ciężko pali, gaśnie

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

ciężko pali, gaśnie

Postprzez Górsky » 11 lis 2010, o 01:33

Mam problem z Golfem 3 2.0 8V (AGG) bez LPG. Objawy: Czasami ciężko odpala, żeby odpalił trzeba dodać gazu; czasami odpali, ale potem zaraz gaśnie (trzeba trzymać gaz, żeby nie zgasnął przez jakąś chwile(15-30s.) lub od razu jechać i po chwili już chodzi normalnie); czasem odpali normalnie, ale obroty ma niskie (ok.600obr). Zdarza się też tak, że odpala bez problemu i wszystko jest OK. Nie wiem czy to też może mieć coś wspólnego, ale przy przyśpieszaniu w granicach 3000obr tak jakby go na 1-2sekundy przymuliło i potem dalej przyśpiesza. Kable WN, świece, kopułka, palec, czujnik halla wymienione. Vag nie pokazuje żadnych błędów. Co może być przyczyną takiego zachowania??może coś z cewką, pompa paliwa, albo zapłon źle ustawiony??
Avatar użytkownika
Górsky
Czytacz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 7 maja 2009, o 07:12
Lokalizacja: Łaziska Górne

ciężko pali, gaśnie

 

Postprzez v1rooz » 11 lis 2010, o 02:00

a jak cewka zaplonowa wyglada ? filtr paliwa moze byc przymulony
v1rooz
Members
 
Posty: 959
Dołączył(a): 21 lip 2009, o 21:22
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez trollu » 11 lis 2010, o 02:13

jakby filtr paliwa był przypchany to by raczej nie wkręcał się powyżej jakichs obrotów, bo brakowało by mu paliwa. Coś z zapłonem na moje oko. A to gaśnięcie i ciężkie odpalanie to może coś z przepustnicą?
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez v1rooz » 11 lis 2010, o 09:44

nie koniecznie, napisal ze w granicach 3tys obrotow ma przymulke auta ja mialem podobnie i zmiana filtru na bosha zmienila sprawe.
v1rooz
Members
 
Posty: 959
Dołączył(a): 21 lip 2009, o 21:22
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez Górsky » 11 lis 2010, o 11:47

spróbuje załatwić od kogoś na podmianę cewkę zapłonową i zobaczę jakie będą efekty. Filtr paliwa też wymienię, bo to nie są duże koszta.
A byłem ostatnio u mechanika tak podpytać co to może być, to mi powiedział, że to mogą być początki umierającej pompy paliwa. Ale trochę mi to nie pasuje, bo wydaje mi się, że jakby było coś z pompą to by były problemy w całym zakresie obrotów, bo by mu paliwa brakowało.
Avatar użytkownika
Górsky
Czytacz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 7 maja 2009, o 07:12
Lokalizacja: Łaziska Górne

Postprzez pablomed » 11 lis 2010, o 23:55

Dużo wymieniłeś a czujnik temperatury? Zmierz mu opory omomierzem, popraw wtyczkę może brudna
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Górsky » 12 lis 2010, o 00:39

pablomed napisał(a):Dużo wymieniłeś a czujnik temperatury? Zmierz mu opory omomierzem, popraw wtyczkę może brudna


jakie wskazania powinien pokazać omomierz jeśli czujnik jest dobry/uszkodzony??

dzisiaj się jeszcze dokładnie przyjrzałem temu i na ciepłym silniku jak się doda gazu to odpali od razu, a bez dodawania gazu nie chce zaskoczyć. Zauważyłem też, że przed odpaleniem jak kilka razy (3-4) przekręce kluczyk w pozycje zapłonu(tak, żeby pompa paliwa zadziałała) i wyłącze, to po tym którymś razie auto odpali bez dodawania gazu. Natomiast na zimnym silniku dalej jest tak, że przez chwilę trzeba trzymać na gazie, żeby nie zgasło(tak jakby ssania nie było).
Avatar użytkownika
Górsky
Czytacz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 7 maja 2009, o 07:12
Lokalizacja: Łaziska Górne

Postprzez jerro » 13 lis 2010, o 22:26

...jakie wskazania powinien pokazać omomierz jeśli czujnik jest dobry...


Czujnik temperatury
Styki Temp. Rezystancja/ Ohm
1 i 3 / 0 oC / 5000 - 6500
1 i 3 / 10 oC / 3350 - 4400
1 i 3 / 20 oC / 2250 - 3000
1 i 3 / 30 oC / 1500 - 2000
1 i 3 / 40 oC / 950 - 1400
1 i 3 / 50 oC / 700 - 950
1 i 3 / 60 oC / 540 - 675
1 i 3 / 70 oC / 400 - 500
1 i 3 / 80 oC / 275 - 375
1 i 3 / 90 oC / 200 - 290
1 i 3 / 100 oC / 150 - 225

Zwarcie na stykach będzie odbierane przez sterownik jako "silnik rozgrzany" i nie załączy ssania
jerro
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 29 wrz 2007, o 16:33
Lokalizacja: K-Koźle

Postprzez kamyk212121 » 14 lis 2010, o 13:56

kazdy golf ma taki czujnik??? temp z 4 pinami??? gdzie on jest
kamyk212121
Badacz tematu
 
Posty: 201
Dołączył(a): 22 lut 2010, o 20:02
Lokalizacja: Płock/Gąbin

Postprzez v1rooz » 14 lis 2010, o 14:44

kamyk212121, ty masz silnik 2,0 widze wiec masz dwa czujniki po 2 piny.

w 1,8 jest 4 pinowy,.
v1rooz
Members
 
Posty: 959
Dołączył(a): 21 lip 2009, o 21:22
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez kamyk212121 » 15 lis 2010, o 22:16

a powiedzcie mi gdze te czujniki są??:) jeden koło odmy zapewne a drugi??? najlepiej jakieś foto 2.0 16V abf ko wczesniej załozyłęm temat i nie mam tych czujników jeden znalazłem drugiegio za rzaden pierun
kamyk212121
Badacz tematu
 
Posty: 201
Dołączył(a): 22 lut 2010, o 20:02
Lokalizacja: Płock/Gąbin

Postprzez Górsky » 15 lis 2010, o 22:52

czujnik temperatury wymieniony i jak narazie auto odpala bez problemu :super:
dzięki za pomoc :ok:
Avatar użytkownika
Górsky
Czytacz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 7 maja 2009, o 07:12
Lokalizacja: Łaziska Górne

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 21 gości