Witam.Mam pytanie odnośnie luzu zaworowego w mk3 1.8 aam.Wszystkich dziwi fakt że ten silnik nie ma popychaczy hydraulicznych.W programach typu autodata itp. luz opisany jako hydrauliczny.Może ktoś z forum miał do czynienia z takim cudeńkiem?Ciekawi mnie czy można zamiast szklanek z płytkami wrzucić samoregulatory,bo nie ma pewności czy przez moją głowice idzie wystarczające ciśnienie oleju.
Ktoś musiał zamienić popychacze, nie ma opcji żeby w tym roczniku nie było hydrauliki. Ciśnienie jest takie samo jak w głowicy z regulacją hydrauliczną, pytanie czy jest kanał olejowy. Ktoś mógł wymienić całą głowicę, miałem swego czasu passata B3 1.6 TD w którym padła mi głowica a że miałem głowicę z paska B2 na płytkach to ja po prostu założyłem, więc wszystko możliwe ale oryginalnie na pewno była tam hydraulika. Pytanie czy ktoś wymienił całą głowicę czy popychacze.
trollu napisał(a):zmiana hydro na mechanikę ciągnie za sobą zmianę wałka i nie wiem czy nie reszty rozrządu. dość ciekawie, pewnie cała głowica poszła do podmiany
Nie zmienia się ani wałka ani tym bardziej rozrządu, różnica jest tylko w popychaczach.
Głowice bez hydrauliki nie mają kanału doprowadzającego olej i to cała różnica.
Do głowicy z hydrauliką można założyć popychacze z płytkami, odwrotnie niestety już nie.
Teraz pytanie czy ładować popychacze hydrauliczne czy bawić się w regulacje płytek?A macie jakiś pomysł jak stwierdzić czy kanał olejowy jest czy go nie ma?Oczywiście bez zdejmowania głowicy.Dodam że autko mam prosto od niemca i prawie do końca było serwisowane w VW,tym bardziej dziwne że chciało się komuś to podmieniać.
wałki pod mechanikę mają tzw rozbieg, chodzi pewnie o sam kształt krzywki, może w golfach nie ale w wałkach wyczynowych już tak. nie wiem jak to wygląda, wiem tyle co gdzieś tam kiedyś wyczytałem
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Nie ma mowy żeby to była głowica z silnika AAM, bo nikt nie pchałby zamiast hydrauliki szklanek z płytkami. Więc jeśli blok silnika jest napewno od AAM to głowicę masz pewnie ze starego silnika 1.8 pradopodobnie gaźnikowego GU sprzed 1985 roku bo potem już wszystkie nowsze miały hydrauliczne szklanki. Zamiaru wpakowania hydrauliki w takim przypadku nie zrealizujesz - nie da rady, o ile wiem tu nie chodzi tylko o kanał olejowy tylko o różnice w wymiach długości zaworów. Więc jeśli to wszystko jakoś chodzi to po prostu wyreguluj te luzy i już. Płyki najłatwiej znajdziesz u jakiegoś starszego mechnika który zaczął działalność przed 1980 rokiem, u takich zwykle jest spory zapas płytek z poprzednich regulacji. Regulację zalecają co 30 tysięcy, ale tak praktycznie to miałem taki silnik i tej regulacji tak często robić nie trzeba, starczy co 60-100 tys.