Brak mocy :(

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Brak mocy :(

Postprzez PlanetTerror » 3 sie 2011, o 16:40

Miałem dzisiaj przygodę przy wyprzedzaniu. Wyprzedzałem TICO miałem koło 110km\h przycisnąłem gaz (doszło do 120) i zrównałem się z nim, i to wszystko na co było stać mojego GOLFika . Musiałem zrezygnować z manewru i wrócić za tico gdyż z naprzeciwka z za zakrętu pociskał TIR :hyhy: .
I w ogóle zauważyłem że strasznie powoli się buja od 120km\h w górę (a pedał w podłodze)
Miałem włączoną klimę, ale wątpię żeby to było powodem aż takiego spadku mocy .

Co może być przyczyną spadku mocy ??

1.8 90KM ABS Benzyna
PlanetTerror
Czytacz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 15 mar 2011, o 12:05
Lokalizacja: Wrocław

Brak mocy :(

 

Postprzez killah » 3 sie 2011, o 17:11

filt powietrza, filtr paliwa, przewody zapłonowe, świece, zapchany katalizator to pierwsze rzeczy które bym sprawdzł. Poszukaj na forum. Multum było tematów.
killah
 

Postprzez PlanetTerror » 3 sie 2011, o 17:56

killah napisał(a):filt powietrza, filtr paliwa, przewody zapłonowe, świece, zapchany katalizator to pierwsze rzeczy które bym sprawdzł.



Filtr powietrza - wymieniony
Świece - wymieniałem około 12tyś km temu
Kable WN - tak samo jak świece

Czyli pozostaje.
Filtr paliwa - fakt nigdy nie wymieniałem
Katalizator - co wtedy trzeba zrobić z zapchanym katalizatorem ?

PS Jakieś 600km temu wymieniałem rozrząd(pasek i rolkę) czy w tym może być przyczyna ?
PlanetTerror
Czytacz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 15 mar 2011, o 12:05
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez killah » 3 sie 2011, o 18:48

PlanetTerror napisał(a):
killah napisał(a):filt powietrza, filtr paliwa, przewody zapłonowe, świece, zapchany katalizator to pierwsze rzeczy które bym sprawdzł.



Filtr powietrza - wymieniony
Świece - wymieniałem około 12tyś km temu
Kable WN - tak samo jak świece

Czyli pozostaje.
Filtr paliwa - fakt nigdy nie wymieniałem
Katalizator - co wtedy trzeba zrobić z zapchanym katalizatorem ?

PS Jakieś 600km temu wymieniałem rozrząd(pasek i rolkę) czy w tym może być przyczyna ?


gdyby rozrząd przeskoczył to by raczej się objawiało szarpaniem silnika itp.
killah
 

Postprzez KristoF » 3 sie 2011, o 23:32

mógł się wałek pośredni przestawić i dzięki temu jest zły punkt zapłonu co powoduje spadek mocy i fajne zyżycie paliwa ;] jesli te objawy występowac zaczęły po wymianie rozrządu to najepiej to sprawdzić, czy znaki sa tak jak być powinny
Był Golf3- największy błąd mojego życia...
a teraz...
Elegancja, komfort , nienaganna jakość i aksamitnie pracujący silnik Millera ;]
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez PlanetTerror » 4 sie 2011, o 13:22

Spalanie jest w normie i po wymianie nie było słychać żeby silnik jakoś inaczej chodził .
PlanetTerror
Czytacz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 15 mar 2011, o 12:05
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez demson » 21 sie 2011, o 14:15

A czy może to być przepływomierz ?
Czy w ABS 1.8 był przepływomierz ??
Avatar użytkownika
demson
Czytacz
 
Posty: 117
Dołączył(a): 29 lut 2008, o 16:21
Lokalizacja: Legnica

Postprzez pablomed » 22 sie 2011, o 09:41

niema. Trzymaj się wątpliwości związanej z wymiana rozrządu, czyli sprawdź ustrawienia paska a potem koniecznie wyprzedzenie zapłonu lampą stroboskopowa. Bo w sumie nie napisałeś czy zmniejszenie mocy pojawiło się nagle, czy po prostu wcześniej zaraz po zmianie paksa tego nie zauważyłeś bo nie miałes okazji
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez sitek699 » 23 sie 2011, o 16:34

czy ma wplyw ustawienie zaplonu na spalenie ? mialem wyprzedzony a dzis troszke opoznilem i autko tak jaby zamulone co zrobic ps jeszcze mi szarpie nie wiem od czego :(
Wódka 25zł; Kieliszki 5zł ;spojrzenie matki gdy wracasz do domu nad ranem--bezcenne
moj-golf/bordowy-metalic-by-sitos-banditos-t23878.html
Avatar użytkownika
sitek699
Members
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 13 maja 2008, o 19:06
Lokalizacja: ...WPN...

Postprzez pablomed » 24 sie 2011, o 22:10

Kolego w czym, w jakim silniku to robisz. Przeważnie lekkie cofnięcie zapłonu o jakieś 3 stopnie w sosunku do zaleceń fabrycznych ma same pozytywne skutki ale nieznacznie odczuwalne. To taka rezerwa od fabryki żeby nie skończyć silnika od spalania stukowego przy wlaniu paliwa o za niskiej liczbie oktanowej.
Jeśli nie przekroczyłeś normy znacznie to szarpanie nie jest od tego.
O jeśli piszesz wyprzedzony - opóźniony to pisz konkretnie - ile stopni. A jeśli "na oko" to powodzenia - może się uda może nie.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez sitek699 » 25 sie 2011, o 10:11

wiec ustawiony na lampe zaplon byl wiec zaznaczylem cofnelem go i stal sie zamulony ponownie ustawilem jak byl zaznaczony i powrocilo do normy na tzn auto zwawsze :) lecz na cofnietym jak i wyprzedzonym auto szarpnie silnikiem golf 1.6 AEA
Wódka 25zł; Kieliszki 5zł ;spojrzenie matki gdy wracasz do domu nad ranem--bezcenne
moj-golf/bordowy-metalic-by-sitos-banditos-t23878.html
Avatar użytkownika
sitek699
Members
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 13 maja 2008, o 19:06
Lokalizacja: ...WPN...

Postprzez demson » 27 sie 2011, o 18:25

pablomed napisał(a):Trzymaj się wątpliwości związanej z wymiana rozrządu, czyli sprawdź ustrawienia paska a potem koniecznie wyprzedzenie zapłonu lampą stroboskopowa.

A czy przy wymianie paska i rolki rozrządu mogło się przestawić wyprzedzanie zapłonu ??

Nie znam się na tym, a w poniedziałek jadę do serwisu gdzie mi pasek zmieniali i nie wiem co tam im gadać.
Więc proszę o wyrozumiałość.
Avatar użytkownika
demson
Czytacz
 
Posty: 117
Dołączył(a): 29 lut 2008, o 16:21
Lokalizacja: Legnica


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google [Bot] i 45 gości