Bardzo Duże spalanie!

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Bardzo Duże spalanie!

Postprzez jawor87 » 12 gru 2008, o 01:03

Witam.
Zwracam się do was z prośbą o znalezienie przyczyny, można by rzec ogromnego spalania! a mianowicie tak. w poniedziałek po pracy tankowałem golfa za 100zeta PB95-wyszło ponad 28litrów:) na wskaźniku pokazywało że jest ponad pół baku. dziś od tankowania zrobiłem 170km i jest wskazówka prawie że na czerwonym polu! Wszystkie kilometry zrobiłem w wawce, jeżdżę do pracy,w jedną strone mam ponad 21km i o dziwo w tym tygodniu nie stałem w korkach, z tym że wiadomo jak to jest w warszawie...dużo świateł itp. a mój styl jazdy jest raczej agresywny ale bez szaleństwa;) Podczas jazdy nie czuję benzyny,ale jak się zatrzymam i zgaszę silnik nawet na minutkę,dwie i zaraz po tym go odpalę to czuć zapach wachy w środku! Dla tego też myślę że musi gdzieś mi ona uciekać.Dodam tylko że Ostatnio miałem robiony remont głowicy-uszczelka,splanowanie,robione zawory,wymiana prowadnic zaworowych,rozrząd z łańcuchem...
Przed remontem jak jeździłem na LPG spalanie miałem na poziomie 13litrów/100km w mieście!
Proszę was o pomoc!! w czym tkwi problem,gdzie jest usterka,a raczej bobol mechanika!!
pozdro
Avatar użytkownika
jawor87
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 26 maja 2008, o 19:48
Lokalizacja: Maków Maz/Jabłonna/WWA

Bardzo Duże spalanie!

 

Postprzez morsdicti » 12 gru 2008, o 01:50

Co do wskaźnika to sam próbowałem rozgryźć dlaczego on tak przekłamuję i na tym forum było to już poruszane, że od połowy w dół szybciej schodzi ale wacha jest w baku mimo to :) ja może za bardzo Ci nie pomoge ale przyłączę sie do dyskusji bo poruszyłes temat że czuć benzyną w aucie ja mam mianowicie ten sam problem, że czuć ropą he i rzeczywiście nei przywiązywałem do tego wagi wcześniej i to Ty nasunełeś mi ten pomysł .... że mój diesel też zaczął więcej palić od momentu gdy zaczęło śmierdzieć ropą .... wymieniałeś filtr paliwa ? jakiej marki masz wstawiony ?
morsdicti
Members
 
Posty: 625
Dołączył(a): 1 lis 2008, o 23:55
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez SotoM » 12 gru 2008, o 11:19

jawor87, a u ciebie jest aparat zapłonowy czy juz cewka zespolona... bo jeśli apart zapłonowy zwykły,to moze być kwestia przestawionego kata wyprzedzenia zapłonu.po wymianie rozrządu nalezy ustawić zapłon...to moze byc przyczyna.mozesz mieć za wczesy badź za późny zapłon... tylko mówie- nie wiem jak jest u cibie bo juz bardzo dłogi czas nie zagladałem pod maske takiego golfa z takim silnikiem jak u ciebie....
druga sprawa. w VW często sypia sie czujniki systemowe ten na 4 piny kwadratowa kostka... na wskażniku bedzie ci pokazywał 90st a temp.do ECU on moze podawać nizszą i wtedy komputer steruje i podaje większa dawę paliwa coś jakby jeszcze dostawał dawke ssania zimnego silnika... a jeszcze jak piszesz ze smierdzi paliwem czyli jak by był za późny zapłon ze nie spala tego paliwa.... a układ WN zmieniałeś....moze byc za słaba iskra i nie spala tego paliwa które jest podawane przez wtrysk,częśc paliwa spala a resztę wyrzuca do układu wydechowego nastepnie paliwo to osadza sie na sondzie lambdzie nagrzewa sie i przez to też szlak trafia sonde-grzałke sondy...
ja bym zaczoł od sprawdzenia zapłonu...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez jawor87 » 12 gru 2008, o 12:43

SotoM napisał(a):jawor87, a u ciebie jest aparat zapłonowy czy juz cewka zespolona... bo jeśli apart zapłonowy zwykły,to moze być kwestia przestawionego kata wyprzedzenia zapłonu.po wymianie rozrządu nalezy ustawić zapłon...to moze byc przyczyna.mozesz mieć za wczesy badź za późny zapłon... tylko mówie- nie wiem jak jest u cibie bo juz bardzo dłogi czas nie zagladałem pod maske takiego golfa z takim silnikiem jak u ciebie....
druga sprawa. w VW często sypia sie czujniki systemowe ten na 4 piny kwadratowa kostka... na wskażniku bedzie ci pokazywał 90st a temp.do ECU on moze podawać nizszą i wtedy komputer steruje i podaje większa dawę paliwa coś jakby jeszcze dostawał dawke ssania zimnego silnika... a jeszcze jak piszesz ze smierdzi paliwem czyli jak by był za późny zapłon ze nie spala tego paliwa.... a układ WN zmieniałeś....moze byc za słaba iskra i nie spala tego paliwa które jest podawane przez wtrysk,częśc paliwa spala a resztę wyrzuca do układu wydechowego nastepnie paliwo to osadza sie na sondzie lambdzie nagrzewa sie i przez to też szlak trafia sonde-grzałke sondy...
ja bym zaczoł od sprawdzenia zapłonu...


u mnie jest raczej cewka-jest taka kwadratowa,podłączona do aparatu zapłonowego-tak mi się wydaje bo zmieniałem ją! A z temperaturą to chyba jest jakiś myk,ponieważ
podczas jazdy "w trasie" pokazuje mi temp. ok 70*, a jak jest powolna jazda np.w korku to temperatura podskakuje do 90*C. :-/ I jeszcze pytanko...Co to jest Układ WN?? bo nie wiem;]

[ Dodano: 2008-12-12, 11:43 ]
morsdicti napisał(a):Co do wskaźnika to sam próbowałem rozgryźć dlaczego on tak przekłamuję i na tym forum było to już poruszane, że od połowy w dół szybciej schodzi ale wacha jest w baku mimo to :) ja może za bardzo Ci nie pomoge ale przyłączę sie do dyskusji bo poruszyłes temat że czuć benzyną w aucie ja mam mianowicie ten sam problem, że czuć ropą he i rzeczywiście nei przywiązywałem do tego wagi wcześniej i to Ty nasunełeś mi ten pomysł .... że mój diesel też zaczął więcej palić od momentu gdy zaczęło śmierdzieć ropą .... wymieniałeś filtr paliwa ? jakiej marki masz wstawiony ?


jeszcze nie zmieniałem filtru paliwa!
Avatar użytkownika
jawor87
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 26 maja 2008, o 19:48
Lokalizacja: Maków Maz/Jabłonna/WWA

Postprzez rafik » 12 gru 2008, o 19:24

Układ WN to nie wiem co to jest ale a propo temperatury to wydaje mi się że to norma bo mam to samo 75-80 na trasie a w korkach 90-95 ale to normalne bo pompa pracuje na takich obrotach jak podaje silnik i przepływ wody jest przez to różny wolniejszy lub szybszy..pozdro :ok:

[ Dodano: 2008-12-12, 18:35 ]
Sorki ale zemnie ciemniak układ WN to wysokie napięcie :zawstydzony:
rafik
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 22 mar 2007, o 00:34
Lokalizacja: szubin

Postprzez jawor87 » 12 gru 2008, o 21:39

Że i ja nie zorientowałem się że chodziło o układ wysokiego napiecia. jutro jade do mechanika który mi robił auto,mam nadzieje że to zrobi
Avatar użytkownika
jawor87
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 26 maja 2008, o 19:48
Lokalizacja: Maków Maz/Jabłonna/WWA

Postprzez pablomed » 12 gru 2008, o 21:47

jeśli śmierdzi benzyna i dużre spalanie to po pierwsze do sprawdzenia regulator ciśnienia paliwa przy listwie wtryskiwaczy: zdjąc mu węzyk podciśnieniowy i zobaczyć czy nie mam w nim benzyny
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez SotoM » 13 gru 2008, o 00:29

WN Wysoki Napiecie czyli zalicza sie cewka przewody czesci aparatu zapłonowego świece
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez jawor87 » 13 gru 2008, o 17:17

wiecie co...byłem u mechanika u tego co mi robił remont i okazało się że był popękany przewód,ten co wchodzi do listwy wtrysków,czyli zasilający. Teraz już nie śmierdzi mi wachą w środku :-P jest git!
pozdro
Avatar użytkownika
jawor87
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 26 maja 2008, o 19:48
Lokalizacja: Maków Maz/Jabłonna/WWA


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] i 34 gości