2 pytania

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

2 pytania

Postprzez e-piotrek » 28 cze 2010, o 23:09

Mam dwa pytania:

1.czy w moim modelu golfa (1.6 ABU 75 KM) da się jakoś podciągnąć linkę od sprzęgła tak by sprzęgło łapało nisko podłogi (a jak w ogóle powinno prawidłowo łapać - przy podłodze po środku czy przy końcu?)

2.razem z kolegą wymieniłem płyn hamulcowy i odpowietrzyłem hamulce - podczas hamowania nie ściąga , przednie koła łapią równo i zostawiają równy ślad na drodze (próba na piaszczystej drodze chyba to się zwie szuter)po hamowaniu natomiast nie ma śladu hamowania tylnych kół.Podczas ostrego hamowania ma być ten ślad tylnych kół czy nie?Dodam że jak zaciągnę ręczny to oba tylne koła łapią i zostawiają ślady.
Za odpowiedzi bardzo dziękuje i pozdrawiam.
Avatar użytkownika
e-piotrek
Czytacz
 
Posty: 121
Dołączył(a): 20 mar 2008, o 10:45
Lokalizacja: Nisko/Podkarpacie

2 pytania

 

Postprzez prezesik » 29 cze 2010, o 01:13

1.czy w moim modelu golfa (1.6 ABU 75 KM) da się jakoś podciągnąć linkę od sprzęgła tak by sprzęgło łapało nisko podłogi
da radę jeżeli masz linkę bez samoregulatora, wtedy na końcu linki (przy ramieniu skrzyni) masz dwie śrubki na klucz 10, wkręcasz je trochę i kontrujesz podciągając wyżej pedał sprzęgła.
e-piotrek napisał(a):(a jak w ogóle powinno prawidłowo łapać - przy podłodze po środku czy przy końcu?)
ok 3 cm od początku wciskania pedału powinno być luzu, potem powinno całkowicie wysprzęglić jak masz pedał prawie przy podłodze
e-piotrek napisał(a):natomiast nie ma śladu hamowania tylnych kół.
tylne koła nie będą się od razu blokować, nawet na piasku. Zawsze większą siłę hamowania mają przednie koła, także zawsze przednie się zblokują, a tylne zadziałają jak ABS, czyli tylko wspomogą hamowanie nie blokując oczywiście kół.
Jak chcesz sprawdzić jak będzie przy zblokowaniu tylnych kół to jedź asfaltem ok. 60 km/h i zaciągnij ręczny - obróci Ci samochód (lepiej nie próbuj), lub zobacz co się dzieje jak jadąc po śliskiej nawierzchni (np. śnieg) zahamujesz wciskając pedał hamulca oraz zaciągając ręczny w celu całkowitego zblokowania kół - "0" kontroli nad pojazdem.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez swatu » 29 cze 2010, o 10:58

e-piotrek mam ten sam silink i u mnie akurat jest własnie samoregulujaca wystarczy srubkami podkrecac.
Avatar użytkownika
swatu
VIP
 
Posty: 4695
Dołączył(a): 9 wrz 2008, o 16:18
Lokalizacja: TKN Końskie
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez e-piotrek » 30 cze 2010, o 07:56

swatu - a mógł byś napisać w którym miejscu mam kręcić tymi śrubkami?
Avatar użytkownika
e-piotrek
Czytacz
 
Posty: 121
Dołączył(a): 20 mar 2008, o 10:45
Lokalizacja: Nisko/Podkarpacie

Postprzez swatu » 30 cze 2010, o 11:38

prezesik25 napisał(a):wtedy na końcu linki (przy ramieniu skrzyni) masz dwie śrubki na klucz 10, wkręcasz je trochę i kontrujesz podciągając wyżej pedał sprzęgła.
dokładnie tak jak kolega wyzej napisał . wjedna badz w druga strone i od czasu do czasu wcisnac pedal by sprawdzic.
Avatar użytkownika
swatu
VIP
 
Posty: 4695
Dołączył(a): 9 wrz 2008, o 16:18
Lokalizacja: TKN Końskie
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości