Chyba gaśnie podczas jazdy

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez l.ptutaj » 1 kwi 2009, o 18:16

To będę obczajał. A jeżdżenie z taką "usterką" to bardzo źle?? Może się coś bardziej zwalić??
l.ptutaj
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 17:47
Lokalizacja: Rzeszów

 

Postprzez morsdicti » 1 kwi 2009, o 18:21

no jak silnik Ci nie gasnie to nic się nie zepsuje (raczej) :) ja trzy miesiące jeździłem z tym, że mi gasł na amen ..... środek skrzyżowania a on gasł i zero reakcji na kręcenie kluczykiem (podłączyłem więc elektrozawór w pompie na krótko) i tak jeździłem nawet bez zapłonu silnik i tak nie gasł :) bo niby jak ... ale nie ma co porównywać Twojego silnika do mojego he bo to całkiem różna technika działania he i u mnie elektronika to ... kabel idący od akumulatora :P i więcej tam elektorniki nie ma he
morsdicti
Members
 
Posty: 625
Dołączył(a): 1 lis 2008, o 23:55
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez l.ptutaj » 1 kwi 2009, o 18:29

Aha. To w sumie nie wiem czy bym go odpalił jak by mi zgasł na skrzyżowaniu. Do tej pory zdarzało się podczas jazdy. No i w sumie nie było żadnego szarpnięcia ani nic. Kontroli się zapaliły zgasły a auto jechało w tej chwili bez zmian. Powinny być jakieś obiawy mechaniczne podczas gaśnięcia w czasie jazdy??

Acha i kiedy się to działo to jechałem z małą prędkością około 20 max 30 km/h
l.ptutaj
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 17:47
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez morsdicti » 1 kwi 2009, o 22:37

ja CI powiem tak ... czujnik halla zbiera sygnał dotyczący kąta położenia wału korbowego i na tej podstawie szacuje .... oblicza .... prędkość obrotową silnika ... i w sumie jeżeli on coś się pierdzieli i zbiera złe dane i złe dane wysyła do komputera to objaw mechaniczny jest taki, że po zgaśnięciu silnika musisz odczekać dłuższą chwilę aż cały układ się rozmagnesuje (bo czujnik halla to po prostu płytka z jakiegoś tam tworzywa ... nie pamiętam jakiego nie chodziłem na fizykę he która współdziała z magnesem) ... jeżeli nie masz takiego objawu to raczej nie czujnik ja bym cały czas obstawiał ten moduł centralnego i zapłonu ... nie wiem jak jest w benzynie ale np: w dieslu takim jak mój jeżeli dopływ paliwa jest otwarty to i bez akumulatora i całkowicie bez prądu bez zapłonu itd silnik dalej pracuje w benzynie natomiast pewnie nie ;) sprawdź kostkę a potem moduł ...
morsdicti
Members
 
Posty: 625
Dołączył(a): 1 lis 2008, o 23:55
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez BboyBulli » 2 kwi 2009, o 19:24

Witam podpinam się do tematu i chciałem zapytać czy ten moduł zapłonu i centralnego to w golfach było montowane seryjnie?Mam silnik 1.6 AEE i szukam też przyczyny gaśnięcia auta podczas jazdy i podczas postoju.U mnie w golfie mam mały guzik zaraz koło bezpieczników tzn troszkę wyżej, mechanik mówił że to jest jakieś zabezpieczenie.Gdy naciskam ten przycisk(niestety rozebrany, złączyłem dwa kable które szły do tego przycisku)to nachwilkę piknie alarm a potem 3 razy awaryjne się mrógną 3 razy.Ma ktoś podobną rzecz w swoim Golfie bo walczę z tym gaśnięciem już 2 miechy i już kilku mechaników się nad tym głowi i nic a wymieniłem kilka rzeczy(pompa paliwa, przepustnica, kable WN, filtr paliwa)i dalej to samo.Proszę o wytłumaczenie na czym może polegać ta rzecz która jest u mnie jeżeli ktoś wie lub ma coś podobnego.Dzięki.
BboyBulli
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 15 sty 2009, o 14:42
Lokalizacja: Kraków

Postprzez morsdicti » 3 kwi 2009, o 11:51

Ano tzw. "złodziej" czyli te śmieszne odcięcia zapłonu i różne magnetyzery na dopływie paliwa he to też główna przyczyna gaśnięcia auta .... nie kombinuj przy guziku tylko idz po kablu tam gdzie to odcięcie zamyka CI dopływ albo prądu albo paliwa .... najprawodobniej masz do elektrozaworu zatrzymania poprowadzony ten kabel i tam wpięty w instalacje ... podłącz to tak jak było fabrycznie i obejdziesz to odcięcie .... ja np: miałem co dziwne he zrobione to właśnie przy module alarmu i zapłonu za włącznikiem świateł (był obwód zamykający przy niebieskim i czarnym kablu) i potem od tego jeszcze dodatkowo do zaworu w pompie też szedł kabel i tam był rozcięty fabryczny kabel (tylko plus idzie do zaworu) i w niego wpięty ten od " złodzieja " ....
morsdicti
Members
 
Posty: 625
Dołączył(a): 1 lis 2008, o 23:55
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez BboyBulli » 3 kwi 2009, o 16:12

Aha.I tak się mechanik za to weźmie bo auto u niego stoi już 3 dzień i dalej kombinuje.Dzięki za info podsunę mu ten pomysł.A da się to zdjąć całkowicie?
BboyBulli
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 15 sty 2009, o 14:42
Lokalizacja: Kraków

Postprzez morsdicti » 4 kwi 2009, o 00:03

no jasne że da .... :) jak to ktoś założył po fabryce to i w sposób odwrotny do założenia da się zdjąć :) tylko tu trzeba raczej elektronika niż mechanika he he
morsdicti
Members
 
Posty: 625
Dołączył(a): 1 lis 2008, o 23:55
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez BboyBulli » 4 kwi 2009, o 00:22

Rozumiem.Zobaczymy czy jeszcze to tego przyczyna bo ja się zdałem na mechanika i zostawiłem mu auto na kilka dni, jak on tego nie zrobi to zawiozę do elektronika.W sumie walczę już trochę z tym i ten mechanik też i dalej nie mogą sobie poradzić.

[ Dodano: 2009-04-17, 18:54 ]
Niestety to nie była wina zabezpieczenia.W serwisie Boscha nie zdołali usunąć tego problemu bo na zimnym silniku auto jeździło więc zawiozłem auto do serwisu VW tak po podłączeniu pod komputer, widać bardziej profesjonalny, wykazało błąd czujnika halla.Ktoś na forum tłumaczył że czujnik ten ma błąd na wyłączonym silniku a po uruchomieniu silnika błąd powinien zniknąć jeżeli nie znika to znaczy że czujnik jest zepsuty, mylę się czy nie poprawcie mnie jak coś.Niestety w serwisie to nie jest tania robota bo z Niemiec sprowadzają czujnik wraz z aparatem zapłonowym i cały koszt zabawy to jakieś 1200zł.Wiec to chyba na tyle w sumie chciałem wcześniej wymienić ten czujnik ale zdawałem się na porady i wiedzę innych mechaników.A o czujniku wyczytałem na forum i napisałem wiadomość do jednego z użytkowników forum który mi trochę podpowiedział.
BboyBulli
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 15 sty 2009, o 14:42
Lokalizacja: Kraków

Postprzez l.ptutaj » 26 kwi 2009, o 08:17

Witam Ponownie. Wymieniłem wkład stacyjki i już po problemie. Dzięki za porady.
l.ptutaj
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 17:47
Lokalizacja: Rzeszów

mi gasnie od roku

Postprzez marcin77 » 2 maja 2009, o 08:00

mi samochod gasnie od okolo roku wymienilem juz chyba wszystkie czesci i dalej nic mechanicy rozkladaja rece nikt nic nie wie ale o alarmie nigdy nie bylo mowy moze to jest wlasnie przyczyna
marcin 77
marcin77
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 1 lip 2008, o 07:36
Lokalizacja: wloclawek

Postprzez BboyBulli » 8 maja 2009, o 12:50

Wymieniales czujnik halla?
BboyBulli
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 15 sty 2009, o 14:42
Lokalizacja: Kraków

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 61 gości