bierze olej!?!

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

bierze olej!?!

Postprzez KOLUMB » 4 mar 2008, o 23:05

Witam... ostatnio moje autko czy na zimnym, czy na ciepłym silniku po przegazowaniu zaczęło kopcić na niebiesko... Od ostatniej wymiany oleju zrobiłem jakieś 2200km i zobaczyłem ze stan obniżył sie niemal o połowę... Dodam jeszcze że temperatura silnika po nagrzaniu waha sie między 100 a 105 stopni. Co może być tego przyczyną i czy konieczny jest remont silnika a jeżeli tak to jakie koszty związane z tym remontem mnie czekają...
Avatar użytkownika
KOLUMB
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 26 lut 2008, o 00:29
Lokalizacja: Warszawa

bierze olej!?!

 

Postprzez scuzz » 5 mar 2008, o 00:44

Po pierwsze odkręć świece zobacz co na nich siedzi. Po drugie prawdopodobnie uszczelka pod głowicą. Sprawdź jeszcze płyn.
scuzz
Czytacz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 17 sty 2008, o 02:01
Lokalizacja: Leżajsk

Postprzez Imper » 5 mar 2008, o 00:47

jesli remonto to z pewnoscia dwie rzeczy na bank... nowa uszczelka i planowanie glowicy koszt cos kolo 400zl moze troche mniej lub wiecej ale tak orientacyjnie to bedzie tyle a reszta sie okaze jak rozbierzesz silnik
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez KOLUMB » 5 mar 2008, o 16:18

Dzięki za odpowiedzi. Po wypłacie biorę sie ze znajomym mechanikiem za mój silnik i zobaczymy co tam z nim dokładnie sie dzieje... ;-)
Avatar użytkownika
KOLUMB
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 26 lut 2008, o 00:29
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez cyngiel » 5 mar 2008, o 19:15

Niekoniecznie to musi być uszczelka, prędzej pierścienie, uszczelniacze, lub gniazda zaworowe, ale oczywiście przy wymianie tego i tak wymienia się uszczelkę i najlepiej splanować głowicę. A na Twoim miejscu przy okazji takiego remontu zająłbym się portingiem głowicy i kolektorów - zawsze to jakieś dłubnięcie silnika poprawiające fabrykę :-)
cyngiel
Czytacz
 
Posty: 85
Dołączył(a): 1 paź 2007, o 17:30
Lokalizacja: Gostyń/Poznań

Postprzez Imper » 5 mar 2008, o 19:20

cyngiel, nie mzona wymienic uszczelki bez planowania glolwicy... a co do reszty kombinacji to tez sa zawsze jakies fundusze jakby nie patrzec poza tym samo przerobienie kolektora nie da nic musi byc sportowy uklad wydechowy zeby to mialo sens :) pozdro
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez cyngiel » 5 mar 2008, o 23:42

No tak zgadzam się, że jedna przeróbka wiąże się z drugą i następnymi żeby uzyskać już jakiś widoczny efekt, zasugerowałem tylko, od czego można zacząć przy okazji remontu, jak już głowica i tak będzie zdejmowana :-)
cyngiel
Czytacz
 
Posty: 85
Dołączył(a): 1 paź 2007, o 17:30
Lokalizacja: Gostyń/Poznań


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 47 gości