1,8 ABS (LPG) bierze olej 4L/10000km

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

1,8 ABS (LPG) bierze olej 4L/10000km

Postprzez szosiu » 6 maja 2013, o 09:25

Cześć , jestem nowy na tym forum i mam problem

Bierze olej i to sporo, czy to moze byc wina uszczelniaczy zaworów ? Wszystkie zimeringi na walkach itd. sa nowe, silnik suchutki, rowno pracuje, ma buta, przy odpalaniu zimnego silnika lekki błękitny dymek przez 3 sekundy, potem ok. Poziom i jakosc płyny chlodniczego bez zmian, budyń pod korkiem wlewu oleju pomimo 30km przebiegu dziennie, nowe swiece, przewody WN, nowy tlumik. Jeźdzę często 120-150km/h. olej to castrol magnacec 10W40.

czy jeśli uszczelniacze zaworow sa zuzyte to czy świece bedą okopcone ? czy mam je odkrecic, sprawdzić, czy rura bedzie okopcona jesli uszczelniacze zaworow beda zuzyte ?
szosiu
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 6 maja 2013, o 08:48
Lokalizacja: Wrocław / Polanica
Rocznik: 1993
Silnik: 1.8 ABS
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

1,8 ABS (LPG) bierze olej 4L/10000km

 

Postprzez pawel1990 » 6 maja 2013, o 14:54

Zmierz kompresję, może już pierścienie do wymiany. A jeżeli masz masło pod korkiem to odme też sobie wyczyśc bo po zimie tam jest tego dość sporo. Reszta się nie przejmuj. Jeżeli wszystko jest ok to świece powinny mieć brązowawy kolor i oczywiście powinny być suche. Kolega miał tak w swoim że był niebieski dymek po nepaleniu i np jak z górki jechał i hamował silnikiem a później dał gazu to też przydymił na niebiesko. Jeżeli wymieniłes już uszczelniacze to jak wyżej mogą to być pierścienie.
-----------------------------------------------------------
Byłe MK3 1.8 GT --> moj-golf/moje-gt-t21191.html

Byłe MK3 VR6 --> moj-golf/zwykle-mk3-vr6-by-pawel1990-t34070.html

Byłe MK3 GTI --> moj-golf/zielone-gti-t54087.html

Obecny B5 kombi --> inne-samochody-z-rodziny-vag/b5-variant-by-pawel1990-t64298.html
Avatar użytkownika
pawel1990
Members
 
Posty: 1007
Dołączył(a): 25 wrz 2009, o 08:41
Lokalizacja: Sędziszów

Postprzez szosiu » 7 maja 2013, o 10:05

Przepraszam zapomniałem sprecyzować. Wieć wymienilem wszystki uuszczelnienia silnika typu zimergingi natomiast uszczelniacze zaworowych nie wymienialem, podejzewam ze sa ja mocno stwardniale i wytarte. Kompresje zmierze jak radzisz ale mam jeszcze pytania

1. Jaki przedział kompresji bedzie ok dla mojego silnika ? silnik typ ABS 90KM. (okresl jaka powinna być dobra, slaba, b. dobra)

2. gdzie znajdę odmę i jak ona wyglada ? i jak ja wyczyscic



pozdrawiam Szosiu
szosiu
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 6 maja 2013, o 08:48
Lokalizacja: Wrocław / Polanica
Rocznik: 1993
Silnik: 1.8 ABS
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez marcin89 » 8 maja 2013, o 02:34

Odmę masz z przodu bloku silnika, po lewo od filtra oleju. Wychodzi z niej metalowa rurka, która leci do tylnej górnej części silnika. Tam masz gumowy trójnik. Czyścisz to wszystko. Ja odmy od bloku silnika nie odkręcałem, bo nowej uszczelki nie mogłem dostać, a tragicznie po zimie nie wyglądała ;) Co do kompresji to u mnie była 12-13-11-11 i to ponoć wynik elegancki jak na 200 tys na szafie ;)
Avatar użytkownika
marcin89
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 27 cze 2012, o 11:24
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez szosiu » 8 maja 2013, o 07:29

marcin89 napisał(a):Odmę masz z przodu bloku silnika, po lewo od filtra oleju. Wychodzi z niej metalowa rurka, która leci do tylnej górnej części silnika. Tam masz gumowy trójnik. Czyścisz to wszystko. Ja odmy od bloku silnika nie odkręcałem, bo nowej uszczelki nie mogłem dostać, a tragicznie po zimie nie wyglądała ;) Co do kompresji to u mnie była 12-13-11-11 i to ponoć wynik elegancki jak na 200 tys na szafie ;)


Dzięki za informacje :)
Rozumiem, że wyczyscileś tylko rurkę metalową, natomiast odmy nie ?
szosiu
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 6 maja 2013, o 08:48
Lokalizacja: Wrocław / Polanica
Rocznik: 1993
Silnik: 1.8 ABS
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez pawel1990 » 8 maja 2013, o 13:09

szosiu napisał(a):
marcin89 napisał(a):Odmę masz z przodu bloku silnika, po lewo od filtra oleju. Wychodzi z niej metalowa rurka, która leci do tylnej górnej części silnika. Tam masz gumowy trójnik. Czyścisz to wszystko. Ja odmy od bloku silnika nie odkręcałem, bo nowej uszczelki nie mogłem dostać, a tragicznie po zimie nie wyglądała ;) Co do kompresji to u mnie była 12-13-11-11 i to ponoć wynik elegancki jak na 200 tys na szafie ;)


Dzięki za informacje :)
Rozumiem, że wyczyscileś tylko rurkę metalową, natomiast odmy nie ?


Ja myśle że czyścił ten trójnik ;-)
-----------------------------------------------------------
Byłe MK3 1.8 GT --> moj-golf/moje-gt-t21191.html

Byłe MK3 VR6 --> moj-golf/zwykle-mk3-vr6-by-pawel1990-t34070.html

Byłe MK3 GTI --> moj-golf/zielone-gti-t54087.html

Obecny B5 kombi --> inne-samochody-z-rodziny-vag/b5-variant-by-pawel1990-t64298.html
Avatar użytkownika
pawel1990
Members
 
Posty: 1007
Dołączył(a): 25 wrz 2009, o 08:41
Lokalizacja: Sędziszów

Postprzez marcin89 » 9 maja 2013, o 17:20

pawel1990 napisał(a):
szosiu napisał(a):
marcin89 napisał(a):Odmę masz z przodu bloku silnika, po lewo od filtra oleju. Wychodzi z niej metalowa rurka, która leci do tylnej górnej części silnika. Tam masz gumowy trójnik. Czyścisz to wszystko. Ja odmy od bloku silnika nie odkręcałem, bo nowej uszczelki nie mogłem dostać, a tragicznie po zimie nie wyglądała ;) Co do kompresji to u mnie była 12-13-11-11 i to ponoć wynik elegancki jak na 200 tys na szafie ;)


Dzięki za informacje :)
Rozumiem, że wyczyscileś tylko rurkę metalową, natomiast odmy nie ?


Ja myśle że czyścił ten trójnik ;-)


Czyściłem trójnik i tą metalową rurkę ;) Do odmy zaglądałem i myślałem, że jest gorzej więc jej nie odkręcałem od bloku silnika. Z trójnikiem delikatnie a do metalowej rurki daj benzyny ekstrakcyjnej ;)
Avatar użytkownika
marcin89
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 27 cze 2012, o 11:24
Lokalizacja: Warszawa


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

cron