Co to jest 2.0 8v 2e

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Co to jest 2.0 8v 2e

Postprzez CHLASTA92 » 25 gru 2012, o 01:02

Witam pytam posiadaczy 2e o czujnik który znajduje sie między pokrywą zaworów a puszką kolektora dolotowego kabelek ten wchodzi do budy osobnym wtykiem ale nigdzie nie jest podpięty bo nie wiem gdzie ma być
Wiem że to czujnik temperatury ale jakie ma on zadanie(po co on tak) i gdzie ma być wpięty
Obrazek
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy amen.
Avatar użytkownika
CHLASTA92
Badacz tematu
 
Posty: 161
Dołączył(a): 26 paź 2011, o 20:33
Lokalizacja: Żywocice

Co to jest 2.0 8v 2e

 

Postprzez pablomed » 25 gru 2012, o 01:29

Dodatkowy włącznik wentylatora chłodnicy. Jest podłączony do sterownika wentylatorów (takiego samego jak mają auta z klimą) umieszczonego pod zbiorniczkiem wyrównawczym. Działa tak że kiedy zgasisz silnik , czyli wyłączysz zapłon, a temperatura silnika jest za wysoka, to uruchamia się wentylator i dochładza zgaszony już silnik . Ale w tym czymś - łodzi czy wózku dla inwalidów :) chyba nie masz tego sterownika, więc nie podpinasz czujnika.
Jesli montujesz chłodzenie w tym pojeździe to zrobisz to jak w starszych golfach, czyli oba biegi wentylatora bezpośrednio pod czujnik w chłodnicy. Wówczas ten dodatkowy układ nie jest potzrenbny, chociaz z drugiej strony lepiej drugi bieg puścić przez przekaźnik żeby oszczędzić włącznik w chłodnicy.
W praktyce: silnik 2E jest mało wysilony i nie udało mi się nigdy go tak zagrzać żeby po jeździe wentylator był tym włącznikiem uruchamiany.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez CHLASTA92 » 25 gru 2012, o 02:24

E to mogę przerobić jego kabel na kabel od czujnika temp od mfa bo to ze zgaszonym silnikiem mam już w aucie ale nie wiem jak to działa bez tego sterownika
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy amen.
Avatar użytkownika
CHLASTA92
Badacz tematu
 
Posty: 161
Dołączył(a): 26 paź 2011, o 20:33
Lokalizacja: Żywocice

Postprzez pablomed » 26 gru 2012, o 01:14

nie wiem jak to chcesz przerobić do MFA, bo po pierwsze kabel od tego czujnika niebiegnie do wiązki licznikowej, a po drugie ten czujnik działa na zasadzie włącz/wyłącz, a do MFA potrzebny jest czujnik o zmiennym oporze , i musi być utopiony w oleju którego temperaturę mierzy, czyli w podstawce filtra ma gniazdo - zaślepione w autach w którym MFA brak.
A tak w końcu to ta fotka jest zapożyczona pewnie a tym masz Golfa z 2E, to może masz ten sterownik - czarna skrzyneczka pod zbiorniczkiem - za aku, coś takiego http://allegro.pl/listing.php/search?st ... category=0
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez CHLASTA92 » 26 gru 2012, o 01:38

Nie ja jestem po swapie na 2e i to ze wiatrak chodzi po zgaszeniu auta miałem już przy 1.6 i jest to nadal
Z przerobieniem kabla pod czujnik nie chodzi mi o czujnik tylko o kabel bo jest nie używany u mnie a już jest puszczony czyli ta końcówka która jest przy tym czujniku pójdzie jako końcówka od czujnika temp z mfa a 2 koniec kabla który wisi w budzie wepne w centrale bezpieczników w gniazdo czujnika temp oleju mfa
Mam nadzieje że dobrze wytłumaczyłem
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy amen.
Avatar użytkownika
CHLASTA92
Badacz tematu
 
Posty: 161
Dołączył(a): 26 paź 2011, o 20:33
Lokalizacja: Żywocice


- - - szczep tempranillo



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości