Cisnienie oleju w AEA

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Cisnienie oleju w AEA

Postprzez Grzesiek2507 » 20 cze 2012, o 08:30

Witam,
Jakie wartosci cisnienia oleju maja wystepowac w silniku 1.6 AEA? Zmierzylem u siebie i wyglada to tak:
wolne obroty- cisn. ok 0,5-0,6 bara
3000 obr/min-cisn. ok 1,8-1,9 bara
przy 2000 obr/min jest cos okolo 1,2-1,4 bara ( jakos tak)
Wydaje mi sie, ze na wysokich obrotach jest za niskie. Co moze byc przyczyna? Mam nadzieje, ze panewki sie nie wys*aly. Moze to tylko pompa?
Avatar użytkownika
Grzesiek2507
Members
 
Posty: 3684
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 15:12
Lokalizacja: Izbica Kujawska

Cisnienie oleju w AEA

 

Postprzez michaal » 20 cze 2012, o 09:38

Moze to tylko pompa?

Z tym tylko to się nie zgodzę nowa pompa kosztuje w granicach 400 zł. Do tego jak dasz do mechanika będzie chciał ci wymienić rozrząd i inne rzeczy. Jak widać wymiana tego jest mało opłacalna. Przy czym koszt wymiany panewek jest mniejszy od wymiany pomopy bo panewki kosztują ok 70 zł + robocizna i nie trzeba demontować rozrządu. Czyli robocizna mniejsza.
W książce wyd Auto podane są takie wartości w następujących jednostkach kG/cm2(MPA):
20 (0,2) przy 2000 obr/min i 80 C - nominalne
7,0 (0,7) maksymalne
1,0 (0,1) minimalne
michaal
Badacz tematu
 
Posty: 349
Dołączył(a): 21 kwi 2009, o 17:37
Lokalizacja: Mierzyce/Wieluń

Postprzez Grzesiek2507 » 20 cze 2012, o 12:25

przejrzalem juz tyle tematow i wszedzie rozne dane. Wydaje mi sie, ze u mnie cisnienie traci na wyzszych obrotach. Niskie chyba by stykalo? Podejrzewam zawor w pompie, ewentualnie filtr oleju...albo co najbardziej prawdopodobne to jednak panewki ; /
Avatar użytkownika
Grzesiek2507
Members
 
Posty: 3684
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 15:12
Lokalizacja: Izbica Kujawska

Postprzez michaal » 20 cze 2012, o 12:34

Jaki masz filtr oleju?
Najwięcej zdiagnozujesz jak zdejmiesz miskę olejowa, bo i możesz zobaczyć jak jest z panewkami. Pompę zostawiaj na ostatnią chwilę. Kontrolka ci nie zapala się albo po uruchomieniu długo nie nabija ciśnienia.
michaal
Badacz tematu
 
Posty: 349
Dołączył(a): 21 kwi 2009, o 17:37
Lokalizacja: Mierzyce/Wieluń

Postprzez Grzesiek2507 » 20 cze 2012, o 13:52

Miske sciagalem jakis miesiac temu. Golf dostal wtedy nowe pierscienie, uszczelniacze na zaworach, uszczelke pod glowica i cos tam jeszcze, ale to jakies pierdolki. Zrobilem bo wpi**dalal na potege olej, z relacji swiadkow wiem, ze przy redukcjach, albo gwaltownym przyspieszeniu potrafil puscic smuge jak diesel. Nie wiem jaki filtr, muszej akos odczyscic i sprawdzic, ma na wierzchu wytloczona nakretke, ooo wyglada tak: http://moto.allegro.pl/filtr-oleju-mann ... 51305.html . Sprawa ma sie tak, ze czujniki cisnienia wlozone sa juz inne z tego co widze. Z tego co wyczytalem ma byc niebieski iszary, a jest brazaowy i czarny, kontrolka od smarowania byla wyjeta, buzzer pewnie tak samo wybebeszony, bo polowe srubek z obudowy licznika znalazlem w kieszeni drzwi.
No wiec tak, odpalam samochod i wszystko jest ok, kontrolka gasnie...gitara...ruszam w droge, tez niby jest okej, ale wlasnie nie zawsze, bo czasami sie zapala i niewiadomo co z tym zrobic, cisnienie niby jakies tam jest. Aaaa i wlasnie, nie swieci swiatlem stalym tylko mruga? tak ma byc? Bo wlasnie sie nie orientuje czy ma swiecic, czy mrugac..wazne, ze sie odzywa, wiec cos nie halo jest. Pewnie dlatego byla wyjeta :wstyd: swoja droga ktos mial patent :shock:

Edit: przegladam allegro i zauwazylem, ze filtrony tez sa z ta smieszna nakretka. Ide skrobac swoj filtr i sprawdzic co to za cudo, miejmy nadzieje ze filtron.

[ Dodano: 2012-06-20, 19:33 ]
Mam filter Manna. Chyba narazie sprobuje podmienic pompe, bo mam z ABU na stanie, powinno byc to samo. Ewentualnie przeloze sam zawor ze smokiem i sprobuje. No jak nic nie da to panewki na stol :cenzura:

[ Dodano: 2012-06-22, 20:42 ]
UP.
no wiec tak:
-wymieniona polowka pompy, czesc z zaworem i smokiem, reszta byla wzrokowo w bdb stanie, wiec narazie nie warto bylo wymieniac reszty, bo jak wiadomo w chu. roboty, jak kolejne proby nic nie dadza, to reszte sie zmieni :dobani:
-zdjete dolne stopy wału i co mnie tam przywitalo? male zdziwko, bo panewki w swietnym stanie
-silnik zlozony i zero poprawy: wolne obroty 0,6bara, 2k obr/min 1,2bara

Czekam na nowy olej i filtr. Po poprzednim wlascicielu mam zalany Lotos...no wlasnie...moze to wina badziewnego oleju. Zaleje mobila i zobaczymy. Aktualny olej jest nie stary, bo jak wiadomo silnik wpie*dalal sporo oleju i mial non stop swiezutki z dolewek :wstyd:

[ Dodano: 2012-06-30, 18:48 ]
no wiec, dzisiaj wpadl nowy olej + nowy filtr, poprawa cisnienia minimalna...co teraz? chyba jednak musze przelozyc pompe...jakies sugestie moze?

[ Dodano: 2012-07-06, 09:38 ]
pompa wymieniona i kicha...jak bylo tak jest...
Avatar użytkownika
Grzesiek2507
Members
 
Posty: 3684
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 15:12
Lokalizacja: Izbica Kujawska


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 59 gości

cron