Brak zmiany zachowania silnika gdy odepnie się sonde

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Brak zmiany zachowania silnika gdy odepnie się sonde

Postprzez Massielo15 » 9 sty 2014, o 14:25

Witam, to mój kolejny post ponieważ ciągle walczę ze spalaniem mojego golfa 3 1.8 benzyna jednopunkt :-D . Przyuważyłem ze gdy odpale silnik i odepne kostke od sondy to nie ma zadnej reakcji silnika, czy to jest normalne? Odpinam i podpinam kostke a silnik ma takie same obroty i nic sie nie dzieje. Prosze o pomoc. Mam nadzieje ze duze spalanie powoduje właśnie zepsuta sonda. Jak natomiast moge ją sprawdzić>? mam miernik jak by co . Pozdrawiam
Massielo15
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 25 gru 2013, o 12:27
Lokalizacja: Sławno

Brak zmiany zachowania silnika gdy odepnie się sonde

 

Postprzez Imper » 9 sty 2014, o 15:13

najszybiej i najprosciej VAGiem w blokach pomiarowych sprawdzic jej wskazania. Jest masa opisow w sieci :)
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez pietrasiak2 » 9 sty 2014, o 15:42

Lambda do obrotów nic nie ma , wpinając i wypinając wtyczkę od niej tylko "ogłupiasz" sterownik , przez to wzrośnie Tobie jeszcze zużycie.
W szukajce na forum jest jak multimetrem pomierzyć sondę tylko musisz wiedzieć jaką masz . Jak Imper napisał można to też zdiagnozować Vagiem. Najdokładniejszy pomiar i działanie sondy jak i kata to analizator spalin :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez pawlacz » 9 sty 2014, o 17:29

Duze spalanie to znaczy ile?
1.8 pala DUUUUZOO
pawlacz
Czytacz
 
Posty: 133
Dołączył(a): 26 maja 2013, o 12:21
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez Imper » 9 sty 2014, o 18:06

z multimetrem to nawet bym sie na to nie porywal. Takim tanim miernikiem to mozesz sprwadzic tylko sama instalacje czy jest OK. Jak pisalem wczesniej VAG w reke i do dziela. Uzywajac funkcji VAG scope wszystko bedziesz mial ladnie na tacy. P.S. w przypadku odlaczenia wtyczki komputer ustawia jedna stala wartosc dla napiecia sondy (nie pamietam dokladnie wartosci), na pierwszy rzut oka ciezko zauwazyc roznice w pracy silnika
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez SilesiaKatowice » 9 sty 2014, o 23:32

dodam tylko, sonda nie zaczyna działać po nagrzaniu sie, a sprawdzić ją możesz po oporności, tylko wartości sprawdź kajś w zasobach google
Jak się bawić to się bawić dawke zwiększyć, turbo wstawić
Avatar użytkownika
SilesiaKatowice
Czytacz
 
Posty: 115
Dołączył(a): 23 paź 2012, o 09:55
Lokalizacja: Łaziska Górne

Postprzez pablomed » 10 sty 2014, o 01:17

Massielo15, prawidłowo działająca sonda wytwarza napięcie szybko zmieniające się od 0.2 do 0.8 V, zwykły miernik nie nadąży pokazywać tych zmian, dlatego potrzeba oscyloskopu, wskaźnika AFR (bywają tanie diodowe na allegro) albo programu diagnostycznego.
że praca silnika się nie zmienia - nie musi. Po odpaleniu jeśli masz zimny silnik to sonda nie działa do zagrzania i tak, a nawet na rozgrzanym od razu po odpięciu zmian możesz nie wysłuchać. Chciałem to w skrócie napisać żebyś nie miał mętliku bo sondy w golfie III są ogólnie jednakowe jednego typu nie musisz szukać rodzaju sondy, i nie będziesz mierzył oporności tylko patrzył na zmiany napięcia.
A przede wszystkim nie nastawiaj się że sonda jest winna bo nie wiesz nic poza tym że auto pali za dużo, trzeba dalej diagnozować bo milion rzeczy winnych może być oprócz sondy
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez redies » 11 sty 2014, o 18:18

piszesz kolego że milion rzeczy jest winna dużego spalania a więc jak możesz podaj jakieś mi tez się to przyda i nie mi myślę ;-)
honor&patria
Avatar użytkownika
redies
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 23 lis 2013, o 21:24
Lokalizacja: opolskie


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 19 gości

cron