mietek, jak patrzę na silnik w Twoim opisie to micha mi się cieszy i już mam wizje jak bym ja tym jeździł
to musi
cudownie chodzić
ale wracając do tematu, problem z niedogrzaną odmą występuje przeważnie w mniejszych silnikach ale to nie reguła, Jeśli dawno nie czyściłeś odmy to może pora to zrobić. Ja do roboty mam około 18km w jedną stronę i silnik też zdąży się zagrzać, dodatkowo czasem trafi się dłużcza trasa - ostatnio 200km a mimo to wczoraj po powrocie zdjąłem wąż od odmy i było w nim to dziadostwo...o dmę trzeba zadbać bo jak ją zatka całkiem to może wywalić olej z silnika np przez miarkę
http://www.golf3.pl/topics9/wywalilo-ol ... t14009.htm
trudno się mówi, jest chłodno i coś się wytrąca z oleju i osadza tam gdzie jest chłodniejszy punkt w silniku...ja ostrzegam żeby przez to nie dać się zrobić w bambuko jakimś mechanikom którzy standardowo winią za to uszczelkę pod głowicą ale wierzcie mi są inne objawy które pokazują się wcześniej niż osad na korku i nie da się ich przeoczyć - np twarde węże, problemy z temperaturą silnika, brak lub słabe ogrzewanie i notoryczne zapowietrzanie układu chłodzenia a pózniej nawet wywalanie płynu z układu