Ciśnienie na garach

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Ciśnienie na garach

Postprzez guma » 13 mar 2010, o 20:48

posiadam 3 z silnikem 1.4 ABD mierzylem ciśnienie na garach na pierwszym wynik między 4-6,na drugim 6,na trzecim i czwartym 10 moje pytanie co trzeba wymienić na pierwszym i drugim żeby było dobrze i czy da to samemu zrobić
guma
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 2 sty 2010, o 16:31
Lokalizacja: Poznań

Ciśnienie na garach

 

Postprzez swatu » 13 mar 2010, o 20:53

:!: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... d9dee38b83
co prawda mowa tam jest o 1.6Abu ale masz w temacie podany prawidłowy stopień sprężania .
W twoim przypadku czyli 1.4 ABd wynosi 9,2
Avatar użytkownika
swatu
VIP
 
Posty: 4695
Dołączył(a): 9 wrz 2008, o 16:18
Lokalizacja: TKN Końskie
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 13 mar 2010, o 21:22

guma, jeśli wiesz to napisz jakie są wyniki próby olejowej, czyli ciśnienie sprężania zmierzone po nakapaniu oleju do cylindrów, wówczas można coś przwidywać. Tak czy inaczej silnik jest do remontu. Trzeba się tylko zastanawiać czy wystarczy tzw mały remont bez szlifów, bo to jest droga impreza. Ale bez dokładnych oględzin i pomiarów wnętrza nie da rady ocenić.
Ciśnienie sprężania (swatu podał stopień sprężania to całkiem co innego) poniżej 7 lub różnice powyżej 3 to już remont.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez guma » 13 mar 2010, o 21:23

swatu ale tam jest tylko o sprężaniu a co trzeba zrobić żeby było dobrze z tego co tam wyczytałem to wymiana pierścieni,simeringi jakięś ,uszczelniacze

[ Dodano: 2010-03-13, 20:32 ]
czyli silnik i tak jest do remontu?
guma
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 2 sty 2010, o 16:31
Lokalizacja: Poznań

Postprzez swatu » 13 mar 2010, o 21:43

no róznice pomiedzy nimi sa spore ,a czasem olej ci nie wycieka?
guma napisał(a):czyli silnik i tak jest do remontu?
no liczył bym sie z taka opcja.niestety.
Avatar użytkownika
swatu
VIP
 
Posty: 4695
Dołączył(a): 9 wrz 2008, o 16:18
Lokalizacja: TKN Końskie
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez mani51 » 13 mar 2010, o 21:52

jak podasz wyniki ciśnienia przy tzw próbie olejowej o co prosił pablomed to bedzie wiadomo czy wystarczy zrobić samą głowicę (może tylko zawory nie trzymają) wtedy zamkniesz się w kwocie 300 - 500zł w zależności od tego ile zrobisz sam. Jeśli ciśnienie przy próbie olejowej będzie większe to będą do wymiany pierścienie a to już większa zabawa bo przy okazji i tak trzeba zrobić a przynajmniej sprawdzić głowicę. A jeśli do tego dojdzie koniecznośc zrobienia szlifu tuleji to koszt przekroczy cenę używanego silnika z tym że nie wiadomo co kupisz a jak zrobisz dobrze swój to wiesz czym jeździsz...tak czy inaczej wybór należy do Ciebie
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez K@mil » 13 mar 2010, o 22:08

guma, poczytaj temat od Swata i zrob badanie z otwarta przepustnica + drugie badanie z proba olejowa.. i podaj wyniki...
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez guma » 14 mar 2010, o 12:18

dzięki panowie jeszcze raz zrobię pomiary bo z tego co pamiętam robiłem to z zamkniętą przepustnicą a co do próby olejowej to wykręcam świecę wstrzykuję 6ml oleju wkręcam manometr i zakręcić dobrze rozumię czy nie
guma
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 2 sty 2010, o 16:31
Lokalizacja: Poznań

Postprzez K@mil » 14 mar 2010, o 12:47

guma napisał(a):dzięki panowie jeszcze raz zrobię pomiary bo z tego co pamiętam robiłem to z zamkniętą przepustnicą a co do próby olejowej to wykręcam świecę wstrzykuję 6ml oleju wkręcam manometr i zakręcić dobrze rozumię czy nie


tak wez troszke oleju w skrzykawke i wcisnij olej to tloku przez otwor na swiece he :P i zrob pomiar i zapisz wyniki.
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez krzysiudd » 17 kwi 2010, o 14:45

Ja dziś sprawdzałem ciśnienie sprężania na zimnym silniku i wyszły mi takie 13 11 13,9 14 barów. 3 w porządku ale w drugim spora różnica po wlaniu trochę oleju do niego wynik może 11,2 bara. Dlaczego może być taka różnica pierścienie czy coś w głowicy?
Avatar użytkownika
krzysiudd
Czytacz
 
Posty: 111
Dołączył(a): 6 wrz 2008, o 18:51
Lokalizacja: opoczno

Postprzez mani51 » 17 kwi 2010, o 21:03

któryś zawór nie trzyma ale tragedii nie ma. Ja bym się tym bardzo nie przejmował
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości