1.8 abs, znaki do ustawienia rozrządu.

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

1.8 abs, znaki do ustawienia rozrządu.

Postprzez ihyd » 7 mar 2010, o 14:37

Witam, mam problem z moją torpedą (mk3, 1,8 abs) a dokładniej z ustawieniem rozrządu.

Zacznę może od wałka rozrządu, mam tam 2 oznaczenia i nie wiem które mam ustawić na strzałce. Otóż jest tam kropka a z drugiej strony O T. Podejrzewam, że strzałka powinna być ustawiona między O a T ale głowy nie dam.

W następnej kolejności chciałbym ustawić koło od wału rozrządu, którego znak musi się zbiec ze znakiem na kole od zapłonu. No i tu też jest lipa, bo na zdjęciach wygląda to ok, ale w rzeczywistości tam jest beznadziejny dostęp. Pomyślałem więc, że ustawię wał rozrządu po oznaczeniach z koła zamachowego a potem tylko do tego pokręcę kołem od zapłonu i będzie ok. Nie przyjrzałem się tylko oznaczeniom na kole zamachowym i stad moje pytanie:
jak ustawić wałek patrząc na koło zamachowe, żeby na kolo z drugiej strony było odpowiednio ustawione, tak jak na rysunkach poniżej.

Obrazek

Obrazek

potem pozostanie mi tylko odpowiednio ustawić koło od zapłonu i myślę, że będzie ok. Bardzo proszę o szybką pomoc, bo naprawiam auto tylko w weekendy i nie chciałbym czekać kolejnego tygodnia bez auta. Byłbym wdzięczny za wszystkie inne praktyczne porady dotyczące ustawienia rozrządu w silniku abs.

Pozdrawiam serdecznie!!!
ihyd
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 7 mar 2010, o 14:10
Lokalizacja: Opole

1.8 abs, znaki do ustawienia rozrządu.

 

Postprzez piotrus23 » 7 mar 2010, o 15:18

znak na kole ma sie zgrywac ze strzałka tak samo na kole wału,i nie miedzy o a t tylko normalnie na platiku masz ot i strzałke to na strzałke na kole zebatym masz naciecie ustaw na strzałke,co do wały wykrec sobie 1 swiece od strony rozrzadu wsadz cos długiego i tak ustaw rzeby tłok był w górnym połozeniu i po krzyku
Avatar użytkownika
piotrus23
Members
 
Posty: 577
Dołączył(a): 15 paź 2007, o 20:45
Lokalizacja: malbork

Postprzez ihyd » 7 mar 2010, o 16:42

niewiele zrozumiałem szczerze mówiąc :) jestem zielony w tym temacie, pierwszy raz to robię a samochodami zacząłem się interesować miesiąc temu.

Koło od wałka rozrządu ma na sobie 2 oznaczenia, kropkę i po przeciwległej stronie OT. Ma być zbieżność ze strzałką na znaku OT, Tak?

Zbieżności koła wału korbowego i koła zapłonu nie da się idealnie ustawić, bo jest słaby dostęp i pod tym kątem niewiele widać. Pomyślałem, że położenie wału będzie można ustawić na podstawie oznaczeń na kole zamachowym. Jeśli wtedy położenie wału byłoby odpowiednie to wtedy ustawiłoby sie tylko koło od zapłonu i byłoby chyba ok.

Wczoraj 5 godzin nad tym siedziałem z bratem i nie udało nam się tego dobrze ustawić. Dwukrotnie auto odpaliło, ale pracowało nierówno. Zaczeliśmy więc znowu ustawiać, ale koła nam się rozjechały i już nie mogliśmy złapać dobrych ustawień.
ihyd
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 7 mar 2010, o 14:10
Lokalizacja: Opole

Postprzez piotrus23 » 7 mar 2010, o 16:59

na kole zebatym masz kreske i kropke ma byc kreska i ustawiona na strzałke,co do wału wykrec 1 swiece wsadz co długiego tylko zeby ci w cylinder nie wpadło i obkrecaj walem patrz na to wsadziles w cylinder bedzie sie podnosic i obnizac ma byc w jak najwyzszym punkcie,apropo na dola na wale tez jest znak tagze nie bzyt kumam w czy masz problem co do zapłonu sciagnij kopólke palec ma byc ustawiony na kreske czyli od 1 cylindra
Avatar użytkownika
piotrus23
Members
 
Posty: 577
Dołączył(a): 15 paź 2007, o 20:45
Lokalizacja: malbork

Postprzez SotoM » 7 mar 2010, o 22:52

na kole zamachowym w okienku masz GMP 1go tłoka. twoje odniesienie.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez piotrus23 » 7 mar 2010, o 23:13

kurde no prosciej sie nie da,to prosty silnik znaki tez sa widoczne
Avatar użytkownika
piotrus23
Members
 
Posty: 577
Dołączył(a): 15 paź 2007, o 20:45
Lokalizacja: malbork

Postprzez pablomed » 8 mar 2010, o 00:16

ihyd, nie zachodź w głowę tylko ustaw jak na fotkach które sam zapodałeś, przecież wszystko widać. Masz tylko najpierw zdjąć koło pasowe wału żeby móc odkręcić dolną osłonę paska rozrządu, potem założyć z pworotem koło pasowe prowizorycznie mocująć jedna śrubą, zgrać kropkę z koła wałka rozrządu ze strzałką, zgrać znak na kole pasowym i kole wałka pośredniego. Zdjąć ponownie koło pasowe, osłone przykręcić, przykręcić koło i po robocie. W tym momencie masz ustawione jak należy, a gdyby silnik nie zagadał to znaczy że ktoś wcześniej wyjął i źle włożył aparat zapłonowy.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - - tabliczki do znaków drogowych



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 109 gości