Brak przyczepnośći

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Brak przyczepnośći

Postprzez Maras271086 » 6 sty 2011, o 11:52

Hej
Nie wiedziałem w którym dziale to umieścić dlatego daje problem tutaj. Już od dłuższego czasu mam problem ze zrywaniem przyczepności. Zaznaczam jednak, że problem pojawił się jeszcze w czasie gdy miałem założone letnie opony i nie było nawet szklanki na drogach. Teraz jest coraz gorzej. Ledwie dodam gazu to obroty wskakują szybko silnik wyje a auto nie przyśpiesza. Jak odpuszczę gaz wtedy czuć że dopiero auto nabiera rozpędu tak że czuć, że przyczepność wraca. Nigdy nie miałem z tym problemu i za Chiny ludowe nie wiem co to może być. Jakieś pomysły???
Maras271086
Czytacz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 31 lip 2009, o 18:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

Brak przyczepnośći

 

Postprzez mroova » 6 sty 2011, o 11:55

W zimie (gdy jest ślisko) warto ruszać z 2 biegu. Dodatkowo opony pewnie nie są już 1szej młodości. No i ciężka noga też wchodzi w grę :P
Avatar użytkownika
mroova
Czytacz
 
Posty: 150
Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:22
Lokalizacja: Pszów
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez czaro » 6 sty 2011, o 11:57

Maras271086, a na pewno traci on przyczepność? Ktoś Ci patrzył czy koła buksują? Bo może jest tak że obroty wskakują a koła się w ogóle nie kręcą?
Avatar użytkownika
czaro
Members
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 16:37
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Maras271086 » 6 sty 2011, o 11:58

Opony mają dopiero 1 sezon (zimowe i letnie) do tego na każdym biegu jest ten problem, a nie mam specjalnie ciężkiej nogi. Tym bardziej że nie było z tym nigdy problemu a użytkuję gofra już 3 lata więc znam go trochę. Do tego pojawiło się to jakieś 4 miechy temu i z czasem jest tylko gorzej.

[ Dodano: 2011-01-06, 10:59 ]
Kręcą się, tym bardziej czujesz, że odpuszczając gaz auto łapie dopiero asfalt.
Maras271086
Czytacz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 31 lip 2009, o 18:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

Postprzez czaro » 6 sty 2011, o 12:00

No to nie wydaje mi się żeby na każdym biegu Ci buksował. Masz sprzęgło do wymiany- ślizga się.
Avatar użytkownika
czaro
Members
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 16:37
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Maras271086 » 6 sty 2011, o 12:02

A może kąty i zbieżność poszły? bo jakieś pół roku temu robili mi takie patałachy zbieżność, że 3 razy ją ustawiali i chyba nie do końca im sie udało.
Maras271086
Czytacz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 31 lip 2009, o 18:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

Postprzez czaro » 6 sty 2011, o 12:09

Ale zbieżność i kąty nic nie mają do tego że auto Ci się wkręca na obroty a do przodu nie idzie. No bo skoro sam piszesz że na każdym biegu tak masz to wątpię żeby na 5 biegu auto Ci traciło przyczepność. Przecież nie wszędzie masz lód żeby tak się mogło dziać. Poza tym piszesz że jeszcze zanim były śniegi tak Ci się zaczęło robić, a to już przy 90 km jest niemożliwością żeby na 5 biegu Ci mielił pod sobą.
Avatar użytkownika
czaro
Members
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 16:37
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez nitek » 6 sty 2011, o 12:38

Dla mnie sprzeglo jest do wymiany zobacz w ktorym momencie pedal sprzegla zaczyna ci brac jesli na koncowce to znaczy ze sprzeglo jest do wymiany
KONSERWACJA PODWOZIA ,SPAWANIE UKŁADÓW WYDECHOWYCH 691-123-441
Avatar użytkownika
nitek
Czytacz
 
Posty: 93
Dołączył(a): 22 mar 2009, o 18:04
Lokalizacja: Legnica

Postprzez sweetboy90 » 6 sty 2011, o 13:49

czaro napisał(a):jest niemożliwością żeby na 5 biegu Ci mielił pod sobą.

dokladnie... wez stan na jakims suchym podłożu i ruszaj tak jak zawsze ale niech ktos ci patrzy na kola czy sie kreca... tez stawiam na sprzeglo...
Avatar użytkownika
sweetboy90
Badacz tematu
 
Posty: 329
Dołączył(a): 21 maja 2009, o 19:51
Lokalizacja: Śrem Ostrowo

Postprzez czaro » 6 sty 2011, o 13:57

sweetboy90 napisał(a):wez stan na jakims suchym podłożu i ruszaj tak jak zawsze ale niech ktos ci patrzy na kola czy sie kreca...

Zasadniczo można to samemu wyczuć przecież bez żadnego problemu. Ale jak Ty do tej pory myślałeś że on Ci buksuje nawet na 5-tce to niech ktoś rzeczywiście Ci to sprawdzi stojąc obok.
Avatar użytkownika
czaro
Members
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 16:37
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Lucas » 7 sty 2011, o 11:02

czaro nie ma co sprawdzać inne rozwiązanie po prostu nie istnieje. W lecie na każdym biegu utrata przyczepności? O nie nie, na pewno nie prz 90 km. Macie rację to musi być sprzęgło. Najlepszy sposób na sprawdzenie czy ślizga jest taki, że przy np. 20 km/h wrzucić 3 bieg gaz do spodu i jak bedzie przyspieszal powoli to w porządku jak nie a obroty bedą szybko rosły to kicha, sprzegło ślizga. Ten sposób sprawdzenia wygląda mi właśnie tak jak opsiałeś cały swój problem. Drugi sposób: odpal auto, zaciągnij ręczny, wrzuć 3 albo 4 bieg dodaj troche gazu i powoli puszczaj sprzęgło. Jak sie udusi i zgaśnie to ok, a jak obroty beda szły do góry to sprzęgło pada. Mi się coś wydaje, że u Ciebie nie zgaśnie...
Avatar użytkownika
Lucas
Badacz tematu
 
Posty: 270
Dołączył(a): 4 maja 2008, o 10:53
Lokalizacja: Dębica

Postprzez terms » 13 sty 2011, o 23:55

Ja sprawdzałem sprzęgło z kolegą mechanikiem tak: ręczny, 1 , dajesz gazu, puszczasz sprzęgło, jak nie zgaśnie odrazu tylko podjedzie to wyrypane.
terms
Badacz tematu
 
Posty: 167
Dołączył(a): 11 lis 2009, o 14:15
Lokalizacja: Wrocław

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości