Bezpieczne obroty silnika

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Bezpieczne obroty silnika

Postprzez paxstor » 1 lip 2011, o 00:04

Mam takie pytanie mam golfa III 1,6 AFT tak mnie ciekawi do ilu można go ciągnąć bezpiecznie na obrotach jest wyskalowany do 7tyś a czerwone pole zaczyna się od bodajże 6tyś, parę razy dociągnelem go do 5,5 tys i tak się zastanawiam czy nic mu się nie stanie od tego??
Avatar użytkownika
paxstor
Members
 
Posty: 752
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 21:08
Lokalizacja: Ostrołęka

Bezpieczne obroty silnika

 

Postprzez marcinkoz2910 » 1 lip 2011, o 08:47

ale po co go tak kręcisz ? jeździsz na wyścigach ??

Ja swojego kręcę do 3500 i zmiana biegu a jak chcę na autostradach wyprzedzać to kręcę go lekko ponad 4000

ale i zdarza się nawet do 5500 ale to wyjątki


U Ciebie raczej jak masz zdrowy silnik to nie powinno się nic stać ale na pewno nie będzie to ekonomiczna jazda
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez paxstor » 1 lip 2011, o 10:27

marcinkoz2910, nie to ze ja tak cały czas :) czasami może ze 2 razy mi się zdażyło tak, przy 5,5 mam odcięcie
Avatar użytkownika
paxstor
Members
 
Posty: 752
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 21:08
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez PiJey88 » 1 lip 2011, o 10:39

paxstor napisał(a): przy 5,5 mam odcięcie

ja w AFT odcinke mam przy 6,5 tyś, ciągne go do 6 spokojnie, kilka razy tylko do odcinki poleciałem, jeśli nie będziesz tak szalał za często to nic sie nie stanie, czasem trzeba przedmuchać silnik, zeby sie nie zamulił :mrgreen:
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez paxstor » 1 lip 2011, o 10:45

PiJey88, Właśnie tez tak myślę ze czasem trzeba, bo silnik naprawdę się zamula mi tam do 5,5 odcinka wystarczy ale przez to mam max speed 180km/h :P
Avatar użytkownika
paxstor
Members
 
Posty: 752
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 21:08
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez PiJey88 » 1 lip 2011, o 10:46

paxstor, czemu masz tak nisko?
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez paxstor » 1 lip 2011, o 10:50

Szczerze mówiąc to nie wiem, czytałem coś ostatnio i to chyba przez jakiś czujnik czy coś, ale to może i lepiej he he :lol:
Avatar użytkownika
paxstor
Members
 
Posty: 752
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 21:08
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez matiboss » 1 lip 2011, o 13:39

normalną jazdą to do 3tys, a trzeba co jakiś czas przedmuchać :-)
mój Skarb- to nie auto
matiboss
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 8 cze 2011, o 15:29
Lokalizacja: Siedlce

Postprzez trollu » 1 lip 2011, o 13:56

ja też do zwykłej jazdy kręcę do 3tys bo więcej nie potrzeba. w wyjątkowych sytuacjach jak trzeba depnąć np przy wyprzedzaniu to trzeba dokręcić i tyle. odcinka jest tak ustawiona żeby przy tych obrotach silnik był bezpieczny, nie ustawili odcinki na np 6200 u mnie tak sobie. wiadomo że jak będziesz pałował i i trzymał minute na odcince to silnik zagotujesz ale jak odetnie na chwile bo się obroty skończą to zmieniasz bieg i jedziesz dalej :->
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez jaro » 1 lip 2011, o 22:52

Ten silnik ma najwyższy moment obrotowy przy 3,5-3,8 tys. Trzeba to wykorzystywać Panowie, więc do 4 tys spokojnie. Wyższe obroty nie niszczą motoru tak jak jego odciążanie, czyli jazda na 4 biegu przy 1 tys. obrotów.
jaro
 

Postprzez paxstor » 1 lip 2011, o 23:14

Ja tam ogólnie jeżdżę do 3tyś, jak trzeba to depnę do 4tyś, ale ostatnio właśnie testowaliśmy mojego AFT na prostym odcinku i kręcony był tak do 5-5,5tyś (zbiera się ładnie mimo ze nie ma klapek w kolektorze dolotowym :P)
Avatar użytkownika
paxstor
Members
 
Posty: 752
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 21:08
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez SqN » 6 lip 2011, o 18:55

paxstor napisał(a):Ja tam ogólnie jeżdżę do 3tyś, jak trzeba to depnę do 4tyś, ale ostatnio właśnie testowaliśmy mojego AFT na prostym odcinku i kręcony był tak do 5-5,5tyś (zbiera się ładnie mimo ze nie ma klapek w kolektorze dolotowym :P)


:-) Czyli mówisz, że Łyka wszystko co wpadnie :) ;-)
Nawet Rutkowski krzyczał GLEBA!!!
Mój Gooofy - http://www.golf3.pl/topics2/moj-mk3-vt33974.htm#300135
Avatar użytkownika
SqN
Czytacz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 18 cze 2011, o 13:50
Lokalizacja: Częstochowa

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 44 gości