Ciekawy pomysł na silnik.

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez PiJey88 » 21 gru 2011, o 13:08

nie widziałem jeszcze mk3 z 2.0 T FSI z mk5/mk6 GTI
było by ciekawie, projekty z VR6 czy VR6T to nic nowego, 1.8T też już było, 1.4 TSI to szału nie zrobisz, chcesz coś nietypowego co zrobi zamieszanie to szukaj czegoś powyżej 2 litrów, najlepiej nie występujące w golfie, np coś z audi, moze 2.2 turbo z S2 ? o V6 czy V8 zapomnij, bo sie nie zmieści z przodu, chyba ze przerobisz całą bude :zdziwko:
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

 

Postprzez BigosWWO » 21 gru 2011, o 13:10

PiJey88 napisał(a):nie widziałem jeszcze mk3 z 2.0 T FSI z mk5/mk6 GTI
było by ciekawie, projekty z VR6 czy VR6T to nic nowego, 1.8T też już było, 1.4 TSI to szału nie zrobisz, chcesz coś nietypowego co zrobi zamieszanie to szukaj czegoś powyżej 2 litrów, najlepiej nie występujące w golfie, np coś z audi, moze 2.2 turbo z S2 ? o V6 czy V8 zapomnij, bo sie nie zmieści z przodu, chyba ze przerobisz całą bude :zdziwko:


znasz może ceny tych silników ? :D
BigosWWO
Czytacz
 
Posty: 30
Dołączył(a): 13 lut 2011, o 13:25
Lokalizacja: Wejherowo | Rumia

Postprzez PiJey88 » 21 gru 2011, o 13:16

w 20000 sie zmieścisz, hehe, nie mam pojęcia, nie są to 1.6 po 500 zł za słupek, ale myslę ze wiece niz 10k nie kosztują, co silnik to inna cena trzeba szukać, dzwonić i pytać
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Snejk18 » 21 gru 2011, o 13:23

Snejk18 napisał(a):no to czytam i co mam do wyboru ? 90koni lub 115 ? nie nie nie.
a na przykład w nowy srokach są silnki 160konne i więcej

To chyba nie przeczytałeś dokładnie...

Najnowszy silnik Volkswagena – 1,4 TSI (technologia FSI i twincharger) o mocy 170 KM, powstał właśnie dzięki połączeniu dwóch systemów doładowania (turbosprężarka i kompresor) z technologią bezpośredniego wtrysku paliwa FSI.
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez BigosWWO » 21 gru 2011, o 13:24

a znane są wam może koszty oraz raporty spalania ?
BigosWWO
Czytacz
 
Posty: 30
Dołączył(a): 13 lut 2011, o 13:25
Lokalizacja: Wejherowo | Rumia

Postprzez Snejk18 » 21 gru 2011, o 13:37

Z kolei w wyższych zakresach obrotów, 1,4 TSI utrzymuje dynamikę przewyższającą tą znaną z turbodoładowanych silników wysokoprężnych. Maksymalne obroty osiągają wartość ponad 7.000 na minutę. Wszystko to przy spalaniu rzędu 7,2 l / 100 km (20% mniej w porównaniu do wolnossącego silnika o tej samej mocy). Przy spokojnej jeździe twincharger spala jedynie 5,9l


Tylko nie jestem pewien, czy to są dane producenta, czy dane wyciągnięte z własnych doświadczeń.

Jeśli chodzi o koszty, to musisz poszukać jakichś rozbitków, bo kupno nowego byłoby chyba trochę zbyt kosztowne...
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez arthorius » 21 gru 2011, o 13:51

Przed zakupem silnika TSI polecam zadzwonić lub podjechać do serwisu Skody czy VW i zapytać jakiegoś mechanika jak wygląda sprawa z tymi silnikami odnośnie łańcuszka rozrządu.

Tutaj potwierdzenie moich słów i tego co oglądałem w TVN Turbo w programie Turbo Kamera czy Raport Specjalny nie pamiętam dokładnie. W każdym razie ten program co mówią o problemach kierowców z autami i walce z koncernem o wymianę czegokolwiek.

http://www.auto-swiat.pl/1-silnik-14-ts ... i-awariami
Ostatnio edytowano 21 gru 2011, o 13:55 przez arthorius, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
arthorius
Badacz tematu
 
Posty: 311
Dołączył(a): 7 lip 2011, o 11:51
Lokalizacja: Centrum

Postprzez BigosWWO » 21 gru 2011, o 13:52

tylko znajdź teraz rozbitka, którego właściciel odsprzeda Ci kompletny silnik wraz z osprzętem, i módl się żeby silnik przy tym nie był uszkodzony.

rozmawiamy tutaj o szczęściu czy o mega życiowym farcie ? :D

[ Dodano: 2011-12-21, 12:53 ]
arthorius napisał(a):Przed zakupem silnika TSI polecam zadzwonić lub podjechać do serwisu Skody czy VW i zapytać jakiegoś mechanika jak wygląda sprawa z tymi silnikami odnośnie łańcuszka rozrządu.


ok, dzięki wielkie. wgl muszę się zaznajomić w kwestii tego silnika. spalanie mnie po prostu zaszokowało.
BigosWWO
Czytacz
 
Posty: 30
Dołączył(a): 13 lut 2011, o 13:25
Lokalizacja: Wejherowo | Rumia

Postprzez arthorius » 21 gru 2011, o 13:58

Cytat z tego linka co podałem:

Niestety, Volkswagen nieco pospieszył się z wdrożeniem jednostki 1.4 TSI do produkcji wielkoseryjnej. Efekt? Duża liczba problemów. W starszych egzemplarzach (głównie z lat 2007-08) dość szybko rozciąga się łańcuch rozrządu. Problem dotyczy przede wszystkim wersji 140- i 170-konnej. Niektórzy mechanicy twierdzą co prawda, że można przedłużyć żywot napędu rozrządu, stosując rzadszy olej i zmieniając go co 15 tys. km, a nie – jak sugeruje producent – co 30 tys. km.

Warto wspomnieć także o wadliwych napinaczach łańcucha oraz przestawiaczach faz (tzw. wariatory). W tym przypadku o usterce poinformuje nas charakterystyczne „dieslowskie” klekotanie, wyraźnie słyszalne np. porannym po uruchomieniu zimnego silnika.


Poczytajcie zaczerpnijcie opinii w serwisach i podejmujcie decyzje. Możliwe że wszystkie bolączki zostały usunięte.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
arthorius
Badacz tematu
 
Posty: 311
Dołączył(a): 7 lip 2011, o 11:51
Lokalizacja: Centrum

Postprzez BigosWWO » 21 gru 2011, o 13:59

arthorius napisał(a):Cytat z tego linka co podałem:

Niestety, Volkswagen nieco pospieszył się z wdrożeniem jednostki 1.4 TSI do produkcji wielkoseryjnej. Efekt? Duża liczba problemów. W starszych egzemplarzach (głównie z lat 2007-08) dość szybko rozciąga się łańcuch rozrządu. Problem dotyczy przede wszystkim wersji 140- i 170-konnej. Niektórzy mechanicy twierdzą co prawda, że można przedłużyć żywot napędu rozrządu, stosując rzadszy olej i zmieniając go co 15 tys. km, a nie – jak sugeruje producent – co 30 tys. km.

Warto wspomnieć także o wadliwych napinaczach łańcucha oraz przestawiaczach faz (tzw. wariatory). W tym przypadku o usterce poinformuje nas charakterystyczne „dieslowskie” klekotanie, wyraźnie słyszalne np. porannym po uruchomieniu zimnego silnika.


Poczytajcie zaczerpnijcie opinii w serwisach i podejmujcie decyzje. Możliwe że wszystkie bolączki zostały usunięte.


świetny wpis ! dzięki wielkie.

[ Dodano: 2011-12-21, 13:43 ]
mam pytanie. czy silnik 2.0 DSG to nie jest czasem automat skrzynia biegów ?
BigosWWO
Czytacz
 
Posty: 30
Dołączył(a): 13 lut 2011, o 13:25
Lokalizacja: Wejherowo | Rumia

Postprzez Snejk18 » 21 gru 2011, o 18:00

BigosWWO napisał(a):DSG

DSG to jest automat z możliwością ręcznej zmiany biegów.

tu masz co prawda w T5 TDI ale skrzynia jest taka sama. Zobacz jak szybko zmienia biegi

http://www.golf3.pl/topics20/ciekawy-po ... htm#337027

[ Dodano: 2011-12-21, 17:03 ]
Passat 2.0 TDI
http://www.youtube.com/watch?v=0V0iSarh ... re=related
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez BigosWWO » 23 gru 2011, o 21:24

coś wolno się rozpędzał jak na 170ps.... ;D
BigosWWO
Czytacz
 
Posty: 30
Dołączył(a): 13 lut 2011, o 13:25
Lokalizacja: Wejherowo | Rumia

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

cron