2E spalanie

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

2E spalanie

Postprzez bati_bart » 28 wrz 2010, o 22:13

Witam od jakiegos czasu borykam sie z problemem spalania. po kupnie auta ktore ma LPG nie patrzylem na to ile pali Pb na rozruchy do momentu gdy kupilem nowa przeplywke 100% sprawna i odlaczylem instalacje gazowa zeby uniknac strzalu ktory rozwalil by przeplywke i nie chcialem podlaczac LPG dopoki auto nie trafilo by do gazownika ktory by te strzaly wyeliminowal. no ale po tygodniowej jezdzie na benie mfa ciagle pokazuje wartosci w granicach 14-15/100 i tyle pali bo za 70zl 100km i to mnie przeraza :kwasny: :kwasny: :kwasny: :kwasny: :kwasny: . co moze byc przyczyna takiego spalania?? przeplywka ok wspakaznia ok od 0,24V na zamknietej klapie do ponad 4 na otwartej, czujnik temp ok rezystancje w normach sonda lambda zalozona z auta sprawnego po wypadku i cos tam oscyluje od 0.2 do 0.8 zaplon bl sprawdzany na lampe i jest prawdopodobnie na +9 stopni przyspieszenia ze wzgledu na gaz bo jak zaplon przestawie na 0stopni to auto nei ma sily wsumei jechac . gdy zaplon jest na +9 stonda oscyluje a gdy zaplon zaczne opuzniac to sonda juz az tak zmiennie nei oscyluje tylko wzbogaca mieszanke, odma szczelna nie lapie silnik lewego powietrza katalizator pusty ...!! brak juz mi pomyslów a na kompie nie ma zadnych błędów :-( :-( :-( :-( kable wysokiego napiecia nowe kopulka i palec nowy swiece nowe ... prosze o jakas pomoc bo te spalanie 15/100 to zmusi mnie do oddania auta do gazownika i jezdzie do 1 strzalu gazu i bedzie po przeplywce:(
bati_bart
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 6 sie 2010, o 10:50
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

2E spalanie

 

Postprzez SotoM » 29 wrz 2010, o 00:09

a kolega spraqwdzał rozrząd...?? moze rozrząd byc przewalony i ktos przełozył aparat zapłonowy....
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez bati_bart » 29 wrz 2010, o 07:40

rozrzad byl zmieniany przeze mnie okolo 3 tyg temu i wszystko idealnie na znakach walek na znaku i wal na znaku przez otwor w skrzyni biegow. kolo od aparatu zaplonowego zaznaczone i bez zmian.wszystko zlozone tak jak trzeba... a auto pali jak smok;(
bati_bart
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 6 sie 2010, o 10:50
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Postprzez SotoM » 29 wrz 2010, o 17:42

chyba ze jakies lipne paliwo...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez bati_bart » 29 wrz 2010, o 20:12

no i jest maly klopot. rozrzad na znakach palec wskazuje na aparacie 1 cylinder wiec jest ok.ale jesli wyciagne aparat z bloku i wloze go ale np troche przesuniety w prawo to auto lepiej zapala ale jak sie nagrzeje i pusze gaz to auto spada na 500 obrotow i sie dopiero podnosi a jak mu opuznie lekko zaplon to po puszczeniu gazu obroty spadaja na 1000 rosna na 1100 i spadaja na 750!! o co kaman. a gdy wyjme aparat i wsadze go kawalek w przeciwna strone to pali gorzej ale za to obroty spadaja odpowiednio.... i ma ktos pomysl jak wlozyc ten aparat zeby bylo ok?? bo ja juz niemam pomyslu....
bati_bart
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 6 sie 2010, o 10:50
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Postprzez pablomed » 29 wrz 2010, o 23:33

jak wkładasz aparat to zauważ że ze względu na skośne zęby wałek z palcem się trochę przekręca. Ja mam podejrzenie że jednak źle masz rozrząd ustawiony, no ale twierdzisz że dobrze. Upewnij się jeszcze szybciutko czy nie ścięło ci klina na wale i nie przestawiło się kółko ozrządu na nim, bardzo razdka sprawa ale mi się zdarzyło, więc jak ustawisz wał tak że w dziurze nad zamachem widać szeroki znak OT, to równocześnie znak na kole pasowym wału ma się nakładać na strzałkę na dolnej cześci osłony rozrządu.
Jeśli masz to ok wkładamy aparat, wał ustaw na OT, szpara w dzurze na aparat w poprzek, teraz aparat wkladasz tak żeby szerokie wycięcie ustalające kopułkę było z przodu, a już po włożeniu aparatu palec ma pokazywać na wąskie nacięcie w aparacie, i o założeniu kopułki wypadać na styk I-cylindra, dokładnie stroboskopem ustawisz, nie przekraczaj 9 stopni silnik 2E od tego głupieje. Jesli daej będzie dużo palił to nie bardzo wiem, sprawdź czujnik temperatury i TPS - opisy na forum
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez SotoM » 2 paź 2010, o 11:02

mi sie zdarzyło w mojej byłej 2E ze był ciety klin koła pasowego od wałka napedzajacego aparar zapłonowy.
dlatego dziwne dla mnie jest ze jesli przepływka,czujniki,sonda wszystko ok paliwo 100% dobre ,a pali tak duzo. to cos jest na 100% nie tak z synchronizacja rozrzadu według mnie... sprawdź kolezko kliny wału korbowego,rozrzadu i wałka posredniego...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez bati_bart » 3 paź 2010, o 00:12

rozrzad sprawdzany 4 razy i jest ok znaki sie zgadzaja aparat jak by nie byl wlozony bedzie okej tylko kwestia pojechania na lampe stroboskopowa i wyregulowanie. dzis bylem u mechanika i okazalo sie ze zaplon byl przyspieszony na +50 wg lampy po czym skorygowal mi krecac aparatem koles na +10 stopni i dziala na benzynie jak i na gazie ok ale po jezdzie na paliwie wskazowka od benzyny spada jak szalona wiec zapolon i rozrzad mozna wyeliminowac. wyskoczyl mi blad czujnia polozenia przepustnicy ale pojawia sie on tylko po tym jak auto jezdzi na gazie jak jezdze na Pb tego bledu nie ma i sprawdzalem na kompie ten czujnik przepustnicy i otwiera sie ona w % jak i zamyka . czyli chyba to nie bedzie przyczyna. takze caly czas nei wiem o co kaman. niby w 2E trzeba cos tam vagiem ustawic kat wyprzedzenai zaplonu na 0 ale skoro lampa jest ustawiony prawidlowo to po co vagiem sie to robi?? i po co jest te resetowanei kompa po przez odpiecie czujnika temeratury na goracym przegazonanie potem ostygniecie i znowu nagrzanie potem jazda?? ja juz nie mam pomyslow co jest z tym autem .
bati_bart
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 6 sie 2010, o 10:50
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Postprzez SotoM » 3 paź 2010, o 00:39

rozrząd(znaki) moze byc ok ustawiony ale czy sprawdziłes kliny na kołach w rozrządzie??
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez bati_bart » 3 paź 2010, o 08:57

SotoM napisał(a):rozrząd(znaki) moze byc ok ustawiony ale czy sprawdziłes kliny na kołach w rozrządzie??


kliny na kolach sa ok poniewaz sciagalem kazde kolo rozrzadu bo simmeringi mialem do wymiany na walku posrednim i walku ale przy okazji zmeinilem jeszcze na wale . i wszedzie byly kliny a po 2 znak w skrzyni biegow od rozrzaduOT zgadza sie z tym znakiem na kole pasowym i obudowa plastikowa od rozrzadu wiec tez jest ok. takze mysle ze rozrzad mozna wykluczyc
bati_bart
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 6 sie 2010, o 10:50
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Postprzez sergiusz115 » 3 paź 2010, o 18:40

mi pomogła wymiana przewodów gumowych i plastykowych - nieszczelne, mało widoczne dziurki, lewe powietrze. zreszta ponoc normalka w tych silnikach.
ps. temat czytałem pobierznie, ale mam nadzieję, że pomogę, pozdro

ps. a co do tańszej przepływki, na której auto zwyczajnie jeździ - alfa romeo 33 bodajże, bosch, cena ok80zl...
Avatar użytkownika
sergiusz115
Czytacz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 25 mar 2009, o 22:40
Lokalizacja: Radom


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości