Witam posiadam taki o to problem. Iż posiadam GOLF III 1.6 ABU jeździłem spory czas już nim i dłuższe drogi i krótsze. Ale nie w tym problem. Pewnego razu padł mi prędkościomierz i była niestety potrzebna wymiana.
Więc zakupiłem na szrocie. Licznik od Seata Ibizy 1.4 niestety na WGSZ nie spojrzałem. Bo nie wiedziałem że ma to iż znaczenie. Po założeniu licznika wszystko działa OK Obroty Prędkość taka jaka powinna być bo sprawdzałem z GPS.
Ale oszukuje temperaturę i zbiornik paliwa. Temperatura dochodzi do 75 stopni. A jest 90 bo wentylator się włącza normalnie. Na pełnym zbiorniku okłamuje o 3mm wskazówke.
Ale problem w tym że zaczeło mi przy dłuższej jeździe migać kontrolka ciśnienia oleju. Ciśnienie zostało pomierzone i wyszło znakomicie wręcz idealnie. Czujniki zostały zmienione na nowe Toprana.
Ciśnienie oleju zapala się tylko w granicy 2000/2100 obrotów. Po przekroczeniu 2100 obrotów. Przestaje mygać jeżdzę już tak z miesiąc i z silnikiem nic się nie dzieje nawet nie bierze kapki oleju. Od wymiany do wymiany dolewam tylko 0.5l oleju ale to jest nic.
I teraz brzmi pytanie. Czy jest taka możliwość że ten czujnik ciśnienia oleju zapala się przez ten nowy licznik? Że licznik odczytuje źle ciśnieje z czujników. Taka samo jak z zbiornikiem i temperaturą? Przyznam się że WGSZ nie sprawdzałem.