Drodzy Koledzy forumowicze !
Zwracam się do Was o poradę w następującej sprawie. Od pewnego czasu pojawiły się problemy z moją "3-ką". Generalnie problem polega na tym, że zimny silnik uruchamia się za pierwszym razem, zaraz po przekręceniu kluczyka, ale po kilku sekundach pracy gaśnie. Rozgrzany silnik także odpala bez problemu, pracuje ładnie i równomiernie na wolnych obrotach, ale już w czasie jazdy dławi się i brakuje mu mocy, co objawia się słabym przyspieszeniem i dużym spalaniem, sięgającym nieraz 12-13 l/100 km! Zdarzają się czasem strzały w tłumik.
Golfik jest w moich rękach od 6 lat. Przejeździłem nim 55.000 km i nigdy nie sprawiał mi żadnych podobnych problemów. Od razu dodam, że przebieg (wydaje mi się wiarygodny) wynosi w chwili obecnej 260.000 km. Nigdy nie był eksploatowany na gazie. Ciśnienie sprężania wynosi ponad 12 bar na zimnym i około 13 bar na rozgrzanym silniku.
W ostatnim czasie zostały wymienione:
-sonda lambda (Bosch)- przy czym wspomnę, że po odpięciu sondy samochód ma więcej mocy, chociaż problem całkowicie nie znika i dalej dusi się podczas przyspieszania
-przewody zapłonowe (Beru)
-czujnik Halla (Bosch)
-świece (Bosch)
-czujnik temperatury silnika
-kopułka i palec rozdzielacza (Beru)
-olej Mobil 1000 15w/40
Na razie brakuje mi pomysłu co jeszcze może być przyczyną. Może ktoś z Was miał podobny problem ze swoim Golfem ?