Automat w rozruszniku nawala ??

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez maxley » 4 sty 2008, o 21:47

Juz w innym temacie opisywalem mój problem ale pragne się dowiedzieć czy to co przypuszczam jest mozliwe.
Kiedy samochód stoi dugo na mrozie (powiedzmy 8h) to nie chce zapalić. Akumulator jest jak najbardziej OK. Sytuacja wyglada mniej wiecej tak:
Próbuje go po 8h stania na mrozie odpalić i tak jakby rozrusznik nie by w stanie ,,wystartować" silnika. Jakby prakowao mu ,,momentu obrotowego". Sytuacja taka ma tylko miejsce kiedy stoi na mrozie bo kiedy go odpalam w garażu (garaż przy budynku, ogrzewany) to smiga aż milo za pierwszym.
Niektórzy na forum sugerowali mi że to może termostat lub cewka zaplonowa. Jestem laikiem ale jeśli bylby to termostat to temperatura nie odgrywalaby roli i podobnie byloby z cewką. Przypominam że jestem laikiem wiec prosze mnie nie ganić ;)
Dodam jeszcze że kiedy po tych 8h odpali (powiedzmy za 10razem) i przejade powiedzmy 100m bi zostawie go na 2 h to też potem nie ma problemu z odpaleniem za pierwszym razem.
Mój znajomy powiedzial mi że mial podobny (ba identyczny problem) i mechanik wymienil mu jakiś ,,automat" w rozruszniku.
Czy to może być to ??
Dopowiem że jak nie odpali mi na tym mrozie po 8h za pierwszym razem to przed każdą następna próbą odpalenia miga mi przez jakiś czas kontrolka od oleju (Mobil S 10W-40) a potem gasnie....
maxley
Czytacz

Postprzez virus_wrona » 5 sty 2008, o 01:08

Ja proponowałbym ci najpierw sprawdzić elektrykę (cewkę, przewody wysokiego napięcia, świece, czujnik temperatury, kopułka itp.), dopiero potem poszukać w mechanice (rozrusznik, zapłon itp.). Termostat to raczej nie będzie, bo ja zanim wymieniłem u siebie to jeździłem na popsutym i odpalał.
virus_wrona
Badacz tematu

Postprzez kamil92 » 5 sty 2008, o 20:03