brak cieplego powietrza z nawiewow i wysoka temperatura

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

brak cieplego powietrza z nawiewow i wysoka temperatura

Postprzez andrzej4286 » 29 gru 2008, o 23:58

witam szukalem ale nie znalazlem konkretnej odpowiedzi do przed wczoraj wszystko bylo ok wczoraj samochod stal caly dzien a dzisiaj po odpaleniu i przejechaniu 3km silnik mial 110 stopni a z nawiewow nie lecialo wogole cieple powietrze i nie wiem czego to wina.po poludniu odpalilem samochod pochodzil tak 5min na wolnych obrotach i temperatura byla w normie i lecialo cieple powietrze z nawiewow. wieczorem powtorzylo sie to samo co rano wysoka tem. na silniku i zimne powietrze z nawiewu. i co to moze byc pomocy. moze to byc pompa wody?jak ja sprawdzic bez rozkrecania czego kolwiek. dodam ze to 1.8 gt
byle mk3 teraz mk4
Avatar użytkownika
andrzej4286
Badacz tematu
 
Posty: 168
Dołączył(a): 12 sie 2008, o 22:02
Lokalizacja: Grudza

brak cieplego powietrza z nawiewow i wysoka temperatura

 

Postprzez marcinkoz2910 » 30 gru 2008, o 00:04

andrzej4286, ja bym stawiał że termostat się nie otwiera lub tylko troszkę i jeździsz ciągle na małym obiegu i dlatego też nagrzewnica sie nie nagrzewa, ja bym wymienił termostat...
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez SotoM » 30 gru 2008, o 00:55

po 3min. za cholere nie osiągnie 110st...nie ma mozliwości nawet jak bedzie miał pompe zepsuta...
moja rada. pojedź na warsztat podepnij auto pod komp.diag. i porównaj wskazania czujnika temp. płyn chłodzącego. - systemowy ten na 4 piny to jest 2 w 1. ten czujnik podaje sygnał do ECU i temp. na zegar. porównaj sobie z komputerem jaka masz na zegarze a jaka pokaze ci komp...
bo to nie mozliwe aby auto po 3 minutach złapało 110st...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez mani51 » 30 gru 2008, o 07:42

marcinkoz2910 napisał(a):ja bym stawiał że termostat się nie otwiera lub tylko troszkę i jeździsz ciągle na małym obiegu i dlatego też nagrzewnica sie nie nagrzewa


nagrzewnica jest w małym obiegu więc jak by się termostat nie otwierał to ona i tak by się nagrzała

zrób tak jak pisze SotoM, z tym że nie wiadomo czy komputer coś pokaże bo tylko czasem tak masz więc trzeba podjechać na kompa jak będzie problem...SotoM, ma rację, silnik tak szybko się nie nagrzeje więc to tylko problem ze wskazaniem
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez rkowal » 30 gru 2008, o 10:39

pewnie coś ci przymarzło sprawdź w warsztacie temp. zamarzania płynu
rkowal
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 27 gru 2008, o 22:11
Lokalizacja: BISKUPIEC

Postprzez andrzej4286 » 30 gru 2008, o 11:31

nie po 3 minutach, tylko po przejechaniu trzech kilometrów tak się stało po raz pierwszy.
byle mk3 teraz mk4
Avatar użytkownika
andrzej4286
Badacz tematu
 
Posty: 168
Dołączył(a): 12 sie 2008, o 22:02
Lokalizacja: Grudza

Postprzez mani51 » 30 gru 2008, o 12:28

Powiem szczerze że wypowiedźrkowal, nie jest pozbawiona sensu bo jak masz wodę w układzie czy jakiś niepewny płyn to mogło się tak stać tym bardziej że rano i wieczorem kiedy temperatura jest poniżej zera

