1.8 ABS - brakuje mocy, dusi się i dużo pali

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

1.8 ABS - brakuje mocy, dusi się i dużo pali

Postprzez Digifant » 13 paź 2012, o 12:48

Drodzy Koledzy forumowicze !
Zwracam się do Was o poradę w następującej sprawie. Od pewnego czasu pojawiły się problemy z moją "3-ką". Generalnie problem polega na tym, że zimny silnik uruchamia się za pierwszym razem, zaraz po przekręceniu kluczyka, ale po kilku sekundach pracy gaśnie. Rozgrzany silnik także odpala bez problemu, pracuje ładnie i równomiernie na wolnych obrotach, ale już w czasie jazdy dławi się i brakuje mu mocy, co objawia się słabym przyspieszeniem i dużym spalaniem, sięgającym nieraz 12-13 l/100 km! Zdarzają się czasem strzały w tłumik.
Golfik jest w moich rękach od 6 lat. Przejeździłem nim 55.000 km i nigdy nie sprawiał mi żadnych podobnych problemów. Od razu dodam, że przebieg (wydaje mi się wiarygodny) wynosi w chwili obecnej 260.000 km. Nigdy nie był eksploatowany na gazie. Ciśnienie sprężania wynosi ponad 12 bar na zimnym i około 13 bar na rozgrzanym silniku.
W ostatnim czasie zostały wymienione:
-sonda lambda (Bosch)- przy czym wspomnę, że po odpięciu sondy samochód ma więcej mocy, chociaż problem całkowicie nie znika i dalej dusi się podczas przyspieszania
-przewody zapłonowe (Beru)
-czujnik Halla (Bosch)
-świece (Bosch)
-czujnik temperatury silnika
-kopułka i palec rozdzielacza (Beru)
-olej Mobil 1000 15w/40
Na razie brakuje mi pomysłu co jeszcze może być przyczyną. Może ktoś z Was miał podobny problem ze swoim Golfem ?
Rafał Ł.
Digifant
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 22 maja 2007, o 21:33
Lokalizacja: Lublin

1.8 ABS - brakuje mocy, dusi się i dużo pali

 

Postprzez pietrasiak2 » 13 paź 2012, o 13:24

Zrób reset ECU . Po wymianie lambdy by się zdał. :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez Digifant » 13 paź 2012, o 13:36

reset był. nie pomogło ;/
Rafał Ł.
Digifant
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 22 maja 2007, o 21:33
Lokalizacja: Lublin

Postprzez pietrasiak2 » 13 paź 2012, o 13:43

mnie ta lambda na myśli chodzi mierzyłeś ją? Dwa to czujnik cieczy odepnij go i przejedź się bez niego zobacz jaki efekt będzie?
Ale sprawdź jeszcze połączenie (kabel) aparat - cewka . Dużo było , że cewka jak pada to ma podobne efekt pali - pochodzi gaśnie. :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez Digifant » 18 paź 2012, o 15:06

Problem nadal pozostaje nie rozwiązany. Wymieniłem cewkę na nową Beru. Sprawdziłem wszystkie połączenia przy niej i zmiana jest taka, że może trochę lepiej odpala na zimnym. Jeżeli chodzi o jazdę nic się nie zmieniło. Robiłem jazdę próbną po odłączeniu czujnika temperatury. Też nie ma żadnej różnicy. Zmiana następuje jedynie po odłączeniu lambdy. Auto zyskuje wówczas troszkę więcej mocy, ale nadal się dusi podczas przyspieszania i jedzie jakby miało 30, a nie 90 KM.
Rafał Ł.
Digifant
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 22 maja 2007, o 21:33
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Bonix » 19 paź 2012, o 09:54

Na starych świecach było tak samo ? Gdzieś na forum było że ktoś założył nowe bodajże Bosha, i to był błąd. Zmienił na stare i od razu inna reakcja samochodu.Kolejna rzecz, sprawdzałeś rozrząd i zapłon ?
Avatar użytkownika
Bonix
Badacz tematu
 
Posty: 342
Dołączył(a): 9 mar 2008, o 21:33
Lokalizacja: N.D.M

Postprzez Digifant » 19 paź 2012, o 14:25

Wcześniej jeździłem na świecach NGK, a że miały już spory przebieg to zmieniłem na Boscha, ale nie było różnicy po wymianie. Dodam, że po przejechaniu kilkuset km świece są bardzo delikatnie okopcone, ale suche i można powiedzieć, że dawniej kiedy samochód dysponował pełną mocą, były też tak samo lekko czarne i nie sprawiało to problemu. Także raczej wykluczam świece. Zapłon był ustawiany po wymianie halla i też nie poprawiło to sytuacji. Sprawdzę jeszcze ten rozrząd. Był robiony 45.000 km temu, niedługo po zakupie Golfa.

[ Dodano: 2012-10-24, 11:51 ]
Ostatnio wymieniłem wtryskiwacz, na używany, ale w lepszym stanie niż był poprzedni. Na tym pierwszym rezystancja na środkowych pinach złącza wynosiła 2,5 ohm, a na tym wtryskiwaczu założonym obecnie rezystancja wynosi 1,6 ohm, co wedle książki mieści się w normie. Po wymianie wtryskiwacza zrobiłem reset ECU. Różnica po wymianie jest taka, że Golf ma więcej mocy i lepsze przyspieszenie do około 2000 obr./min. Potem go tylko zatyka, silnik się dławi i przerywa tak jakby paliwo nie dochodziło. Nawet zdarzają się lekkie strzały w tłumik. Kiedyś, jeszcze przed wymianą kilku w/w elementów tak huknęło, że rozerwało końcowy tłumik. Musiałem wymienić na nowy. Także problem pozostaje nierozwiązany. Czy możliwe, że przyczyną jest uszkodzenie czujnika położenia przepustnicy ? Albo może ECU jest uszkodzony i źle steruje dawką ?
Rafał Ł.
Digifant
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 22 maja 2007, o 21:33
Lokalizacja: Lublin

Postprzez RYSZARDbogu » 13 lut 2013, o 20:38

U Mnie w Golfiku działo się podobnie a wina była w przerwanym przewodzie od świec Jeśli masz możliwość podmień od Kogoś :) Jeśli zmieniałeś u kogoś to po prostu mógł ktoś ci przerwać albo wyrwać go z końcówki i tylko wsunąć ja tak miałem i to było przyczyną
RYSZARDbogu
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 30 paź 2012, o 07:40
Lokalizacja: Boguchwały . ok.Morąga

Postprzez Pajdus » 17 lut 2013, o 12:19

12 l w 1.8 to norma w mieście a co do mocy to może wtryski lub lejesz dziwne paliwo np jak ja tankuje na lotosie to mi nie odpala dopiero za 2 lub 3 razem i przejadę troszkę i paliwa nie ma, a paliwo z orlen starcza na dłużej i nie ma problemu z odpalaniem
Pajdus
Pajdus
Badacz tematu
 
Posty: 323
Dołączył(a): 30 maja 2011, o 18:46
Lokalizacja: wlkp

Postprzez marcin89 » 23 lut 2013, o 16:52

12 l po mieście to na pewno nie norma :) Mi teraz zimą na krótkich dystansach 5km wyszło 11l.
Miałem taki problem ale w innym aucie i to była wina przewodów zapłonowych ;)
Avatar użytkownika
marcin89
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 27 cze 2012, o 11:24
Lokalizacja: Warszawa


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 67 gości