Castrol Magnatec vs. Mobil Super S; 10W40

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez SotoM » 17 maja 2008, o 23:59

a ja zawsze lałem do swoich silników olej BP
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

 

Postprzez wazki21 » 18 maja 2008, o 02:29

Proponuję Ci wlać fullsyntetyka najlepiej 0W/40, 5W/40 z rodziny Castrola, Mobila 1, Valvoline i innych. Ewentualnie semisyntetyka 10W/40. Nie przejmuj się, nie rozszczelni Ci silnika, wręcz przeciwnie poprawi jego uruchamianie przy niskich temperaturach i poprawi jego smarowanie. Symbole 0W, 5W, 10W, 15W nie oznaczają gęstości oleju, jedynie to - przy jakich temperaturach silnik uruchamiany jest bez najmniejszych problemów, a więc odpowiedni: 0W -30C, 5W -25C, 10W -20C, 15W -15C. Natomiast liczby: /30, /40, /50, /60 - oznaczają jego gęstość i określają jego lepkość przy temperaturze 100 stopni C. Więc jeżeli Twój silnik jest juz troche wyeksploatowany, tzn. "bierze olej", i chcesz go troche doszczelnić to zastosuj olej o parametrach 5W/50, 5W/60 ewentualnie 10W/50, 10W/60...Wybór już należy do Ciebie.... Zwróć uwagę jeszcze na na klasyfikajcę jakościową oleju, tzn. np. CL - im wyższa litera ta druga, tym olej ma lepsze dodatki uszlachetniające. Jest jeszce kilka innych czynników majacych wpływa na dobór oleju do silnika, ale te są jakby najbardziej istotne. I pamiętaj nie mieszaj olejów innych producentów...

[ Dodano: 2008-05-18, 02:31 ]
Proponuję Ci wlać fullsyntetyka najlepiej 0W/40, 5W/40 z rodziny Castrola, Mobila 1, Valvoline i innych. Ewentualnie semisyntetyka 10W/40. Nie przejmuj się, nie rozszczelni Ci silnika, wręcz przeciwnie poprawi jego uruchamianie przy niskich temperaturach i poprawi jego smarowanie. Symbole 0W, 5W, 10W, 15W nie oznaczają gęstości oleju, jedynie to - przy jakich temperaturach silnik uruchamiany jest bez najmniejszych problemów, a więc odpowiedni: 0W -30C, 5W -25C, 10W -20C, 15W -15C. Natomiast liczby: /30, /40, /50, /60 - oznaczają jego gęstość i określają jego lepkość przy temperaturze 100 stopni C. Więc jeżeli Twój silnik jest juz troche wyeksploatowany, tzn. "bierze olej", i chcesz go troche doszczelnić to zastosuj olej o parametrach 5W/50, 5W/60 ewentualnie 10W/50, 10W/60...Wybór już należy do Ciebie.... Zwróć uwagę jeszcze na na klasyfikajcę jakościowią oleju, tzn. np. CL - im wyższa litera ta druga tym olej ma lepsze dodatki uszlachetniające. Jest jeszce kilka innych czynników majacych wpływa na dobór oleju do silnika, ale te są jakby te najbardziej istotne. I pamiętaj nie mieszaj oleju innych producentów...
wazki21
Czytacz
 
Posty: 100
Dołączył(a): 19 lut 2008, o 15:08
Lokalizacja: OPOLSKIE

Postprzez tsubasa1982 » 18 maja 2008, o 07:55

ja mialem castrola połsyntetyka efekt wypłukany silnik,przetarte tłoki o reszcie nie wspomne.lej mobila mineralnego.wiem co mowie.a to ze masz przebieg 70 tys to nic nie znaczy.silnik nie jest tej generacji co oleje.takiego pólsyntetyka to mozesz lac do golfa 4.pozdro
Avatar użytkownika
tsubasa1982
Badacz tematu
 
Posty: 162
Dołączył(a): 12 kwi 2008, o 15:08
Lokalizacja: Gołańcz

Postprzez wazki21 » 18 maja 2008, o 14:14

Dodam jeszcze, żebyś posprawdzał sobie przy doborze oleju dokładnie karty produktów danego oleju i porównał sobie je z olejami innych producentów. Zwróć szczególną uwagę na lepkość oleju, a nie na jego gęstość (w tym wypadku gęstość rozumuje się jako ciężar właściwy). Zobaczysz, że niektóre oleje np. 0W/40, 5W/40, 10W/40, 15W/40 mają bardzo zbliżoną do siebie lepkość. Wspominałeś, że twój silniczek ma nabite ok 70 tyś. więc szkoda by było go zalewać jakimś mineralem. Tylko nie wlewaj oleju o lepkośći xW/30 bo wtedy to możesz go faktycznie rozszczelnić. Dla przykładu podam, że miałem kiedyś golfika 1 zalewanym przez poprzedniego właściciela mineralem, zalałem połsyntetyka i auto śmiga po dziś dzień bez większych remontów, a nabite ma sporo jak na 26 letnie auto....
wazki21
Czytacz
 
Posty: 100
Dołączył(a): 19 lut 2008, o 15:08
Lokalizacja: OPOLSKIE

Postprzez holden-77 » 19 maja 2008, o 22:45

Dzięki wazki21 za zaangażowane wypowiedzi! :) Na pewno się przydadzą. W sobotę wymianiam pasek rozrządu u mechnika i potem już samodzielnie olej i oczywiście filtr. Pozdrawiam!
holden-77
Czytacz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 2 mar 2008, o 17:13
Lokalizacja: Poznań

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości