Bierze olej ale którędy ?

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Bierze olej ale którędy ?

Postprzez patryk28091991 » 23 sty 2013, o 20:30

Mam problem ... zamierzam zrobić mały remoncik silnik bo bierze mi olej ;-( Tylko nie wiem którędy ?

- Na pewno nie pali bo nie ma dymu ...

- Płyn chłodniczy czysty


i teraz tak ... wiem że jest walnięta uszczelka pod głowić stąd ten remoncik , ale czy jest możliwe że nie ma plam oleju na ziemi ? Pod silnikiem jest dosyć mokro więc olej musi uciekać tą usczelką i/lub jeszcze jakąś inną uszczelką ? średnio to muszę dolewać 1L oleju na 1000-2000 km

Silnik pracuje równa na każdych obrotach itp. Boję się że jak oddam auto do warsztatu to powiedzą że lepiej silnik wymienić niż ten naprawiać .... ;-((
Avatar użytkownika
patryk28091991
Gaduła
 
Posty: 508
Dołączył(a): 1 paź 2009, o 21:23
Lokalizacja: Jastarnia
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Bierze olej ale którędy ?

 

Postprzez pietrasiak2 » 23 sty 2013, o 20:43

Niech sprawdzą ciśnienie sprężania to wykluczysz pierścienie.
Jak zdemontujesz głowicę to wymień uszczelniacze zaworów i simering na wałku rozrządu to góra. Jeżeli silnik poci się olejem to bym sprawdził gdzie czy na uszczelce czy na uszczelniaczach wału. Sprawdź też jak już piszę o ssimeringu wałka rozrządu czy pasek nie jest mokry. :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez patryk28091991 » 23 sty 2013, o 21:16

aha i na prawdę bardzo powoli ale ubywa trochę płynu chłodniczego ... 1L na jakieś nie całe pół roku czyli około 6-7k km ;-( Ale pod korkiem czysto jest ;-)
Avatar użytkownika
patryk28091991
Gaduła
 
Posty: 508
Dołączył(a): 1 paź 2009, o 21:23
Lokalizacja: Jastarnia
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pietrasiak2 » 23 sty 2013, o 21:43

Sprawdzałeś krućce przy głowicy często tam puszczają oringi wycieku płynu nie widać gdyż po wyłączeniu silnika szybko płyn odparowuje. A dlaczego wymieniasz uszczelkę jaka diagnoza spowodowała wymianę?
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez teac27 » 23 sty 2013, o 21:45

mi też uciekał bo taki plastik który był przymocowany z przodu do głowicy z którego wychodził wąż do chłodnicy był uszczelniony simeringiem i tam kapało sobie :D więc Tobie też przez jakąś nieszczelność miedzy takim plastikiem a głowicą ucieka a nie przez uszczelke pod głowicą :)
teac27
Czytacz
 
Posty: 115
Dołączył(a): 7 mar 2012, o 14:59
Lokalizacja: Podkarpacie

Postprzez patryk28091991 » 24 sty 2013, o 00:54

Sądzę że to uszczelka pod głowicą poniewać jak się kończy głowica to mokro ;-( powyżej suchutko ;-) a te krućce to gdzie są mniej więcej ? Albo ten plastik ?
Avatar użytkownika
patryk28091991
Gaduła
 
Posty: 508
Dołączył(a): 1 paź 2009, o 21:23
Lokalizacja: Jastarnia
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pietrasiak2 » 24 sty 2013, o 06:59

W ABU jest pod aparatem zapłonowym przykręcany do głowicy czarny kruciec z trójnikiem i termostatem :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez patryk28091991 » 24 sty 2013, o 09:30

a to wiem bo kiedyś wymieniałem termostat ;-) dziś sprawdzę co tam w okolicy się dzieje ;-)

[ Dodano: 2013-01-25, 13:13 ]
Przy krućcu jest suchutko ;-) Ale mam dokładniejsze info w sprawie mojego problemu ... i foteczki też ;-)

No więc odpaliłem i odkręciłem korek wlewu oleju i dmuchało powietrze ... może nie jakoś mocno ale trochę tak ;-( i bagnet od oleju chciałem wyciągnąć to zaczął olej wypływać jeśli miałem zakręcony korek ... jeśli odkręcony korek to nie wypływał. Podejrzewam że się zrobił bąbel powietrza w bagnecie! Olej ma normalny odcień nie ma żadnej kawy z mlekiem nigdzie. Aha i w miarę jak się silnik zaczął rozgrzewać po paru minutach to zaczęły się pojawiać kropelki oleju pod korkiem wlewu tak jakby zaczęło pluć trochę olejem z dołu. Po odkręceniu silnik nadal chodził równo

Zrobiłem fotke zbiorniczka wyrównawczego i jest tam jakiś osad ciemny ale nie jestem pewien czy to od oleju czy po prostu syf się zebrał przez tyle lat ?

i zrobiłem fotkę jeszcze dołu głowicy jak jest mokro i tak się przyjrzałem bardziej silnikowi i wygląda jakby uszczelka poszła na całej długości jak jest obudowa rozrządu itp bo tam mokro jest strasznie ...

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
patryk28091991
Gaduła
 
Posty: 508
Dołączył(a): 1 paź 2009, o 21:23
Lokalizacja: Jastarnia
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez mateusz_918 » 25 sty 2013, o 14:32

to ze na korku po paru min jest olej to normalne rozgrzany jest rzadszy a więc wszędzie gdzie tylko może dopłynie

ze zbiorniczka to pewno rdza jakaś moze kiedyś latem ktos wody zamiast płynu lał :dontgetit:

do do oleju to rozbierz sobie te plastiki od rozrządu co maskują paski i popatrz tam też czy ci nie leci gdzieś olej

Obrazek
ten pionowy to te plastiki
poziomy to tam szukaj mokrego od płynu chłodniczego bądź olej silnikowy objaw walnięta uszczelka

[ Dodano: 2013-01-25, 13:33 ]
i pomacaj filtr oleju może nim ulatuje słabo dokręcony :oops:
mateusz_918
Gaduła
 
Posty: 444
Dołączył(a): 28 paź 2012, o 17:51
Lokalizacja: Lech Poznań
Rocznik: 96
Silnik: 1.9 AFN
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez pietrasiak2 » 25 sty 2013, o 14:40

patryk28091991 napisał(a):korek ... jeśli odkręcony korek to nie wypływał. Podejrzewam że się zrobił bąbel powietrza w bagnecie! Olej ma normalny odcień nie ma żadnej kawy z mlekiem nigdzie. Aha i w miarę jak się silnik zaczął rozgrzewać po paru minutach to zaczęły się pojawiać kropelki oleju pod korkiem wlewu tak jakby zaczęło pluć trochę olejem z dołu. Po odkręceniu silnik nadal chodził równo

Wyczyść odmę jest fotoporada w dziale techniczym :-)
Ale moim zdaniem to masz uszczelniacz walka rozrządu walnięty.
Poczytaj i zobacz foto podobnego tematu:
http://www.golf3.pl/topics9/dalej-cieknie-vt54019.htm
:-) :-) :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez patryk28091991 » 25 sty 2013, o 14:59

a ja się zastanawiałem kiedyś co to gruby wąż pełen syfu w kolorze kawy z mlekiem ;-DD Już wiem co to odma w końcu ... kiedyś czyściłem ten wąż co idzie do odmy ale samej odmy już nie ...
Avatar użytkownika
patryk28091991
Gaduła
 
Posty: 508
Dołączył(a): 1 paź 2009, o 21:23
Lokalizacja: Jastarnia
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pietrasiak2 » 25 sty 2013, o 15:02

Odmę też musisz wyczyścić to następna udręka silników MK 3. Niestety :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 26 gości