[ Dodano: 2008-12-30, 11:33 ]
http://www.golf3.pl/topics9/temp-140c-p ... t12719.htm

tu jest podobny temat a to uderzenie w krawężnik to czysty przypadek
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez andrzej4286 » 30 gru 2008, o 21:06

powiedzcie mi czy sie nie myle termostat jest w pompie wodnej?bo dzisiaj prubowalem i byl tez sam efekt temperatura rosla a z nawiewo nie lecialo wogole cieple powietrze. wiec wzielem sie do szukania przyczyny sprawdzilem czy moze nie sa zapchane weze na nagrzewnice i sa ok dmuchalem tez w rurki od nagrzewnicy i powietrze szlo bez oporow wiec rury i nagrzewnica sa ok wiec wziolem sie za pompe wody bo ona mi wydawala sie zepsuta po wyciagnieciu odkrecilem plastikowy kruciec i tam pokazal mi sie chyba termostat tak wnioskuje po wyglodzie chcac go sprawdzic czy sie otworzy zagotowalem wode i wrzucilem i ku mojemu zdziwieniu nie otworzyl sie woda miala ok 100 stopni wiec jest walniety. tylko mnie dziwi czemu nie grzala mi nagrzewnica :looka:
byle mk3 teraz mk4
Avatar użytkownika
andrzej4286
Badacz tematu
 
Posty: 168
Dołączył(a): 12 sie 2008, o 22:02
Lokalizacja: Grudza

Postprzez KristoF » 30 gru 2008, o 23:35

to nie jest wina termostatu.Problemem moze być rzeczywiście w płynie chłodzącym, że przymarza.Lepiej go wymien na nowy bo jak Ci zamarznie całkiem to rozmrozi silnik...i nie będzie wtedy śmiesznie. :-|
Dodatkowo tak jak radzi SotoM, może po prostu gdzieś czujnik temperatury ma zwarcie i wariuje- wilgoć mróz może to powodować takie wskazania, jeśli na zimnym silniku masz obroty rzędu 1000obr/min po tych 3 minutach (czy kilometrach) to jest dobrze nawet jak wskaźnik pokazuje te 110 stopni.Jeśli silnik się dławi lub dzieje się cokolwiek innego dziwnego na biegu jałowym po tych 3 minutach (czy km)
to znaczy że masz zamarznięty płyn.Jeśli jednak wszystko jest ok to czujnik sie kończy albo jego przewody...
Dla pewności jeśli nie wiesz kiedy był zmieniany i jaki jest płyn chłodniczy to go wymien, to nie kosztuje dużo a pozwoli oszczędzić wiele wiecej kasy i nerwów :-)

[ Dodano: 2008-12-30, 22:40 ]
jeśli sie nie otworzył termostast to rzeczywiście jest walnięty...

[ Dodano: 2008-12-30, 22:43 ]
nagrzewnica jest na małym obiegu wiec przy temperaturze 110 stopni to powietrze powinno aż parzyć, wymień sobie ten płyn...
Był Golf3- największy błąd mojego życia...
a teraz...
Elegancja, komfort , nienaganna jakość i aksamitnie pracujący silnik Millera ;]
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez andrzej4286 » 31 gru 2008, o 00:38

plyn wymienilem jeszcze wczoraj na nowy i bylo to samo i nie ma mowy zeby zamarzl ja stawiam na ten termostat jutro kupie nowy i zaloze koszt nie jest duzy a zawsze to nowe i tak mam wszystko rozkrecone do wymiany termostatu.

[ Dodano: 2008-12-30, 23:41 ]
mnie tylko dziwi ze z nagrzewnicy nie lecialo cieplo bo plyn byl goracy i weze z malego obiegu jak sprawdzalem. tez sprawdzalem czy pompa ma lopatki i sa cale bo podejzewalem ze pompa sie skonczyla.
byle mk3 teraz mk4
Avatar użytkownika
andrzej4286
Badacz tematu
 
Posty: 168
Dołączył(a): 12 sie 2008, o 22:02
Lokalizacja: Grudza

Postprzez mani51 » 31 gru 2008, o 08:55

a może to zbbieg okoliczności tzn jednocześnie padł Ci ten termostat i coś się posypało w sterowaniu nawiewem i nie przełącza się na ciepłe no bo jak węże w małym obiegu gorące a powietrze leci zimne to ja nie widzę innej możliwości
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez KristoF » 31 gru 2008, o 12:54

po 3 minutach czy 3 kilometrach przy tej temperaturze powietrza to raczej wątliwee żeby dostał takiej temperatury...
mani51, jest jeszcze jedna możliwośc dlaczego powietrze zimne->nagrzewnica zakamieniona...przerabiałem to w CLIo mojej mamy :-) z ta różnica że tam sie silnik nie przegrzewał...dziwny przypadek.
Zobaczymy czy pomogła Koledze ta wymiana termostatu ;-)
Był Golf3- największy błąd mojego życia...
a teraz...
Elegancja, komfort , nienaganna jakość i aksamitnie pracujący silnik Millera ;]
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości