2.0 gti - jaki wtrysk: wielo- czy jednopunktowy?

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

2.0 gti - jaki wtrysk: wielo- czy jednopunktowy?

Postprzez buc3k » 18 wrz 2008, o 15:36

Jak w temacie, przepraszam za pytanie, ale jestem kompletnym laikiem:)
Nie wiem jeszcze dokładnie jaka to wersja tego silnika.

Tak na marginesie: jaka instalacje gazową polecacie do tego silnika?
buc3k
Czytacz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 18 wrz 2008, o 15:33
Lokalizacja: polska

2.0 gti - jaki wtrysk: wielo- czy jednopunktowy?

 

Postprzez noname_conek » 18 wrz 2008, o 18:08

buc3k, 2.0 GTI byłko kilka silników zależy od rocznika i ilości zaworów
2E 8v
ADY 8v
AGG 8v
ABF 16v

i wszystkie te silniki sa wielopunktowe.

istalacja gazowy to albo sekwencyjna albo 1generacja +BLOS
Avatar użytkownika
noname_conek
Gaduła
 
Posty: 509
Dołączył(a): 14 lip 2008, o 07:26
Lokalizacja: Nowy Staw City :D

Postprzez pablomed » 18 wrz 2008, o 19:44

jeśli chodzi o najstarszy 2E - sekwencja nie za bardzo, lepiej II-generacja lub blos
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez noname_conek » 19 wrz 2008, o 11:38

pablomed, poprostu 2E posiada wtrysk wielopunktowy ale nie sekwencyjny na tloki wali równo wiec wstawianie sekw encji poprostu mija sie z celem ale jak wstawisz taka instalacje to sie nic nie stanie ;-) poprostu przepłacisz :P
Avatar użytkownika
noname_conek
Gaduła
 
Posty: 509
Dołączył(a): 14 lip 2008, o 07:26
Lokalizacja: Nowy Staw City :D

Postprzez buc3k » 19 wrz 2008, o 13:50

Dzięki wielkie za odpowiedzi. Dzisiaj sprawdziłem na naszywce w bagażniku. Wersja (model) silnika to 2E. Czyli po instalacji lpg (niesekwencyjnej) nie powinien wystąpić jakiś znaczny spadek mocy?
buc3k
Czytacz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 18 wrz 2008, o 15:33
Lokalizacja: polska

Postprzez pablomed » 19 wrz 2008, o 17:26

noname_conek napisał(a):pablomed, poprostu 2E posiada wtrysk wielopunktowy ale nie sekwencyjny na tloki wali równo wiec wstawianie sekw encji poprostu mija sie z celem ale jak wstawisz taka instalacje to sie nic nie stanie poprostu przepłacisz
dlatego napisałem że nie bardzo, a nie że nie można.
buc3k, ja mam dawa auta z silnikami 2E na II-ej generacji. Spadek mocy na II-generacji musi być odczuwalny na obu paliwach, ponieważ mikser gazowy jest zwężką w dolocie. Przy czym standardowo montują w tych silnikach miksery o średnicy przelotu 32 lub 34 (tzw. L-jetronic). Więc od razu napiszę (o ile oczywiście zdecydyjesz się na montraż II generacji) żeby mikser miał większy przelot, u mnie to jest 37 mm. Gazownicy się mogą bronić, bo wiedzą że za duży mikser daje potem problemy z regulacją. Ale ja to sprawdziłem - 37 mm nie daje jeszcze żadnych kłopotów. Takiego miksera nie dostaniesz, trzeba przerobić typowy, czyli powiększyć mu otwór. Przy tej średnicy co napisałem spadek mocy jest już trudno wyczuwalny

Wracając do sekwencji. Sens jest taki że brak zwężki w dolocie - silnik osiąga pełną moc. Natomisat pisałem kiedyś z jednym gazownikiem z Rybnika, który sam ma 2E na sekwencji. Silnik chodzi bardzo dobrze, z tym wyjątkiem że nieco szarpie na wolnych obrotach na LPG
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez buc3k » 19 wrz 2008, o 19:17

Czy mikser o większej średnicy przelotu ma wpływ na większy pobór paliwa? (nie wiem czy to co pisze ma sens, ale wybaczcie;d) Ciekawi mnie ten spadek mocy, czy jest on znacznie odczuwalny, czy występuje w jakims zakresie obrotów? itd.
buc3k
Czytacz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 18 wrz 2008, o 15:33
Lokalizacja: polska

Postprzez noname_conek » 19 wrz 2008, o 19:23

pablomed napisał(a):z tym wyjątkiem że nieco szarpie na wolnych obrotach na LPG
ponieważ zwykły gaz po puszczeniu pedała nie odcina dopływu lpg a sekwencja odcina dletego moze szarpać [ma to na celu zmniejszenie spalania]
Avatar użytkownika
noname_conek
Gaduła
 
Posty: 509
Dołączył(a): 14 lip 2008, o 07:26
Lokalizacja: Nowy Staw City :D

Postprzez pablomed » 19 wrz 2008, o 19:42

noname_conek napisał(a):ponieważ zwykły gaz po puszczeniu pedała nie odcina dopływu lpg a sekwencja odcina dletego moze szarpać [ma to na celu zmniejszenie spalania]

Piszę o wolnych obrotach. Chodzi o podkradanie gazu czekającego na suw ssania przez sąsiednie cylindry.
A odcięcie jest na benzynie w każdym silniku z wtryskiem. Czujesz szarpanie? Możesz czuć w momencie dodania lub ujęcia gazu w trakcie jazdy, jeśli sa już duże luzy w całym zespole napędowym, w aucie o większym przebiegu.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez noname_conek » 19 wrz 2008, o 19:53

pablomed napisał(a):A odcięcie jest na benzynie w każdym silniku z wtryskiem
ale jesli wmontujesz gaz nie sekwencyjny to nie bedzie odciecia o to mi chodziło ;-)
pablomed napisał(a):Piszę o wolnych obrotach.
kurde moze on ma cos zle wyregulowane u znajomego sekw w 2E bdb sie spisuje ;-)
Avatar użytkownika
noname_conek
Gaduła
 
Posty: 509
Dołączył(a): 14 lip 2008, o 07:26
Lokalizacja: Nowy Staw City :D

Postprzez pablomed » 19 wrz 2008, o 19:58

noname_conek napisał(a):kurde moze on ma cos zle wyregulowane u znajomego sekw w 2E bdb sie spisuje
no widzisz możliwe. Jeśli możesz to daj jakieś konkrety. Jakie elementy instalki gdzie zakładany. Sam mam ochotę w jednym autku sobie zmienić na sekwencję, a wstrzymywałem się dlatego że brak mi info praktycznych, prócz tego jednego nie znalazłem posiadaczy na necie z zagazowanym 2E.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez noname_conek » 19 wrz 2008, o 20:07

pablomed napisał(a):prócz tego jednego nie znalazłem posiadaczy na necie z zagazowanym 2E.
bo wszyscy cicho siedzą bo sie wstydzą ze maja auto na gazie :D
wiem że ma instalke całą brc zakładał gdzieś w okolicach braniewa.
Avatar użytkownika
noname_conek
Gaduła
 
Posty: 509
Dołączył(a): 14 lip 2008, o 07:26
Lokalizacja: Nowy Staw City :D

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości