Cieknie olej przy pasku rozrządu co to?

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Cieknie olej przy pasku rozrządu co to?

Postprzez RADNY » 3 lis 2008, o 11:24

Witam Panowie proszę o pomoc w zgadnieniu silnik w miejscu pod świecami po lewej stronie tak gdzie pasek rozrządu lekko się poci i widać plamki oleju. co to może być, co można zrobić?? czy to poważne? mam nadzieję że ktoś wie oco chodzi. pozdrawiam. mam silnik benzynowy, może dlatego że mi złego oleju wlali i jest rzadki ale to są moje teorie. proszę o porady.
Ostatnio edytowano 6 lis 2008, o 12:59 przez RADNY, łącznie edytowano 1 raz
RADNY
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 30 sty 2008, o 12:38
Lokalizacja: POMORSKIE

Cieknie olej przy pasku rozrządu co to?

 

Postprzez niuteq » 3 lis 2008, o 12:19

pewnie jak dobrze pamietam to chodzi o uszczelniacz na walku, wymien i bedzie po sprawie lepiej zrobic to za wczasu bo jak bedzie mocno leciec to moze spowodowac przeskoczeniem paska rozrzadu.
niuteq
Czytacz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 19 maja 2008, o 08:59
Lokalizacja: Pyrzyce

Postprzez Reiven » 3 lis 2008, o 13:58

wymień uszczelniacz na walku rozrządu i na wałku pośrednim.
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez RADNY » 3 lis 2008, o 17:56

A DROGA TAKA PRZYJEMNOŚĆ??
RADNY
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 30 sty 2008, o 12:38
Lokalizacja: POMORSKIE

Postprzez pablomed » 3 lis 2008, o 18:42

Usczelniacze po kilkanaście zeta wszystkie 3 jednakowe. Trzy bo trzeci jest na wale i póki nie zdejmą osłony paska nie będzie wiadomo który z trzech leje. Pasek rozrzuca olej więc nawet jak na wale cieknie to plama może być widcozna u góry - to jest typowe miejsce gdzie ona się pojawia.
Robocizna - ze 2 godziny, zależy jak drogi warsztat wybierzesz.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez KristoF » 5 lis 2008, o 17:25

leje się z góry.przy kole wału rozrządu.Pasek nic nie ma prawa rozrzucić(chyba że kurz)z tego względu że jest z obu stron obudowany osłoną.
Jednak dla pewności i spokojności lepiej wymienić od razu wszystkie 3 uszczelniacze, przynajmniej będzie spokój na jakiś czas i jedna robota a nie kilka ;-)
Był Golf3- największy błąd mojego życia...
a teraz...
Elegancja, komfort , nienaganna jakość i aksamitnie pracujący silnik Millera ;]
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez pablomed » 5 lis 2008, o 21:40

krissmysticblau napisał(a):Pasek nic nie ma prawa rozrzucić(chyba że kurz)z tego względu że jest z obu stron obudowany osłoną.
pod którą znajdują się również wszystkie trzy wymienione simeringi, i ewentualnie ten olej....
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez KristoF » 5 lis 2008, o 21:54

simeringi są wciśnięte do bloku silnika na dole i do głowicy na górze.Ale tak mysląc obrazowo i przestrzennie wydaje mi się że możesz miec poniekąd rację.Jak będzie walnięte dolne uszczelnienie to pasek bedzie roznosił olej ale jak będzie górne albo z wałka pośredniego to nie będzie roznosił, tylko będzie sie lało po silniku.
Szacunekpablomed,
pozdr ;-)
Był Golf3- największy błąd mojego życia...
a teraz...
Elegancja, komfort , nienaganna jakość i aksamitnie pracujący silnik Millera ;]
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez pablomed » 5 lis 2008, o 22:45

krissmysticblau, spoko, ja mam w tym samym miejscu ufajdane, zmieniłem simering na wałku rozrządu, na wałku pośrednim (ty nie masz go) i dalej cieknie z wału i plama jest u góry. Nie mam narzędzi na tyle solidnych żeby odkręcić śróbe mocującą kółko do wału więc na razie olałem to. Apropo ktoś wie czym cholera tą śróbę odkręcić i jak?
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez mani51 » 5 lis 2008, o 23:28

pablomed napisał(a):Apropo ktoś wie czym cholera tą śróbę odkręcić i jak?


chodzi Ci o tą dolną od wału korbowego? Cóż, ja poradziłem sobie z nią tak - klucz nasadkowy (u mnie 19) uchwyt bez grzechotki i młotek...z tym że motek jest tu najważniejszy żeby wziąć śrubę z "zaskoczenia" :-P . Dodatkowo wrzucam 5 co by zablokować wał
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez Reiven » 6 lis 2008, o 11:30

Może głupia porada ale ja to robię pneumatem. A jak nie mam to płasko oczkowa 19 i młotek.
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Dam88 » 6 lis 2008, o 16:43

Ja mam to samo bylem u mechanika ale kazal mi kupic jeden zimering, a wy tu piszecie o 3? wymiana jednego nie pomoze?
Papier ścierny: kilka złotych, Golf mk3: kilka tysięcy złotych, ścierać z niego lakier -> Bezcenne :)

>>mk3 abd by Dam88 <<
Avatar użytkownika
Dam88
VIP
 
Posty: 631
Dołączył(a): 25 gru 2007, o 16:43
Lokalizacja: Swarzędz

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości