



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 31 gości